Στο «παρά πέντε» αποφεύχθηκε σύγκρουση συρμών, το απόγευμα της Τρίτης στον Κορινό Πιερίας, σύμφωνα με την τηλεόραση του Mega.
Όλα συνέβησαν όταν συρμός του προαστιακού, που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Λάρισα, υπέστη βλάβη περίπου στις 5 το απόγευμα, με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθεί στον σταθμό του Κορινού.
Την ίδια στιγμή, η αμαξοστοιχία Intercity 57 που είχε ως προορισμό την Αθήνα και κινούνταν και αυτή στη γραμμή καθόδου, πλησίαζε κανονικά -έχοντας μάλιστα «πράσινους» σηματοδότες- προς το σημείο που βρισκόταν ο χαλασμένος συρμός.
Οι μηχανοδηγοί της Intercity διαπίστωσαν τον κίνδυνο νέου δυστυχήματος, μόνο όταν άκουσαν από τον ασύρματο τον συνάδελφό τους να ενημερώνει πως παραμένει στον σταθμό ακινητοποιημένος.
Αμέσως, συνομίλησαν μέσω κινητού τηλεφώνου με τον μηχανοδηγό του προαστιακού, προκειμένου να επιβεβαιώσουν πως βρισκόταν σταματημένος ουσιαστικά μπροστά τους.
Τότε, κατάφεραν να φρενάρουν το τρένο, πριν υπάρξει κίνδυνος για τους επιβάτες της αμαξοστοιχίας αλλά και τους ίδιους.
Ο Νίκος Τσικαλάκης, γενικός γραμματέας εργαζομένων ΟΣΕ ανέφερε: «Η πρώτη αίσθηση που έχουμε είναι ότι υπάρχει κάποιο τεχνικό θέμα τώρα ακριβή στοιχεία θα τα βγάλει το πόρισμα. Αποκλείεται το ανθρώπινο λάθος, ήταν πλήρως ελεγχόμενη η όλη διαδικασία, και οι συνάδελφοι μηχανοδηγοί και ο συνάδελφος ο σταθμάρχης που ήταν στην τηλεδιοίκηση λειτούργησαν άκρως επαγγελματικά με βάση τον κανονισμό κίνησης. Αποκλείοντας τον ανθρώπινο παράγοντα αυτόματα το μυαλό όλων πηγαίνει σε κάποιο τεχνικό πρόβλημα που δημιουργήθηκε….προσωρινά; Θα δούμε».
Ο ΟΣΕ παραδέχεται το περιστατικό:
«Με δεδομένη την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων που εγγυάται διεθνώς η λειτουργία συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ο ΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ και η κατασκευάστρια εταιρεία άμεσα κάνουν όλους τους απαιτούμενους τεχνικούς ελέγχους, όπως επιβάλλουν τα τεχνικά εγχειρίδια των συστημάτων αυτών, με σκοπό την εξακρίβωση των ακριβών αιτίων που αναφέρονται στο ανωτέρω περιστατικό», ανακοίνωσε.
Και δεύτερο συμβάν με τρένα στην Πιερία
Σοκ προκαλεί επίσης η αδιανόητη καταγγελία πως το περιστατικό δεν είναι το μόνο για τον ίδιο σταθμό.
Συγκεκριμένα, καταγγελία των σιδηροδρομικών αναφέρει:
«Το περιστατικό αυτό δεν είναι το πρώτο στην περιοχή του Σ.Σ. Κορινός αλλά το 2ο τον τελευταίο χρόνο καθώς σύμφωνα με αναφορά άλλου μηχανοδηγού, που έχει κατατεθεί στην Hellenic Train, στις 16.12.2023 εκτελώντας την αμαξοστοιχία 11595 ενημερώθηκε από τον σταθμό Πλατέως –τηλεφωνικά λόγω κακής ποιότητας επικοινωνιών- ότι η αμαξοστοιχία IC 53 έχει ακινητοποιηθεί εντός του Σ.Σ. Κορινού λόγω τεχνικού προβλήματος αλλά η ένδειξη κάλυψης του σταθμού ήταν λανθασμένα πράσινη, αντί για κόκκινη!».