Εγκαινιάζεται σήμερα, στις 17:00, στο λιμάνι του Λαυρίου, η ακτοπλοϊκή σύνδεση Τσεσμέ-Λαύριο με το πλοίο τύπου ROPAX Aegean Seaways.
Το πλοίο, κατασκευής του 1989, είναι μήκους 191 μέτρων και έχει πιστοποιηθεί από το Lloyd' s Register. Έχει μεταφορική ικανότητα επιβατών, αυτοκίνητων, φορτηγών αλλά και κοντέινερ. Λόγω της μεγάλης χωρητικότητας και του ύψους του γκαράζ του μπορεί να μεταφέρει τροχήλατα εμπορεύματα ειδικών διαστάσεων, ενώ διαθέτει και ελικοδρόμιο.
Ακτοπλοϊκή σύνδεση Λαυριο-Τσεσμέ σε 7 ώρες
Επίσης, οι επιβάτες μπορούν να έχουν στη διάθεσή τους καμπίνες, εστιατόριο, καφετερία, γυμναστήριο, παιδότοπο και καζίνο.
Η διάρκεια του ακτοπλοϊκού δρομολογίου προβλέπεται να είναι επτά ώρες και αναμένεται να μειώσει αισθητά τον χρόνο μετάβασης από την Ευρώπη προς την Τουρκία για μεγάλο αριθμό ταξιδιωτών και οδηγών φορτηγών. Το πλοίο θα αναχωρεί στις 22:00 από το Τσεσμέ και θα φθάνει στο Λαύριο στις 6:00 την άλλη ημέρα και θα αναχωρεί στις 22:00 από το Λαύριο και θα φθάνει στο Τσεσμέ στις 6:00 την άλλη ημέρα.
Ακτοπλοϊκή σύνδεση για ανάπτυξη οικονομικών σχέσεων
Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της πλοιοκτήτριας εταιρείας Aegean Seaways είναι ο Bülent Ipek, με έδρα την Κωνσταντινούπολη, ενώ την εκπροσώπηση της συγκεκριμένης εταιρείας στην Ελλάδα έχει αναλάβει η ΣΤΕΦΜΑΡ ΕΠΕ, που λειτουργεί ως ναυτικό πρακτορείο ναυτιλιακών εταιρειών, προσφέροντας υπηρεσίες ναύλωσης για όλα τα είδη πλοίων και σκαφών, με επικεφαλής τον Στέφανο Καρακάνη.
Με την καθιέρωση της συγκεκριμένης γραμμής οι αρχές των δύο χωρών επιδιώκουν να μειώσουν την κυκλοφοριακή πυκνότητα στις συνοριακές πύλες των δύο χωρών, βοηθώντας παράλληλα στην ανάπτυξη των οικονομικών σχέσεων.
Στόχος η ακτοπλοϊκή σύνδεση να λειτουργεί όλο το χρόνο
Ο κ. Καρακάνης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για τη συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή σύνδεση, είπε ότι στόχος είναι η συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή γραμμή να είναι ενεργή όχι μόνο την καλοκαιρινή περίοδο αλλά όλον τον χρόνο.
«Η πρόταση για την υλοποίηση του εγχειρήματος έρχεται από παλιά και πριν ακόμα υποβάλει ανάλογη πρόταση η Helenic Seaways για τη διασύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Μυτιλήνη και τη Σμύρνη», σημείωσε.
Όπως τόνισε, αρχικά το σχέδιο της ακτοπλοϊκής σύνδεσης προέβλεπε ως λιμάνι εξόδου και εισόδου τη Ραφήνα, ωστόσο οι τελωνειακές διαδικασίες δεν ήταν οι κατάλληλες, ενώ υπήρχε και πρόβλημα χώρου λόγω συσσώρευσης πολλών γραμμών της ακτοπλοΐας.
Αναφερόμενος στη φιλοσοφία της γραμμής, επισήμανε ότι στόχος είναι να εξυπηρετηθεί ένας μεγάλος όγκος φορτηγών, επιβατών και τουριστών από την Ευρώπη προς την Τουρκία και το αντίστροφο.
Η πόλη του Λαυρίου, αλλά και του Τσεσμέ, αναβαθμίζονται και πλέον θα είναι κέντρα τουριστικής αλλά και εμπορικής κίνησης, σύμφωνα με τον κ. Καρακάνη.