ΑΚΤΩΡ: Τον Νοέμβριο του 2024 η παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης -Εξάρχου: Το έργο βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη - iefimerida.gr

ΑΚΤΩΡ: Τον Νοέμβριο του 2024 η παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης -Εξάρχου: Το έργο βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Α.Ε Νικόλαος Κουρέτας,  ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Άκτωρ, Αλέξανδρος Εξάρχου και ο  υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος
Ο διευθύνων σύμβουλος της «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.» Νικόλαος Κουρέτας, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Άκτωρ, Αλέξανδρος Εξάρχου, και ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Για την πορεία των εργασιών της κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης, η κύρια γραμμή του οποίου θα παραδοθεί προς χρήση στο ελληνικό κράτος τον Νοέμβριο του 2024, ενημερώθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ελληνικό Μετρό Α.Ε κ. Νικόλαο Κουρέτα και τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Άκτωρ, κ. Αλέξανδρο Εξάρχου. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ενημέρωση πραγματοποιήθηκε στο αμαξοστάσιο του μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ στη συνέχεια, μαζί με εκπροσώπους των τοπικών ΜΜΕ, επιβιβάστηκαν σε τρένο του μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο πραγματοποίησε για πρώτη φορά όλη τη διαδρομή της βασικής γραμμής χωρίς οδηγό, μεταφέροντας επιβάτες, και κατέληξε στον «Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό», όπου έγινε ξενάγηση στις εγκαταστάσεις.

Έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί τα έργα πολιτικού μηχανικού των 13 σταθμών της κύριας γραμμής

Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία του έργου, έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί τα έργα πολιτικού μηχανικού των 13 σταθμών της κύριας γραμμής, καθώς και η εγκατάσταση των περισσότερων ηλεκτρομηχανολογικών (Η/Μ) συστημάτων. Παράλληλα, έχουν ξεκινήσει οι δοκιμές των Η/Μ συστημάτων, που αναμένεται να ενταθούν τους επόμενους μήνες, αλλά και η εγκατάσταση του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Ταχιάος: Η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη που μπορεί να ατενίζει το μέλλον με πολλή αισιοδοξία

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Νίκος Ταχιάος, δήλωσε: «Τον Νοέμβριο θα έχουμε παραδώσει σε λειτουργία το μετρό Θεσσαλονίκης. Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό στοίχημα για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Δεν είναι ένα στοίχημα που αφορά μόνο τη βελτίωση της ζωής της πόλης. Θα είναι μια μεγάλη καμπή για την αυτοπεποίθηση της πόλης, ώστε να μπορέσει να δει το μέλλον της διαφορετικά». Και πρόσθεσε: «Η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη που μπορεί να ατενίζει το μέλλον με πολλή αισιοδοξία».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εξάρχου: Έχουμε δεσμευθεί ότι το μετρό θα ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Άκτωρ, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου, δήλωσε: «Έχουμε δεσμευθεί ότι το μετρό θα ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένα εμπόδιο στο έργο και βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη από τη δική μας πλευρά. Δώσαμε μια υπόσχεση ότι μόλις αναλάβουμε τη διοίκηση της Άκτωρ, θα επιταχύνουμε τις εργασίες στο μετρό με απόλυτη προτεραιότητα. Και εγώ προσωπικά όσο και η ομάδα μου παρακολουθούμε καθημερινά την εξέλιξη του έργου ώστε να διασφαλίσουμε ότι αυτό θα ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο του 2024. Δεν βλέπουμε κάποιο κώλυμα αυτή τη στιγμή και έχουμε την ισχυρή πεποίθηση ότι η ολοκλήρωση του έργου θα γίνει εντός του χρονοδιαγράμματός του».

Σημειώνεται ότι, για να καταστεί η ολοκλήρωση του έργου πραγματικότητα εγκαίρως, έπρεπε να προηγηθεί εκτεταμένη και ταχεία κινητοποίηση υλικών και ανθρώπινων πόρων σε συνέχεια της εξαγοράς της Άκτωρ από τον Όμιλο Intrakat τον περασμένο Νοέμβριο, προκειμένου να επιταχυνθεί ο βηματισμός των εργασιών και να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματά του.

Το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα εμβληματικό έργο, το οποίο, όταν τεθεί σε λειτουργία, όχι μόνο θα αναβαθμίσει τη Θεσσαλονίκη, αλλά και θα αποτελεί ένα από τα πιο σύγχρονα έργα μετρό στην Ευρώπη, με αρκετές καινοτόμες προδιαγραφές, όπως η χρήση συρμών χωρίς μηχανοδηγούς (driverless). Η υλοποίηση του έργου σηματοδοτεί μια σημαντική στιγμή στην τεχνική ιστορία της Ελλάδας, καθώς Έλληνες μηχανικοί εργάζονται πυρετωδώς για την αποπεράτωση ενός διόλου αυτονόητου και ίσως του πλέον δύσκολου υπογείου έργου της Ελληνικής Ιστορίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η επέκταση της γραμμής προς την Καλαμαριά αναμένεται να παραδοθεί το καλοκαίρι του 2025

Παράλληλα, το έργο επέκτασης της γραμμής προς την Καλαμαριά αναμένεται να παραδοθεί στο ελληνικό κράτος το καλοκαίρι του 2025 ώστε να λειτουργήσει και να διασυνδεθεί λειτουργικά με την κύρια γραμμή. Επίσης, βρίσκεται σε εξέλιξη η σταδιακή κατασκευή των συρμών επέκτασης της Καλαμαριάς, η παράδοση των οποίων θα έχει ολοκληρωθεί πριν από την παράδοση του έργου.

Το μετρό Θεσσαλονίκης θα εξυπηρετεί περίπου 315.000 πολίτες ημερησίως

Το μετρό Θεσσαλονίκης θα αναβαθμίσει την καθημερινότητα της πόλης, καθώς θα προσφέρει ταχύτητα και άνεση στη μετακίνηση. Το μετρό Θεσσαλονίκης θα εξυπηρετεί περίπου 315.000 πολίτες ημερησίως και με τη λειτουργία του υπολογίζεται ότι θα περιορίσει την κυκλοφορία των ΙΧ κατά 60.000 και θα οδηγήσει σε μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους, αντίστοιχα ημερησίως, αλλά και σε σημαντικά οφέλη στο ισοζύγιο πληρωμών της χώρας, λόγω της μείωσης της κατανάλωσης υγρών καυσίμων.

Μήκος γραμμής 9,6 χλμ και 13 σύγχρονοι σταθμοί

Το μετρό Θεσσαλονίκης (βασική γραμμή) έχει μήκος γραμμής 9,6 χλμ., 13 σύγχρονους σταθμούς και ένα αμαξοστάσιο, συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων, στην περιοχή της Πυλαίας. Το έργο επέκτασης προς Καλαμαριά θα περιλαμβάνει 5 νέους σταθμούς («Νομαρχία», «Καλαμαριά», «Αρετσού», «Νέα Κρήνη» και «Μίκρα») με μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ.

Αναλυτικά η πορεία των έργων στο μετρό Θεσσαλονίκης

Έργα πολιτικού μηχανικού

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ολοκληρώνονται τα αρχιτεκτονικά τελειώματα σε όλους τους σταθμούς (ανοξείδωτα κιγκλιδώματα, χαλύβδινες επενδύσεις, χρωματισμοί, στέγαστρα), τα οποία θα αποπερατωθούν πλήρως με την ολοκλήρωση των ηλεκτρομηχανολογικών (Η/Μ) εγκαταστάσεων. Εξαίρεση αποτελεί ο σταθμός «Βενιζέλου», στον οποίο συνεχίζονται οι εργασίες σκυροδεμάτων στην Βόρεια και Νότια είσοδο, ενώ βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες αρχιτεκτονικών τελειωμάτων και Η/Μ εγκαταστάσεων. Παράλληλα, υλοποιούνται και οι αποκαταστάσεις της επιφάνειας οδού στους σταθμούς του δικτύου.

Σταθμός «Βενιζέλου» και αρχαιολογικά

Στον σταθμό «Βενιζέλου» ολοκληρώθηκε η μεταφορά όλων των αρχαιοτήτων που είχαν αποσπασθεί και αναμένεται μέχρι τον Μάιο του 2024 η πλήρης συντήρηση και ανάδειξή τους. Ο συγκεκριμένος σταθμός εκτιμάται ότι θα αποτελέσει διεθνή πόλο έλξης, χάρη στη σπάνια αρχαιολογική του αξία. Παράλληλα, στο πλαίσιο προβολής και ανάδειξης του αρχαιολογικού έργου του μετρό Θεσσαλονίκης, βρίσκονται σε εξέλιξη εγκατάστασης LED Panels, Προθηκών, Διαφανοσκοπίων, Τρισδιάστατων εκτυπώσεων και ψηφιακών εφαρμογών αρχικά σε έξι σταθμούς.

Κυκλοφοριακά - περιφράξεις

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα περιοριστικά μέτρα που εφαρμόστηκαν στην κυκλοφορία των οδών γύρω από τους σταθμούς, τα οποία ήταν απαραίτητα για την ορθή κατασκευή τους, έχουν αρθεί και έχει επανέλθει η κυκλοφορία στην προηγούμενη κατάσταση. Μοναδικές εξαιρέσεις αποτελούν η επαναφορά της Εγνατίας Οδού στον σταθμό «Βενιζέλου», η οποία θα γίνει μέχρι το τέλος Ιανουαρίου, ο επίσταθμος του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού (περιοχή Αγίων Πάντων), η διάνοιξη της Οδού Σόλωνος στο σταθμό 25ης Μαρτίου, καθώς και η επαναφορά της κεντρικής εισόδου του ΑΠΘ. Επιπλέον, οι περιφράξεις των σταθμών της βασικής γραμμής απομακρύνονται και οι περιοχές τους αποδίδονται προς χρήση στους κατοίκους της πόλης. Εξαίρεση αποτελούν οι σταθμοί «Βενιζέλου» και «25ης Μαρτίου», καθώς και οι είσοδοι και τα φρεάτια των σταθμών, στις οποίες οι περιφράξεις παραμένουν για λόγους ασφαλείας.

Δοκιμές Ηλεκτρομηχανολογικών (Η/Μ) συστημάτων

Στους ανατολικούς σταθμούς της κύριας γραμμής βρίσκονται σε εξέλιξη δοκιμές των Η/Μ συστημάτων και εγκαταστάσεων, ενώ οι ίδιες δοκιμές θα συνεχιστούν και στους δυτικούς σταθμούς (από «Αγ. Σοφία», έως «Ν.Σ. Σταθμό») τον επόμενο μήνα, με τελευταίες τις δοκιμές των Η/Μ συστημάτων του σταθμού «Βενιζέλου». Ενώ θα ακολουθήσουν με την ίδια σειρά οι συνδυασμένες δυναμικές δοκιμές των Η/Μ συστημάτων των σταθμών με την παρουσία και κίνηση των συρμών και στις 2 σήραγγες και με έλεγχο από το αυτόματο σύστημα ελέγχου του συνόλου του συστήματος.

Σηματοδότηση και συλλογή κομίστρου

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι αυτόματες θύρες αποβαθρών έχουν εγκατασταθεί σε κάθε σταθμό και οι δοκιμές τους έχουν ολοκληρωθεί, ενώ ολοκληρώνεται η εγκατάσταση του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου, το οποίο αποτελείται από τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων και τις πύλες ακύρωσης εισιτηρίου. Η σιδηροδρομική επιδομή, το αυτόματο σύστημα σηματοδότησης και το αυτόματο σύστημα ελέγχου των 18 συρμών έχει ολοκληρωθεί, συμπεριλαμβανομένων και των δοκιμών του κάθε συστήματος, συνεπώς και αυτά τα συστήματα είναι έτοιμα για τις τελικές συνδυαστικές δοκιμές του συνόλου των συρμών.

Επέκταση Καλαμαριάς

Η επέκταση θα ολοκληρωθεί έξι μήνες μετά την παράδοση της βασικής γραμμής. Τα αρχιτεκτονικά τελειώματα των σταθμών καθώς και οι Η/Μ εγκαταστάσεις βρίσκονται σε φάση ολοκλήρωσης. Η σιδηροδρομική επιδομή έχει ολοκληρωθεί και ελεγχθεί και το σύστημα σηματοδότησης ολοκληρώνεται το αμέσως χρονικό διάστημα. Παράλληλα, συνεχίζεται η εγκατάσταση των συστημάτων τηλεπικοινωνιών.

Οι παραπάνω εργασίες συνδυάζονται με την προμήθεια 15 νέων συρμών, οι οποίοι θα ξεκινήσουν να παραδίδονται βαθμιαία από τα μέσα του 2024 έως τα μέσα του 2025. Η ολοκλήρωση επέκτασης του μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά θα πραγματοποιηθεί το καλοκαίρι του 2025.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ