Για τους δισεκατομμυριούχους του πλανήτη, που έχουν... βαρεθεί τα σούπερ γιοτ, υπάρχει ένα απίστευτο υποβρύχιο που θα μπορούσε να καλύψει τις απαιτήσεις τους για status, πολυτέλεια και ιδιωτικότητα.
Ο λόγος για το μήκους 282 μέτρων (!) υποβρύχιο γιοτ Migaloo M7, που διαθέτει πισίνα και ελικόπτερο, μίνι υποβρύχια -σαν αυτά που θα χρησιμοποιούσε ο θρυλικός 007- και μπορεί να μεταφέρει έως και 80 επιβάτες!
Για να δώσουμε στους αναγνώστες ένα μέτρο σύγκρισης για τις διαστάσεις του θηριώδους Migaloo M7, αρκεί να αναφέρουμε ότι το μεγαλύτερο υποβρύχιο του ρωσικού πολεμικού ναυτικού, το Βelgorod, έχει μήκος «μόλις» 184 μ., το σούπερ γιοτ επιφανείας του Ρομάν Αμπράμοβιτς έχει μήκος 162 μ. και το μεγαλύτερο στον κόσμο, το Azzam, που ανήκε στον εκλιπόντα πρόεδρο των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, Σέιχ Χαλίφα μπιν Ζάγεντ αλ Ναχίαν, σχεδόν 180 μέτρα.
Τα ιδιωτικά υποβρύχια σούπερ γιοτ που προσφέρει στους ενδιαφερόμενους η αυστριακή εταιρεία Migaloo μπορούν να κάνουν όλα όσα και τα στρατιωτικά αντίστοιχά τους, εκτός από το να βυθίζουν πλοία ή να εκτοξεύουν πυραύλους.
Μπορούν να πραγματοποιήσουν κατάδυση στα 458 μ. βάθος και να παραμείνουν εκεί επί εβδομάδες κάθε φορά, ενώ μπορούν να διαπλεύσουν τον Ατλαντικό χωρίς να αναδυθούν στην επιφάνεια, σύμφωνα με τους σχεδιαστές τους.
Τα ακριβότερα υποβρύχια της γκάμας της εταιρείας είναι τα Migaloo M7 και Μ5 και μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως ιδιωτικά σούπερ γιοτ ή ως βυθιζόμενα σκάφη για την εξερεύνηση των ωκεανών του πλανήτη. Ανάλογα με τον σχεδιασμό τους, μπορούν να μεταφέρουν έως και 80 επιβάτες και 50μελές πλήρωμα.
Τα νέα «παιχνίδια» των δισεκατομμυριούχων
Σύμφωνα με τον ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Migaloo, οι τιμές των 1,9 δισ. ευρώ που ανέφεραν δημοσιεύματα για τα υποβρύχια δεν απέχουν και πολύ από την πραγματικότητα.
«Πιστεύουμε ότι ένα ιδιωτικό υποβρύχιο μπορεί να είναι ό,τι ακριβότερο και πιο χλιδάτο μπορεί να αποκτήσει κανείς», λέει ο Κρίστιαν Γκούμπολντ. «Είμαστε η μόνη εταιρεία ανά την υφήλιο που προσφέρει στους πελάτες της ιδιωτικά υποβρύχια μεγέθους σούπερ γιοτ».
Όπως δήλωσε ο ίδιος στη βρετανική εφημερίδα «The Sun», oι ιδιοκτήτες σούπερ γιοτ είναι «ολοένα και νεότεροι» στην ηλικία και «επιζητούν ακόμη πιο περίτεχνα και εξατομικευμένα design. Είναι πρόθυμοι να αποκτήσουν κάτι εντελώς νέο και μοναδικό, που δεν έχει σχεδιαστεί ή κατασκευαστεί ποτέ πριν. Ένα γιοτ επιφανείας δεν τους ενδιαφέρει πια, ενώ τους μαγνητίζει ένα ιδιωτικό υποβρύχιο (…) Κατά τη γνώμη μας, τα βυθιζόμενα σούπερ γιοτ είναι το μέλλον στον κλάδο».
Ο Γκούμπολντ τόνισε ότι τα ιδιωτικά υποβρύχια προσφέρουν μια εντελώς νέα διάσταση στην εξερεύνηση των θαλασσών. «Τα ταξίδια σε φουρτουνιασμένες θάλασσες είναι εφικτά, απλώς καταδύονται και πλέουν με ασφάλεια κάτω από την επιφάνεια, ενώ προσφέρουν τη δυνατότητα εξερεύνησης νέων κόσμων, ενός νέου lifestyle και επίδειξης σε φίλους και συγγενείς».
Απίστευτες ανέσεις
Τα ιδιωτικά αυτά υποβρύχια προσφέρουν στους επιβάτες τους απίστευτες δυνατότητες ψυχαγωγίας: Υπάρχει χώρος για αρκετά jet ski και μικρότερα υποβρύχια σκάφη, κινηματογράφος, γυμναστήριο, μπαρ, πισίνα, jacuzzi και υποβρύχιοι χώροι παρατήρησης.
Μπορούν να μεταφέρουν δύο μίνι υποβρύχια, μήκους 15 μ., για έξι άτομα έκαστο, καθώς και ένα ελικόπτερο.
Στην επιφάνεια τα σκάφη αυτά μπορούν να μεταμορφωθούν, καθώς ανοίγουν χώροι για να δημιουργηθούν καταστρώματα για κολύμβηση και διασκέδαση.
Οι καμπίνες είναι η επιτομή της πολυτέλειας και ο ιδιοκτήτης αναπαύεται σε μια σουίτα άνω των 2.000 τ.μ. (!) σε ιδιωτικό κατάστρωμα.
Παράλληλα, υπάρχει πλήρως εξοπλισμένο ιατρείο και χειρουργείο, σε περίπτωση που κάποιος από τους επιβάτες αρρωστήσει.
Το υποβρύχιο γιοτ σχεδιάζεται βάσει των στάνταρ ασφαλείας του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού, με διπλά τοιχώματα και συστήματα διάσωσης, και φέρει μίνι υποβρύχια σε περίπτωση ανάγκης.
Το M7 μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 38,6 κ./ώρα στην επιφάνεια και 24 κ./ώρα υποβρυχίως, ενώ το Μ5 είναι κατά τι πιο αργό, ενώ διαθέτουν ντιζελοκίνητο-ηλεκτροκίνητο σύστημα πρόωσης.
Μέχρι στιγμής, τα σχέδια των υποβρυχίων αυτών γιοτ παραμένουν στα χαρτιά και δεν έχουν εμφανιστεί ακόμη ζάπλουτοι για να εκδηλώσουν ενδιαφέρουν, αλλά η Migaloo ευελπιστεί ότι σύντομα θα δεχθεί παραγγελίες για τα σκάφη, που θα ναυπηγηθούν σε ναυπηγεία στη Γερμανία.