Ερευνα: Το 72% των ηλεκτρονικών καταστημάτων παρέχουν ελλιπή ενημέρωση στους καταναλωτές για τα δικαιώματά τους - iefimerida.gr

Ερευνα: Το 72% των ηλεκτρονικών καταστημάτων παρέχουν ελλιπή ενημέρωση στους καταναλωτές για τα δικαιώματά τους

Λαπτοπ με μικρογραφία καρότσι σούπερ μάρκετ
Ελλιπή ενημέρωση παρέχουν στους καταναλωτές τα ηλεκτρονικά καταστήματα, σύμφωνα με έρευνα / Φωτογραφία: Shutterstock
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Τα ηλεκτρονικά καταστήματα, σε ποσοστό που φθάνει ακόμη και το 72%, δεν παρέχουν καθόλου ή παρέχουν ελλιπή ενημέρωση στους καταναλωτές για τα δικαιώματά τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό προέκυψε από δειγματοληπτικό έλεγχο-«σάρωση» (sweep) που πραγματοποιήθηκε υπό τον συντονισμό της γενικής διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων σε ηλεκτρονικά καταστήματα πώλησης ηλεκτρονικών συσκευών, όπως κινητά τηλέφωνα, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, ταμπλέτες.

Το 43% των ιστοσελίδων δεν ενημερώνει ορθά τους καταναλωτές

Τα βασικά συμπεράσματα του ελέγχου, που πραγματοποιήθηκε κατά το χρονικό διάστημα από 26/08/2020 έως και 31/08/2020 και επαναλήφθηκε στις 7/9/2020, σύμφωνα με ανακοίνωση, είναι:

  • Το 43% των ιστοσελίδων δεν ενημερώνει τους καταναλωτές σχετικά με το πώς μπορούν να υπαναχωρήσουν από μια σύμβαση ειδικά στην περίπτωση που έχουν χρησιμοποιήσει τα αγαθά σε βαθμό μεγαλύτερο από αυτόν που είναι αναγκαίος για να διαπιστωθεί η φύση, τα χαρακτηριστικά και η λειτουργία τους καθώς και όσον αφορά στην ευθύνη τους για τυχόν μείωση της αξίας των αγαθών.
  • Η δυνατότητα αυτή πρέπει να παρουσιάζεται με κατανοητό τρόπο και με σαφή αναφορά του δικαιώματος των καταναλωτών να υπαναχωρήσουν.
  • Το 75% των ιστοσελίδων δεν παρέχει σαφή πληροφόρηση των καταναλωτών σχετικά με το δικαίωμα υπαναχώρησης.
  • Ο καταναλωτής θα πρέπει να είναι σε θέση να ανοίξει τη συσκευασία για να αποκτήσει πρόσβαση στα αγαθά, εφόσον συνήθως στα καταστήματα εμφανίζονται παρόμοια αγαθά ασυσκεύαστα. Ως εκ τούτου, η ζημία που προκαλείται στη συσκευασία απλώς για να ανοιχθεί δεν αποτελεί αιτία αποζημίωσης. Ωστόσο, οποιεσδήποτε προστατευτικές ταινίες που έχουν τοποθετηθεί στο προϊόν θα πρέπει να αφαιρούνται μόνο όταν αυτό είναι απολύτως αναγκαίο για τη δοκιμή του.
  • Το 72% των ιστοσελίδων δεν παρέχει καμία πληροφόρηση στον καταναλωτή για τα δικαιώματα του όσον αφορά στην παράδοση αγαθών σε περίπτωση καθυστέρησης από τον προμηθευτή.
  • O προμηθευτής πρέπει να ενημερώνει τον καταναλωτή για «την προθεσμία εντός της οποίας αναλαμβάνει την υποχρέωση να παραδώσει τα αγαθά». Eάν ο προμηθευτής δεν παραδώσει εντός της προθεσμίας αυτής ή εντός της προθεσμίας που έχει δηλωθεί στον καταναλωτή, ο καταναλωτής πρέπει να συμφωνήσει με τον έμπορο για την παράταση της προθεσμίας παράδοσης. Εάν ο προμηθευτής εξακολουθεί να μην έχει παραδώσει πριν από τη λήξη της παράτασης, ο καταναλωτής δικαιούται να καταγγείλει τη σύμβαση.
  • Το 28% παρέχει ελλιπή πληροφόρηση στον καταναλωτή για την περίπτωση μη παράδοσης προϊόντος εντός της συμφωνηθείσας προθεσμίας. Ως επόμενα βήματα, η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή θα ενημερώσει για τα πορίσματα ελέγχου τους σχετιζόμενους συνδέσμους ηλεκτρονικών καταστημάτων, προκειμένου να απευθύνουν με τη σειρά τους συστάσεις στα μέλη τους και στη συνέχεια, οι προμηθευτές θα κληθούν να διορθώσουν τις ιστοσελίδες τους.

Τι διασφαλίζει ο νόμος για την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών

Παράλληλα, αντιλαμβανόμενη την αυξημένη ανάγκη προστασίας του καταναλωτικού κοινού δεδομένης της συνεχούς ανόδου του όγκου των ηλεκτρονικών συναλλαγών, εφιστά την προσοχή του καταναλωτικού κοινού και δεσμεύεται να συνεχίσει τους αυτεπάγγελτους δειγματοληπτικούς ελέγχους σάρωσης ιστοσελίδων (sweeps), διασφαλίζοντας την πλήρη συμμόρφωση των προμηθευτών και ενεργοποιώντας τις εθνικές διαδικασίες επιβολής διοικητικών κυρώσεων, όπου αυτό καταστεί αναγκαίο, με σκοπό την ορθή εφαρμογή της καταναλωτικής νομοθεσίας.

Επισημαίνεται στην ανακοίνωση ότι ο Νόμος 2251/1994 για την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών διασφαλίζει, μεταξύ άλλων, ότι κάθε καταναλωτής όταν πραγματοποιεί αγορές στο διαδίκτυο, έχει το δικαίωμα να λαμβάνει σαφείς, ορθές και κατανοητές πληροφορίες σχετικά με τους όρους παράδοσης και το δικαίωμα υπαναχώρησης, σε περίπτωση που έχει χρησιμοποιήσει τα αγαθά σε βαθμό μεγαλύτερο από αυτόν που είναι αναγκαίος για να διαπιστωθεί η φύση, τα χαρακτηριστικά και η λειτουργία των αγαθών. Στην περίπτωση αυτή, ο καταναλωτής δεν θα πρέπει να χάνει το δικαίωμα υπαναχώρησης, αλλά θα πρέπει να είναι υπεύθυνος για τυχόν μείωση της αξίας των αγαθών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ