Τη δικογραφία για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης τον Μάιο του 2017, που κόστισε τη ζωή σε τέσσερις ανθρώπους, ζήτησε ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισίδωρος Ντογιάκος.
Ο ανώτατος εισαγγελικός λειτουργός απέστειλε έγγραφο στην Εισαγγελία Θεσσαλονίκης, με το οποίο ζητεί να του διαβιβαστεί η δικογραφία που είχε σχηματιστεί τότε, προκειμένου να τη μελετήσει και να διαπιστώσει εάν χρειάζεται να ανοίξει νέα έρευνα για το τραγικό συμβάν του 2017, υπό το φως των νέων δεδομένων μετά την τραγωδία στα Τέμπη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Ντογιάκος προχώρησε στην κίνηση αυτή καθώς και τότε, όπως και σήμερα, είχαν υπάρξει καταγγελίες για την κατάσταση των σιδηροδρομικών γραμμών και ελλείψεις στον εκσυγχρονισμό του δικτύου, που όμως δεν είχαν διερευνηθεί, κάτι που δεν αποκλείεται να ζητηθεί τώρα.
Το δυστύχημα είχε σημειωθεί έξω από το Άδενδρο Θεσσαλονίκης, όταν επιβατική αμαξοστοιχία Intercity, η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, λόγω υπερβολικής ταχύτητας, εκτροχιάστηκε, με συνέπεια να χάσουν τη ζωή τους τέσσερις άνθρωποι, μεταξύ των οποίων και ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας, και να τραυματιστούν τουλάχιστον δέκα. Ο άλλος μηχανοδηγός του τρένου παραπέμφθηκε σε δίκη και κρίθηκε αθώος.
Έρευνα του Αρείου Πάγου και για τη διαρροή της απολογίας του σταθμάρχη Λάρισας
Παράλληλα, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου απέστειλε παραγγελία προς τις εισαγγελικές αρχές της Λάρισας να διενεργήσουν έρευνα για το πώς έχει διαρρεύσει λέξη προς λέξη η απολογία του σταθμάρχη, η οποία δόθηκε το απόγευμα της περασμένης Κυριακής στην ανακρίτρια Λάρισας.
Τρεις οικονομικοί εισαγγελείς θα ελέγξουν τις συμβάσεις του ΟΣΕ
Τρεις εισαγγελείς που υπηρετούν στην Οικονομική Εισαγγελία αναλαμβάνουν την έρευνα που παραγγέλθηκε χθες από τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρο Ντογιάκο για τις καταγγελλόμενες καθυστερήσεις στην υλοποίηση των συμβάσεων για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου.
Πρόκειται για τους Μιχάλη Μιχαλόπουλο, εισαγγελέα Εφετών, ο οποίος τίθεται επικεφαλής της έρευνας, και τους εισαγγελείς Δημήτρη Αποστολά και Αθανασία Βλάχου, οι οποίοι θα συνδράμουν.
Μάλιστα, η Αθανασία Βλάχου στο παρελθόν είχε χειριστεί την έρευνα για τη σύμβαση 717, το 2014, για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, η οποία δεν υλοποιήθηκε και χρειάστηκε να υπάρξει συμπληρωματική σύμβαση, χωρίς μέχρι σήμερα το έργο να έχει ολοκληρωθεί. Η έρευνα είχε τεθεί στο αρχείο το 2021, αλλά ανασύρθηκε έναν χρόνο μετά, καθώς προέκυψαν νέα στοιχεία σχετικά με τη διαχείριση κοινοτικών κονδυλίων και πλέον η σύμβαση ερευνάται από Ευρωπαίο εισαγγελέα.