Σε ρυθμούς ανάπτυξης και με διάθεση περισσοτέρων θέσεων από ποτέ σε ένα δίκτυο 155 προορισμών θα βρουν την AEGEAN τα 25α γενέθλία της στο τέλος του μήνα.
Στο θερινό πρόγραμμα της AEGEAN θα διατεθούν 13,4 εκατ. θέσεις, αυξημένες κατά 6%, ενώ την ίδια ώρα σύντομα η εταιρεία θα εγκαινιάσει το Κέντρο Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων, θα γίνει η μεταφορά και η έναρξη λειτουργίας της τεχνικής βάσης για βαριές επισκευές σε τρίτους και επιπλέον έχει ήδη θέσει σε τροχιά υλοποίησης το πρόγραμμα επέκτασης προς Ανατολάς.
Ολα αυτά και πολλά άλλα που αφορούν στην επιτυχία του εγχειρήματος της AEGEAN που ξεκίνησε πριν από 25 χρόνια να επιχειρεί με 2 αεροσκάφη και έχει καταφέρει σήμερα να εδραιωθεί ως μια απο τις καλύτερες περιφεριακές αεροπορικές στον κόσμο και σταθερά η τοπ περιφεριακή στην Ευρώπη, συζητήθηκαν στην ενημέρωση που έκαναν ο CEO και διευθυντικά στελέχη της εταιρείας στη δημοσιογραφική αποστολή που έγινε πριν από μερικές ημέρες στο Ντουμπάι με αφορμή τα γενέθλια-ορόσημο της AEGEAN.
Με όραμα τα αεροπλάνα να είναι η καλύτερη εικόνα της Ελλάδας...
Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, CEO της AEGEAN, κάνοντας την αναδρομή στην πρώτες ημέρες της εταιρείας αναφέρθηκε στο όραμα του ιδρυτή της Θεόδωρου Βασιλάκη. Απλό και σαφές, η εταιρεία να είναι μια εικόνα της Ελλάδας: «Το πρώτο σημείο της χώρας που ένας ξένος βλέπει την Ελλάδα, είναι το αεροπλάνο με το οποίο θα ταξιδέψει σε αυτή τη χώρα». Και κάπως έτσι από το όνομα και τα χρώματα της εταιρείας και των αεροπλάνων ως την ευγένεια και το χαμόγελο του πληρώματος και όλα όσα συνιστούν την εμπειρία πτήσης με ένα αεροσκάφος της AEGEAN όλα μυρίζουν και θυμίζουν Ελλάδα. «Οραμα το οποίο συνεχίζουμε να υπηρετούμε, συμβάλλοντας κι εμείς από την πλευράς μας στην ποιοτική εξέλιξη του τουριστικού προϊόντας της χώρας, γεγονός που αναδεικνύεται και από τους ίδιους τους επιβάτες που όλα αυτά τα χρόνια μας δείχνουν την εμπιστοσύνη τους», σημείωσε ο κ. Γερογιάννης.
Η εταιρεία ξεκίνησε με αυτό το όραμα, πορεύτηκε και πορεύεται με αυτό και αν αρχικά η δημιουργία της στηρίχθηκε στο όραμα του Θεόδωρου Βασιλάκη το οποίο υπηρέτησε με συνέπεια, ωστόσο στη μετέπειτα εξέλιξη της AEGEAΝ καταλυτικό ρόλο «διαδραμάτισε» και εξακολουθεί να διαδραματίζει ο Ευτύχιος Βασιλάκης. Ο άνθρωπος που «χάραξε τη στρατηγική και βρίσκεται στο τιμόνι της εταιρείας, λαμβάνοντας καθοριστικές αποφάσεις για την ανάπτυξή της, αλλά και τη διαχείριση των κρίσεων που αντιμετωπίσαμε διαχρονικά», σημείωσε ο κ. Γερογιάννης επισημαίνοντας ωστόσο ότι «τίποτα από αυτά δε θα μπορούσε να έχει επιτευχθεί, αν δεν υπήρχε η αφοσίωση των ανθρώπων της εταιρείας και η στήριξη των μετόχων μας».
Από τα 2 αεροσκάφη στη μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση στην Ελλάδα, τον στόλο των δεκάδων αεροσκαφών και την επέκταση προς Ανατολάς
Αν κάτι χαρακτηρίζει τη διαδρομή της AEGEAN είναι η συνεχής ανάπτυξη και εξέλιξη. Από τα 2 αεροσκάφη το 1999 έφθσασε στον μεγάλο σημερινό στόλο των Airbus που επλουτίζεται διαρκώς και μέχρι το 2027 θα έχει ενσωματώσει τα 4 ειδικά διαμορφωμένα Airbus A321neo με σημαντικά μεγαλύτερη εμβέλεια και ειδικά διαμορφωμένη καμπίνα που θα επιχειρούν σε προορισμούς εκτός ΕΕ, μακρύτερους, προς την Ανατολή, τις χώρες του Κόλπου, την Ινδία αλλά και προορισμούς της Αφρικής, ικανά για πτήσεις διάρκειας έως 7,5 ωρών προσφέροντας μια συνολικά αναβαθμισμένη εμπειρία, το οποίο αυτές οι αγορές αποζητούν, με έμφαση στην άνεση αλλά και τη χαρακτηριστική σφραγίδα της εμπειρίας της AEGEAN, προσαρμοσμένη, όπως απαιτείται για τα πιο μακρινά ταξίδια.
Αναφέρθηκε ακόμη στο Κέντρο Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων στην Ελλάδα, επίσης μεγάλη επένδυση της AEGEAN, που ανακοινώθηκε πέρυσι, έχει ξεκινήσει τη λειτουργία του και θα εγκαινιαστεί σύντομα, επένδυση η οποία φέρει αξία όχι μόνο στην AEGEAN, αλλά και στην ίδια τη χώρα καθιστώντας την σημείο αναφοράς για την εκπαίδευση των πιλότων (που είναι διαρκής) και των πληρωμάτων καμπίνας. Ήδη από το Δεκέμβριο του 2023 έχει ξεκινήσει τη λειτουργία του, εκπαιδεύοντας πληρώματα της AEGEAN αλλά και τρίτων εταιρειών (EL AL, TRANSAVIA, BLUEBIRD, κ.α.).
Στν επόμενο μήνα θα ολοκληρωθεί και η μεταφορά της τεχνικής βάσης της Aegean από το υπάρχον κτήριο στο νέο, προκειμένου να επεκταθεί και η προσφορά υπηρεσιών επισκευής αεροσκαφών προς τρίτους.
«Κλείνουμε 25 χρόνια και είμαστε ευγνώμονες για ό,τι έχουμε κάνει, για το γεγονός ότι μπορούμε και συνεχίζουμε να επενδύουμε, κάνοντας πράγματα τα οποία δεν υπηρετούν μόνο το σκοπό της AEGEAN και την ανάπτυξή της, αλλά υπηρετούν και την Ελλάδα, η οποία στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στον τουρισμό», κατέληξε ο κ. Γερογιάννης.
Το μεγαλύτερο δίκτυο πτήσεων για την AEGEAN το 2024
Η ανάπτυξη της εταιρείας έφερε και ανάπτυξη του δικτύου που επιχειρεί και έτσι από το δίκτυο εσωτερικού και τις περιορισμένες πτήσεις εξωτερικού που κάλυπτε την πρώτη της περίοδο 1999-2006 η AEGEAN βρέθηκε πέρυσι να επιχειρεί σε 180 προορισμούς!
Η εξέλιξη του Δικτύου της AGEAN, όπως εξήγησε ο κ. Γιάννης Ράσογλου, Director Network Planning and Airlines Partnerships, χαρακτηρίζεται από κύκλους ανάπτυξης που σταδιακά διευρύνουν το δίκτυο, τόσο σε εύρος, όσο και σε όγκο και στηρίζουν την αύξηση της επιβατικής κίνησης, την προώθηση του τουριστικού προϊόντος της χώρας, αλλά και την ανάπτυξη της χώρας συνολικά.
Την περίοδο 2023-2024 η εταιρεία καταφέρνει να υπερβεί τους αριθμούς του 2019, ενώ το δίκτυο συνεχίζει να αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς.
Το ενισχυμένο πρόγραμμα του 2024 και οι συνεργασίες με άλλες αεροπορικές
Το 2024 η AEGEAN μεγαλώνει και ενισχύει το υπάρχον δίκτυο της Αθήνας επενδύοντας σε υφιστάμενα δρομολόγια, όπως το Λονδίνο με την προσθήκη 4ης πτήσης, τη Φρανκφούρτη με την 2η καθημερινή πτήση, τη Βαρκελώνη, τη Μαδρίτη, τη Ρώμη, τη Λάρνακα και την Κωνσταντινούπολη, ενώ ταυτόχρονα επεκτείνεται σε νέες αγορές με την προσθήκη προορισμών που δίνουν μια καινούργια δυναμική, όπως τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και η Σαουδική Αραβία. Παράλληλα, πλαισιώνει την ανάπτυξη της με νέες στρατηγικές συνεργασίες με άλλες αεροπορικές εταιρείες όπως, η Emirates, η Saudia και η Juneayo με τις οποίες προχωρά σε συμφωνίες κοινού κωδικού (codeshare).
Αύξηση 6% στις θέσεις, στο νέο θερινό πρόγραμμα
Το 2024 η εταιρεία θα προσφέρει συνολικά 19,5 εκατ. θέσεις και θα επιχειρήσει σε 47 χώρες και σε παραπάνω από 155 προορισμούς. Ειδικά στο θερινό πρόγραμμα θα διατεθούν 13,4 εκατ. θέσεις, αύξηση της τάξεως του 6%.
Ποσοστό αύξησης, μάλιστα, καταγράφεται καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς με στόχο τη μείωση της εποχικότητας με μήνες όπως ο Φεβρουάριος, Μάρτιος και Μάιος να προσφέρονται αυξημένες θέσεις εξωτερικού από 10% έως και 15%.
Τρεις νέοι προορισμοί στο θερινό πρόγραμμα της AEGEAN
Επιπλέον, στο θερινό πρόγραμμα, εκτός από τη διατήρηση προορισμών που έχουν ήδη ξεκινήσει στο τέλος του 2023, όπως το Ντουμπάι (ΗΑΕ) και το Κισινάου (Μολδαβία), η AEGEAN επεκτείνεται και σε νέους, με την προσθήκη 3 προορισμών από την Αθήνα (Σαράγιεβο, Παλέρμο και Βίλνιους που ξεκίνησαν τον Απρίλιο), ενώ συνεχίζει να επενδύει στα υφιστάμενα δρομολόγια τόσο του εσωτερικού, όσο και του εξωτερικού με την προσφορά επιπλέον θέσεων.
Η αύξηση στις προσφερόμενες θέσεις το 2024 προσεγγίζει τις 700,000 και είναι σχεδόν μοιρασμένες στο δίκτυο εσωτερικού και εξωτερικού, ενώ η εταιρεία συνεχίζει να ενισχύει τη βάση της Θεσσαλονίκης με περαιτέρω 8% αύξηση χωρητικότητας.
Στο εξωτερικό, οι αγορές που η εταιρεία σκοπεύει να επενδύσει για το 2024 είναι η Κύπρος, η Τουρκία, παραδοσιακά η Ιταλία και η Γερμανία αλλά και η περιοχή της Ιβηρικής (Ισπανία και Πορτογαλία), της Ολλανδίας και της Αλβανίας στα Βαλκάνια.
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τον Κόλπο πέρα από το νέο δρομολόγιο στο Ντουμπάι, σημαντική αύξηση σημειώνεται και στη Σαουδική Αραβία με αυξημένο αριθμό συχνοτήτων καθ’ όλη την διάρκεια του έτους σε Τζέντα και Ριάντ.
Στο δίκτυο εσωτερικού καταγράφεται περαιτέρω ενίσχυση της χωρητικότητας, τόσο σε δρομολόγια μεγάλης κίνησης όπως Αθήνα-Ηράκλειο, Αθήνα/Χανιά, Αθήνα-Ρόδος με επιπλέον καθημερινή συχνότητα, αλλά και σε Λήμνο, Σητεία, Κάρπαθο, ενώ από Θεσσαλονίκη αυξάνεται σημαντικά τόσο ο αριθμός των εβδομαδιαίων πτήσεων στο σύνολο της περιόδου προς Κω, Σαντορίνη, Μύκονο, Πάρο.
Τέλος, προστίθενται στο δίκτυο εσωτερικού νέα δρομολόγια από Θεσσαλονίκη προς Νάξο, από Ηράκλειο προς Καλαμάτα και από Ρόδο προς Κάρπαθο-Κάσο-Σητεία.
Επιβατική κίνηση και τάσεις για τη θερινή σεζόν που μόλις ξεκίνησε
Κλείνοντας, η κα. Πέπη Σταμάτη, Deputy Chief Commercial Officer Network and Revenue, ανέλυσε τα στοιχεία για την έως τώρα επιβατική κίνηση και τις τάσεις για τη θερινή σεζόν που μόλις ξεκίνησε.
Οι ενδείξεις για ένα πολύ δυναμικό χειμώνα επιβεβαιώθηκαν με την εταιρεία να προσφέρει αύξηση συχνοτήτων και διαθέσιμων θέσεων, κατά 10%, στο δίκτυο εσωτερικού, με πληρότητα της τάξεως του 81%. Αντίστοιχα ποσοστά και στο δίκτυο εξωτερικού.
Τον χειμώνα η εταιρεία πέταξε, για πρώτη φορά, σε προορισμούς όπως το Μπιλμπάο, το Κισινάου, το Ταλίν και τη Βαρκελώνη από τη Θεσσαλονίκη, με πληρότητα που έφτασε το 70-75%.
Μάλιστα, ενισχύθηκε σημαντικά και το δίκτυο της περιφέρειας με τα δρομολόγια από και προς Ηράκλειο προς κατά βάση, τη Γερμανία, όπως το Μόναχο και τη Φρανκφούρτη, να καταγράφουν και τους χειμερινούς μήνες πληρότητα της τάξεως του 80%.
Ειδικά σε ό,τι αφορά τη φετινή χρονιά, τόσο το 1ο τρίμηνο, όσο και ειδικότερα ο Απρίλιος, έδειξαν τη δυναμική των Ελλήνων να ταξιδεύουν τόσο στο εσωτερικό, όσο και το εξωτερικό, με την πληρότητα να φτάνει το 80%. Ενώ, η αύξηση των προσφερόμενων θέσεων άγγιξε το 12%, γεγονός που επηρεάστηκε και από την περίοδο του Καθολικού Πάσχα.
Συγκεκριμένα, στο δίκτυο του εσωτερικού η αύξηση των προσφερόμενων θέσεων έφτασε το 2%, με πληρότητα 81% κοντά δηλαδή στα ίδια επίπεδα με την αντίστοιχη περσυνή περίοδο, που ήταν το Ορθόδοξο Πάσχα.
Ο Νο 1 αγαπημένος προορισμός των Ελλήνων στο εξωτερικό για το Πάσχα
Ο Μάϊος, μέχρι στιγμής, φαίνεται να είναι ένας «δυναμικός» μήνας, τόσο για το δίκτυο του εσωτερικού, όσο και για το δίκτυο του εξωτερικού που ενισχύθηκε και από την περίοδο του Πάσχα. Οι περισσότεροι Έλληνες προτίμησαν το εξωτερικό, ενώ το Μαρόκο ήταν πρώτο στις προτιμήσεις τους με 100% πληρότητα την περίοδο του Πάσχα.
Οι ενδείξεις για την επόμενη χρονική περίοδο είναι θετικές παρουσιάζοντας αυξημένη ζήτηση, με τη συχνότητα των κρατήσεων να φτάνει αυτή τη στιγμή τα επίπεδα του 2019 και τις αναζητήσεις των επισκεπτών για τη χώρα μας στις μηχανές αναζήτησης να παραμένουν αυξημένες.