Χ.Δούκας στο debate: Η αυτοδιοίκηση δεν είναι τρίτος γύρος πολιτικών εκλογών -Θέλουμε να αλλάξουμε την πόλη μας - iefimerida.gr

Χ.Δούκας στο debate: Η αυτοδιοίκηση δεν είναι τρίτος γύρος πολιτικών εκλογών -Θέλουμε να αλλάξουμε την πόλη μας

Ο Χάρης Δούκας στο Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ όπου διεξήχθη το debate με τον Κώστα Μπακογιάννη
Ο Χάρης Δούκας στο Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ, όπου διεξήχθη το debate με τον Κώστα Μπακογιάννη
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Σε ήρεμο κλίμα ολοκληρώθηκε το βράδυ της Τετάρτης το debate μεταξύ Χάρη Δούκα και Κώστα Μπακογιάννη για τον Δήμο της Αθήνας.

Ο διεκδικητής του αξιώματος, Χάρης Δούκας, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων για τον Μεγάλο Περίπατο, την Ασφάλεια, τις συνεργασίες και την ανάπλαση.

Αναλυτικά οι τοποθετήσεις του Χ. Δούκα

Για το πράσινο: Χαίρομαι που έβαλα στη συζήτηση το πράσινο, γιατί νομίζω ότι πια και σε άλλους δήμους συζητάνε για το πράσινο και τα δέντρα. Είπα 5000 δέντρα τον χρόνο, 25.000 την πενταετία, ο κ. Μπακογιάννης είχε πει 75.000 και έβαλε 4.000. Δεν θυμάμαι να είχε ερωτηθεί όταν είχε πει 75.000 που θα μπουν. Υπάρχει απόφαση του 2018 για 24 οικόπεδα τα οποία είναι έτοιμα για να μπορέσουν να δημιουργηθούν εκεί διάφορα πάρκα με ζωντανό χώμα και πράσινο και από αυτά έχουν αξιοποιηθεί μόνο τα 7.
Το θέμα του πράσινου είναι επιλογή. Και η επιλογή μου είναι να χρησιμοποιήσω κάθε σπιθαμή γης για οξυγόνο, γιατί είναι απαραίτητο για τη ζωή των Αθηναίων. Είναι ζωή, δεν είναι εργολαβία. Δεν είναι ζαρντινιέρα και πλακάκι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Για Μεγάλο Περίπατο: Επιλέξατε ένας δρόμος τόσο κεντρικός και κρίσιμος σαν την Πανεπιστημίου, ο όποιος είχε πεζοδρόμια και δεν είχε πολλά προβλήματα, όπως έχουν η Αμερικής ή η Σόλωνος για παράδειγμα, να κλείσει. Θα έπρεπε να πάτε σε μικρότερους δρόμους, όπως στη Μητροπόλεως και άλλους, και μετά σταδιακά, για να καταλήξετε στην Πανεπιστημίου. Έγινε λοιπόν μια τελείως λάθος προσέγγιση και ένα έργο υποτίθεται εμβληματικό, έγινε ένα Βατερλώ. Υλοποιήσατε μια απλή διαπλάτυνση , χωρίς συνολική προσέγγιση και το κομφούζιο συνεχίζεται.

Για σχολεία: Μαθητές είχαν πάει, προσωρινά, πριν 4-5 χρόνια σε ένα σχολείο, πρώην σπίτι και είναι ακόμα εκεί. Παιδιά προσχολικής εκπαίδευσης έκαναν μάθημα μέσα σε κοντέινερ, σχολεία έχουν σημαντικές βλάβες, σοβάδες πέφτουν και τραυματίζονται ελαφριά μαθητές. Αυτές οι συνθήκες δεν τιμούν κανένα στην Αθήνα του 2023. Βεβαίως να μιλάμε για ψηφιακό σχολείο αλλά να υπάρχει πρώτα σχολείο, να υπάρχουν υποδομές. Πριν 2 ημέρες στα Εξάρχεια σε ένα άλλο σχολείο, μια σιδερένια πόρτα έπεσε. Ευτυχώς τη συγκράτησαν και δεν είχαμε θύματα. Θέλω λοιπόν να πω από αυτό εδώ το βήμα ότι αυτά τα θέματα της καθημερινότητας είναι πάρα πολύ κρίσιμα και δεσμεύομαι ότι πρώτη μου μέριμνα όταν αναλάβω τη δημοτική αρχή, θα είναι να τα λύσω αμέσως. Θα βρω τα προβλήματα και με fast track διαδικασίες με ευθύνη του δήμου θα δημιουργήσω ασφαλείς συνθήκες και θα προσφέρω αξιοπρέπεια σε μαθητές και καθηγητές.   

                               
Για την ασφάλεια: Σε πάρα πολλές πλατείες όπως στην Αμερικής, στην Αττική και στον Άγιο Παντελεήμονα, ο φωτισμός είναι ζητούμενο. Το 2023 ήταν διαθέσιμα 34 εκατομμύρια για φωτισμό και από αυτά αξιοποιήθηκαν μόλις τα 4 εκατομμύρια. Θέλουμε πάρα πολλή δουλειά και υπάρχουν κονδύλια τα οποία δεν απορροφούνται. Το πρόβλημα με την δημοτική αστυνομία είναι πρόβλημα της δημοτικής αρχής. Πριν λίγα χρόνια ήταν 1.000 δημοτικοί αστυνομικοί, τώρα είναι ελάχιστοι. Στην Κυψέλη -για παράδειγμα- είναι μόλις δύο, σε μια 24ωρη βάρδια. Είναι πολύ σημαντικό η δημοτική αστυνομία να ενισχυθεί. Δεν υπάρχει το δίλημμα ή ασφάλεια ή Ανθρώπινα Δικαιώματα. Το 20% των κατοίκων της Αθήνας έχουν μεταναστευτική καταγωγή και πρέπει να βοηθήσουμε στην ένταξη τους. Να ενεργοποιηθεί το Συμβούλιο Κοινωνικής Ένταξης το οποίο έχει απενεργοποιηθεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για παιδικές χαρές: Ο κ. Μπακογιάννης παρέλαβε 70 παιδικές χαρές και έφτιαξε άλλες 10. Εγώ λέω ότι τα επόμενα 5 χρόνια θα φτιάξω 40. Ένας πολύ μετριοπαθής στόχος. Θέλουμε μια παιδική χαρά σε κάθε γειτονιά. Νομίζω ότι όλοι θα συμφωνήσουμε ότι αυτό είναι αναφαίρετο και αδιαπραγμάτευτο δικαίωμα. Λέτε που θα βρούμε τα λεφτά. Ο Δήμος Αθηναίων έχει προϋπολογισμό 1 δις, 100 εκ. ευρώ. Λέτε να μην υπάρχουν χρήματα για να μπορούμε κάθε χρόνο να φτιάχνουμε περίπου 10 παιδικές χαρές σε κάθε γειτονιά; Ξέρετε η Αθήνα πληρώνει πολύ ακριβά δημοτικά τέλη και πρέπει να προσφέρει κάποιες υπηρεσίες. Δεν είναι λοιπόν βασική υπηρεσία να μπορούν τα παιδιά να έχουν πρόσβαση σε ελεύθερο χώρο και να μπορέσουν να παίξουν, να υπάρξει ψυχαγωγία, να υπάρξει χώρος πρασίνου;

Για προσβασιμότητα: Θυμάμαι ότι ήταν προεκλογική δέσμευση του κ. Μπακογιάννη ότι θα βελτιώσει το 80% των πεζοδρομίων στην Αθήνα. Στην συνέχεια, άκουσα να λέτε κ. Μπακογιάννη ότι 200.000 τ.μ. θα επισκευαστούν και τελικά καταλαβαίνω από τον απολογισμό σας ότι βελτιώθηκαν τελικά μόλις 75.000 τ.μ. Έχετε μια πολύ μεγάλη υστέρηση σε ένα στόχο ο οποίος είναι πολύ σημαντικός.  Αυτή τη στιγμή τα πεζοδρόμια ακόμα και στο κέντρο της Αθήνας , δεν μιλάω μόνο για «δύσκολες» και υποβαθμισμένες περιοχές έχουν πολύ μεγάλα προβλήματα, για το κίνημα των αναπήρων, τα ΑΜΕΑ αλλά και τους γονείς με τα παιδικά καροτσάκια και βεβαίως τους ηλικιωμένους. Θα ήθελα εδώ να τονίσω ότι πήγα στη Διεύθυνση καθαριότητας όπου όπως ξέρετε με ΑΣΕΠ προσλαμβάνονται ΑΜΕΑ και εκεί με ενημέρωσαν ότι δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές για ΑΜΕΑ. Η προσβασιμότητα δηλαδή είναι ανύπαρκτη ακόμα και σε δημοτικές διευθύνσεις, όπως στη Λιοσίων, όπου τα κτήρια είναι σε πολύ κακή κατάσταση. Αυτό πρέπει να σταματήσει.

Για αναπλάσεις: Οι δικές σας αποφάσεις είναι ειλημμένες χωρίς να ρωτήσετε τους κατοίκους. Αυτή είναι η μεγάλη μας διάφορα. Εγώ πιστεύω βαθιά ότι για να αλλάξεις την Αθήνα πρέπει να προχωρήσεις σε μια μεγάλη συμμετοχική συνεργατική διαδικασία. Δεν μπορεί δηλαδή να αποφασίζει κάποιος να κάνει ένα έργο όπως είναι ο Μεγάλος Περίπατος εν μέσω πανδημίας χωρίς να έχει ερωτηθεί κανείς και να χάνονται πάρα πολλά χρήματα. Πόσες φορές ρωτήσαμε πόσα χρήματα δόθηκαν για το Μεγάλο περίπατο; Είχαν πρόβλημα οι καταστηματάρχες, χάθηκαν δουλειές και δεν είχαν ερωτηθεί αυτοί οι άνθρωποι. Πήγα στο πάρκο Δρακοπουλου και διαφωνώ απολύτως με αυτή τη προσέγγιση των αναπλάσεων. Δεν είναι λογικό όταν ψάχνουμε για ζωντανό χώμα, για δέντρα και να πηγαίνει ένας εργολάβος και να αποφασίζει να κάνει ανάπλαση με πλακάκια, ζαρντινιέρα και ό,τι άλλο εκείνος θέλει. Ποια είναι η λογική του πράσινου της εργολαβίας;  Εμείς λοιπόν έχουμε μια άλλη προσέγγιση. Θα αποφασίζουν οι πολίτες μαζί με τον δήμο πως  θα προχωρήσει η κάθε ανάπλαση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για συνεργασίες: Όταν στις 3 Αυγούστου αποφάσισα να μπω σ αυτή τη διαδικασία, συγκροτήσαμε μία νέα δημοτική πρόταση καθαρά αυτοδιοικητική που απαντά στα προβλήματα όλων των Αθηναίων. Ξέρετε τα προβλήματα με τα πεζοδρόμια, η ασφάλεια, οι παιδικές χαρές, το οξυγόνο, δεν έχουν χρώματα και κόμματα. Για αυτό εμείς απευθυνόμαστε σε όλους και θέλουμε όλοι να μας στηρίξουν και  όσοι δεν ήρθαν στις κάλπες για να μπορέσουμε να κάνουμε πράξη αυτά τα οποία παρουσιάζουμε και ονειρευόμαστε. Ο κ. Ζαχαριάδης είχε πει από την αρχή ότι αν είμαι στον 2ο γύρο θα με στηρίξει. Τον τιμάει αυτό και βεβαίως αποδέχθηκα τη στήριξη του και τον ευχαριστώ. Η δική μας, όμως, πρόταση είναι συνολική. Θέλουμε να αλλάξουμε τη πόλη για να βελτιώσουμε τη ζωή μας . Δεν είναι η αυτοδιοίκηση 3ος γύρος πολιτικών εκλογών. Είναι μια λύση που θα επιλύσει τα προβλήματα της καθημερινότητας. Και αν δεν ήμουν σίγουρος ότι μπορώ να τα λύσω δεν θα είχα αναμιχθεί σε αυτή την ιστορία. Έχουμε πρόταση και σχέδιο και αποτελέσουμε μια σημαντική εναλλακτική.

Για κυκλοφοριακό: Αποφασίστηκε χωρίς μελέτη και σχέδιο να κλείσει η Βασιλίσσης Όλγας, να κοπεί δηλαδή το κέντρο της Αθήνας στα δυο. Οι κάτοικοι στο Μετς και στο Παγκράτι για να πάνε στην Ακρόπολη πρέπει να περάσουν από το Σύνταγμα και την Ομόνοια. Έτσι μπλοκάρει το κέντρο και δημιουργείται κυκλοφοριακό κομφούζιο. Δεσμεύομαι λοιπόν ότι θα δώσω τη Βασιλίσσης Όλγας στην κυκλοφορία. Για να διώξουμε τα αυτοκίνητα από το κέντρο δεν χρειάζονται τυφλές κινήσεις. Μπορούμε να αποφασίσουμε Σαββατοκύριακα σε μικρούς δρόμους όπως η Μητροπόλεως να μειώσουμε την κυκλοφορία ή να επιτρέψουμε μόνο κατοίκους και φορτώσεις εκφορτώσεις στα μαγαζιά. Στη συνέχεια θα δούμε εάν αυτό το μέτρο έχει αποτέλεσμα και θα κρίνουμε αναλόγως. Πρέπει ταυτόχρονα να ενισχύσουμε τη δημοτική συγκοινωνία για να μπορούν οι κάτοικοι να φτάνουν ευκολότερα στο μετρό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ