Με αιχμή του δόρατος τα αεροδρόμια φαίνεται ότι αρχίζει πλέον ένα μεγάλο κύμα επενδύσεων στη χώρα γύρω από τη βαριά βιομηχανία της χώρας τον τουρισμό.
Χθες, παρουσία του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της αναβάθμισης του αεροδρομίου «Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη.
Για την «μεταμόρφωση» του αεροδρομίου επενδύθηκαν 100 εκατ. ευρώ από την Fraport Greece και τον Όμιλο Κοπελούζου και πλέον το αεροδρόμιο από φέτος θα συνεργάζεται με 13 ακόμα αεροπορικές εταιρείες, ενώ συνδέθηκε με 8 πρόσθετους διεθνείς αεροπορικούς προορισμούς.
Σχεδόν ταυτόχρονα με τα συγκεκριμένα εγκαίνια, δημοσιοποιήθηκε από το Υπερταμείο η προκήρυξη του διαγωνισμού για την αναζήτηση συμβούλων για την αξιοποίηση του Αεροδρομίου Καλαμάτας. Την αξιοποίηση του αεροδρομίου είχε προαναγγείλει ο Διευθύνων Σύμβουλος του Υπερταμείου, Γρηγόρης Δ. Δημητριάδης από το Φόρουμ των Δελφών.
Με τη συγκεκριμένη προκήρυξη, ξεκινούν πλέον οι διαδικασίες αξιοποίησης των 23 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, με στόχο την αναβάθμισή τους που θα βοηθήσει στην ολική επαναφορά του τουρισμού στην προ Covid εποχή. Και με απώτερο σκοπό την στήριξη των τοπικών κοινωνίων μέσω της περαιτέρω ανάπτυξης του τουριστικού προϊόντος τους, αλλά και την προσθήκη νέων άμεσων και έμμεσων θέσεων εργασίας.
Οι σύμβουλοι που θα επιλεγούν για το Αεροδρόμιο Καλαμάτας θα αναλάβουν να ακτινογραφήσουν το αεροδρόμιο, να εντοπίσουν και να αξιολογήσουν τις επενδυτικές ανάγκες σε συνδυασμό με τις εναλλακτικές δυνατότητες και συμβατικές δομές και να σχεδιάσουν το διαγωνισμό για την ανάθεση μακροχρόνιας σύμβασης παραχώρησης.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αφήνει ανοικτούς τους τρόπους αξιοποίησης του συγκεκριμένου αεροδρομίου, αλλά και των υπόλοιπων 22 και σε αυτούς, μεταξύ άλλων, συμπεριλαμβάνονται: η δυνατότητα δημιουργίας clusters, δομές παραχώρησης, όπως η σύμβαση παραχώρησης, του Αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος, των 14 περιφερειακών αεροδρομίων και του νέου αεροδρομίου Ηρακλείου Κρήτης, συμβάσεις τύπου ΣΔΙΤ ή και η σύμβαση διαχείρισης δηλαδή μια ιδιωτική εταιρεία να αναλάβει, με αμοιβή, τις υπηρεσίες διαχείρισης και λειτουργίας των περιφερειακών αεροδρομίων.
Όπως σημειώνει το Υπερταμείο, τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια, -ένα εκ των οποίων είναι η Καλαμάτα- αποτελούν μέρος του συνολικού συστήματος αεροπορικών μεταφορών, καθώς εντάσσονται και στην Εθνική Στρατηγική για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας. Η επιβατική κίνηση το 2019 στα 23 περιφερειακά αεροδρόμια διαμορφώθηκε σε 1.8 εκατ. ταξιδιώτες, ενώ οι πτήσεις ξεπέρασαν τις 36.000.
«Η ανάπτυξη της χώρας είναι άμεσα συνδεδεμένη με την καλύτερη αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας», σημείωσε σχετικά ο Διευθύνων Σύμβουλος του Υπερταμείου, κ. Γρηγόρης Δ. Δημητριάδης, χαρακτηρίζοντας ιδιαίτερα σημαντική την απόφαση. «Το Αεροδρόμιο της Καλαμάτας αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά αεροδρόμια της χώρας με εντυπωσιακή αύξηση της κίνησης κατά τα τελευταία χρόνια. Η αναβάθμισή του θα συμβάλει περαιτέρω στην τουριστική και γενικότερη ανάπτυξη του νομού και ευρύτερα της περιφέρειας Πελοποννήσου, κάτι που, έχουν ήδη επισημάνει εμφατικά και οι τοπικοί αυτοδιοικητικοί και παραγωγικοί φορείς. Ενδεικτικό ως προς αυτό άλλωστε είναι το γεγονός ότι από τους 341 χιλιάδες ταξιδιώτες στο αεροδρόμιο Καλαμάτας το 2019, οι 317 χιλιάδες ήταν από το εξωτερικό».
Ενώ, πηγές του Υπερταμείου προσθέτουν ότι η επιτυχής αξιοποίηση του Αεροδρομίου της Καλαμάτας είναι πολύ σημαντική, καθώς θα επιφέρει αυξανόμενα οφέλη για την ελληνική οικονομία. Κάθε ευρώ που εισρεύσει από την αξιοποίηση θα φέρει πολλαπλάσιο όφελος στην τοπική κοινωνία και κατ’ επέκταση στην ελληνική οικονομία. Τόσο από την αύξηση του εισερχόμενου, υψηλού επιπέδου, τουρισμού, όσο και από την περαιτέρω ανάπτυξη του εμπορίου και του Real Estate στην ευρύτερη περιοχή και τη δημιουργία άμεσων και έμμεσων θέσεων εργασίας.