Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την έναρξη των δρομολογίων Θεσσαλονίκη-Σμύρνη.
Συγκεκριμένα, τη Δευτέρα στις 6 το απόγευμα ξεκινάει το παρθενικό του ταξίδι για την Σμύρνη από τη Θεσσαλονίκη το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο Smyrna di Levante της Levante Ferries.
Όπως αναφέρει η εταιρεία, έπειτα από ενδελεχή σχεδιασμό και μακροχρόνιο προγραμματισμό, με υπομονή και επιμονή, με συνομιλίες και συνεργασίες, με θέληση και πάθος, ένα μεγάλο όραμα της Levante Ferries πραγματοποιείται.
Η θαλάσσια διασύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Σμύρνη είναι γεγονός, εκπληρώνοντας έτσι την έντονη και διαχρονική επιθυμία των δύο λαών για μια εύκολη και άνετη ένωση δια θαλάσσης, προσθέτει στο ιστολόγιο της.
Η σύνδεση όμως αυτή δεν ενώνει μόνο την Ελλάδα με την Τουρκία, ενώνει και την Ευρώπη με την Ασία. Έτσι θα εξυπηρετηθούν επιβάτες και φορτία προς την Ευρώπη, τα Βαλκάνια αλλά και αντίστροφα. Πολλά φορτηγά μέσω αυτής της σύνδεσης θα μπορούν να φτάνουν μέχρι το Μπάρι και την Ανκόνα εύκολα και ξεκούραστα, με ένα μόνο εισιτήριο.
Ποιο είναι το «Smyrna di Levante»
Το Smyrna di Levante ένα ασφαλές, πλήρως αναβαθμισμένο και ανακαινισμένο πλοίο, που όπως επισημαίνει η εταιρεία «εξασφαλίζει σε κάθε επιβάτη, ένα ασφαλές και απολαυστικό ταξίδι, από τη Νύφη του Θερμαϊκού στην Κοσμοπολίτικη Μικρασιάτισσα», είναι έτοιμο για το πρώτο ταξίδι. Πληροφορίες του ot.gr αναφέρουν ότι την προσεχή Παρασκευή το απόγευμα στον Πειραιά θα γίνει ο καθιερωμένος αγιασμός του πλοίου το οποίο το Σάββατο το πρωί θα αναχωρήσει για Θεσσαλονίκη και από εκεί την Δευτέρα το απόγευμα θα κάνει το πρώτο δρομολόγιο του για τη Σμύρνη.
Το πλοίο με ελληνική σημαία έχει μήκος 158,42 μέτρα, πλάτος 21,60 μέτρα και μέγιστο βύθισμα 5,719 μέτρα. Η μέγιστη ταχύτητα του είναι 20 κόμβοι και η υπηρεσιακή 18 κόμβοι ενώ έχει την ικανότητα μεταφοράς 948 επιβατών με τετράκλινες, δίκλινες καμπίνες και καθίσματα αεροπορικού τύπου. Επίσης έχει χωρητικότητα φορτηγών 1.000 lane meters και 300 ΙΧ αυτοκινήτων.
Την Κυριακή φτάνει στη Θεσσαλονίκη
Το «Smyrna di Levante» αναμένεται το πρωί της Κυριακής στη Θεσσαλονίκη, όπου εκεί εκπρόσωποι των φορέων και των αρχών της πόλης πρόκειται να ξεναγηθούν στο σκάφος, το οποίο έχει κατασκευαστεί στη Δραπετσώνα από όπου θα ξεκινήσει το ταξίδι του για τη Θεσσαλονίκη.
Η επιστολή της ΠΝΟ προς το υπουργείο Ναυτιλίας
Η ΠΝΟ σε επιστολή της προς τον υπουργό Ναυτιλίας σχετικά με την έναρξη του νέου δρομολογίου από τη Θεσσαλονίκη για τη Σμύρνη αναφέρει ότι το συγκεκριμένο πλοίο σύμφωνα με το πρωτόκολλο μεταφοράς του δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει με 36 άτομα πλήρωμα, λαμβάνοντας υπόψη εκτός από τους ελέγχους των σωστικών μέσων και τις αντίστοιχες απαιτήσεις της Διεθνούς Σύμβασης Εργασίας MLC 2006.
Αναφέρει ότι η ειδική-μειωμένη σύνθεση πληρώματος (36 άτομα), που ορίζεται κατά εφαρμογή του άρθρου 11 του Ν. 4150/2013, στα επίπεδα της ασφαλούς επάνδρωσης, έγινε χωρίς να ενημερωθεί έστω και τυπικά η Ομοσπονδία ενώ αναφέρει ότι θα πρέπει να τηρούνται σε όλα τα πλοία τα χρονικά όρια εργασίας και οι ώρες ανάπαυσης των ναυτεργατών, όπως αυτές καθορίζονται από την κείμενη νομοθεσία και τις διεθνείς συμβάσεις.
Η ΠΝΟ επισημαίνει ότι η ασφάλεια των πλοίων, των δρομολογίων, των επιβατών και του πληρώματος είναι και πρέπει να είναι υπεράνω κάθε πνεύματος επιχειρηματικής κίνησης, ενώ προσθέτει ότι σε διαφορετική περίπτωση το συνδικαλιστικό όργανο των ναυτικών θα αναλάβει άμεσες και δυναμικές συνδικαλιστικές παρεμβάσεις για την διαφύλαξη και προάσπιση των δικαιωμάτων των Ελλήνων ναυτεργατών.