Tο Instagram δημιούργησε μια νέα γενιά influencers, πολύ διαφορετική από την προηγούμενη, πολλοί εκ των οποίων απλά χρησιμοποίησαν το μέσο για να βγάλουν χρήματα.
Μια ολόκληρη γενιά influencers λοιπόν βιοπορίζεται από το Instagram άλλοι με περισσότερο επαγγελματισμό, άλλοι με λιγότερο. Ανάμεσα σε αυτούς και ορισμένοι που χρησιμοποιούν το Instagram για να εξασφαλίσουν «ελευθέρας» σε ξενοδοχεία, εστιατόρια και δώρα, από καλλυντικά και ρούχα, μέχρι έπιπλα.
Με όλους αυτούς που χρησιμοποιούν το Instagram για να εξασφαλίσουν ένα ωραίο γεύμα με αντάλλαγμα μια φωτό από το εστιατόριο με τα σωστά hashtags, τα έβαλε ένα εστιατόριο στην Κω.
«Ακουσα πρόσφατα σχετικά με το εστιατόριό σας από έναν φίλο, ο οποίος ανέφερε ότι σερβίρετε εκλεκτά ελληνικά προϊόντα και επιλογές για χορτοφάγους. Θα ήθελα πολύ να έρθω με έναν φίλο, με αντάλλαγμα ένα tag στα social media. Εχω επισκεφθεί την Ελλάδα αρκετές φορές και πάντα πασχίζω να βρω μέρη που σερβίρουν χορτοφαγικά και vegan φαγητά. Θα ήθελα πολύ να μιλήσω για εσάς στο κοινό μου» ανέφερε ένα από τα μηνύματα που έλαβε το εστιατόριο της Κω σύμφωνα με το λογαριασμό Mr. Boddah (@UnBassador) στο Twitter.
Η απάντηση που τους δίνουν, όμως, οι ιδιοκτήτες του συγκεκριμένου εστιατορίου είναι αποστομωτική. Ειδικότερα, τους αντιπροτείνουν να πληρώσουν κανονικά το γεύμα τους και τα χρήματα να πάνε σε γεύμα για κάποιον άνθρωπο που έχει ανάγκη.
«Σε ευχαριστούμε πάρα πολύ, ωστόσο το εστιατόριό μας ακολουθεί συγκεκριμένη πολιτική. Χρεώνουμε κάθε influencer που θέλει να φάει εδώ κανονικά, αλλά προσφέρουμε φαγητό ίσης αξίας σε ανθρώπους που το χρειάζονται. Ετσι, και εμείς κερδίζουμε από τα posts, αλλά και εσείς βελτιώνετε τη δημόσια εικόνα σας, δείχνοντας πως προσφέρετε. Πάντα κάνουμε αναρτήσεις σχετικά με τους influencers που συμμετέχουν στην προσπάθειά μας και συνήθως λαμβάνουμε εκατοντάδες θετικές απαντήσεις» είναι η απάντηση του εστιατορίου.
Το λυπηρό είναι ότι κανείς από αυτούς έως τώρα, όπως αποκαλύπτει ο χρήστης του reddit που έφερε στη δημοσιότητα το θέμα, δεν έχει ανταποκριθεί θετικά στην αντιπρόταση. Οι περισσότεροι από αυτούς τους λεγόμενους influencers δεν μπαίνουν καν στη διαδικασία να απαντήσουν.