Λιγότερο από ένας μήνας έμεινε για τις εκλογές της 21ης Μαΐου και οι πολιτικοί αρχηγοί προσπαθούν με κάθε τρόπο να ξεδιπλώσουν το όραμά τους για την Ελλάδα του αύριο. Το... παιχνίδι, ωστόσο, παίζεται πλέον διαφορετικά, αφού στην εξίσωση έχει μπει ένας ακόμη παράγοντας, στον οποίο τα κόμματα «ποντάρουν» πολλά... Αυτός των social media.
Μπορεί το Facebook ως το «παραδοσιακότερο» μέσο κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιούν μέχρι και σήμερα οι πολιτικοί αρχηγοί για τη διακίνηση των θέσεών τους να.... αργοσβήνει όσο περνά ο καιρός, όμως άλλες πλατφόρμες, όπως το TikTok, που σαρώνουν στη νέα γενιά και γνωρίζουν ραγδαία αναγνώριση, βρίσκονται πλέον στη φαρέτρα των επικοινωνιολόγων των κομμάτων, με αποτέλεσμα σημαντικό μέρος της προεκλογικής εκστρατείας να στήνεται πάνω σε αυτές.
Παράλληλα, σε αυτές τις εκλογές βλέπουμε στο... παιχνίδι να έχουν ριχθεί και οι Youtuber, με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα να έχουν παραχωρήσει ήδη τις πρώτες τους συνεντεύξεις σε κανάλια στο Youtube, συνεντεύξεις οι οποίες χαρακτηρίζονται για το χαλαρότερο ύφος τους, αλλά και την ευθύτητα των ερωτήσεων, που βάζουν πολλές φορές δύσκολα στους συνεντευξιαζόμενους.
Την αρχή με τους youtuber έκανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος πριν από τη Μεγάλη Εβδομάδα παραχώρησε συνέντευξη στη Youtuber Nefeli Meg, ενώ χθες ακολούθησε ο Αλέξης Τσίπρας, ο οποίος βρέθηκε καλεσμένος στο πλατό της Youtuber Zoe Pre.
Η «μάχη» των πολιτικών αρχηγών στα social media πριν από τις εκλογές
Όπως προαναφέρθηκε, το πιο «παραδοσιακό» μέσο παραμένει το Facebook, με τους χρήστες στη συγκεκριμένη πλατφόρμα να είναι αναμφίβολα μεγαλύτερης ηλικίας, επομένως ο τρόπος χρήσης είναι πιο συντηρητικός.
Εκεί, ο Κυριάκος Μητσοτάκης συγκεντρώσει 383 χιλιάδες ακολούθους. Από την άλλη, ο Αλέξης Τσίπρας αριθμεί 486 χιλιάδες, με τους άλλους πολιτικούς αρχηγούς να κινούνται σε χαμηλότερα επίπεδα. Συγκεκριμένα, ο Νίκος Ανδρουλάκης συγκεντρώνει 57 χιλιάδες, ο Κυριάκος Βελόπουλος 76 χιλιάδες και ο Γιάνης Βαρουφάκης 56 χιλιάδες.
Σημειώνεται ότι ο γενικός γραμματέας της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, δεν διαθέτει επίσημους λογαριασμούς στα social media και οι θέσεις του διακινούνται μόνον από αυτούς που διαχειρίζεται το κόμμα του.
Απεναντίας, στο Instagram υπάρχει αλλαγή σκυτάλης στην πρωτιά, αφού ο Κυριάκος Μητσοτάκης ακολουθείται από 333 χιλιάδες άτομα, με τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα να ακολουθεί με 112 χιλιάδες. Σε χαμηλότερα επίπεδα κινούνται οι άλλοι πολιτικοί αρχηγοί, με τον Νίκο Ανδρουλάκη του ΠΑΣΟΚ να αριθμεί σχεδόν 21 χιλιάδες ακολούθους και τον Γιάνη Βαρουφάκη από το ΜέΡΑ25 να φτάνει τους 14 χιλιάδες. Κυριάκος Βελόπουλος και Δημήτρης Κουτσούμπας δεν διαθέτουν λογαριασμούς.
Το Twitter και το... ανερχόμενο TikTok
Ένα ακόμη μέσο που -παρά τις αλλαγές των τελευταίων μηνών- εξακολουθεί να έχει μεγάλη δυναμική και να επηρεάζει την κοινή γνώμη είναι το Twitter. Σε αυτό, ο προσωπικός λογαριασμός του Κυριάκου Μητσοτάκη συγκεντρώνει τον αριθμό των 399 χιλιάδων ακολούθων, ενώ ο πρωθυπουργικός λογαριασμός αγγίζει τους 786 χιλιάδες χρήστες που ακολουθούν τον πρωθυπουργό. Από την άλλη, ο Αλέξης Τσίπρας ακολουθείται από 644 χιλιάδες άτομα, με τον Νίκο Ανδρουλάκη να ακολουθεί με 31 χιλιάδες, τον Κυριάκο Βελόπουλο με 23 χιλιάδες και τον Γιάνη Βαρουφάκη με 11 χιλιάδες. Να σημειωθεί ότι ο διεθνής λογαριασμός του γραμματέα του ΜέΡΑ25 αριθμεί ένα εκατομμύριο ακολούθους.
Τελευταίο, αλλά πιο ανερχόμενο, το TikTok. Στη συγκεκριμένη πλατφόρμα οι πολιτικοί αρχηγοί μπορούν να δημιουργούν και να κοινοποιούν βίντεο μικρής διάρκειας με τις θέσεις τους, απευθυνόμενοι κυρίως σε μικρότερες ηλικίες, που τα τελευταία χρόνια έχουν κατακλύσει το εν λόγω μέσο κοινωνικής δικτύωσης.
Ο λογαριασμός του Κυριάκου Μητσοτάκη στο TikTok συγκεντρώνει μέχρι στιγμής τον μεγαλύτερο αριθμό ακολούθων ανάμεσα στους πολιτικούς αρχηγούς με 107 χιλιάδες ακολούθους, με τον Αλέξη Τσίπρα να ακολουθεί με 44,6 χιλιάδες. Χαμηλότερα βρίσκονται ο Νίκος Ανδρουλάκης με 13 χιλιάδες και ο Γιάνης Βαρουφάκης με 12,3 χιλιάδες ακολούθους.