Η αεροπορική εταιρεία Qantas αποκάλυψε τις καμπίνες της πρώτης και της business θέσης για τα αεροπλάνα που θα πετούν χωρίς στάση από το Σίδνεϊ στη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο από τα τέλη του 2025.
Και όπως φαίνεται, οι θέσεις θα είναι «σαν να βρίσκεσαι σε «ένα δωμάτιο ενός boutique ξενοδοχείου». Αποκαλύφθηκε επίσης μια πτήση εικονικής πραγματικότητας από την καμπίνα του αεροσκάφους.
Οι καμπίνες, όπως αποκαλύπτει η Qantas, έχουν σχεδιαστεί από το αυστραλιανό στούντιο Caon Design, καθώς και από επιστήμονες ύπνου από το Κέντρο Charles Perkins του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ.
Το πρόγραμμα πτήσεων χωρίς στάση – με το όνομα «Project Sunrise» – θα χρησιμοποιεί ένα στόλο 12 Airbus A350-1000 που θα «ξεπεράσουν την τυραννία της απόστασης», με τους επιβάτες στις πτήσεις – οι οποίες θα διαρκούν περίπου 20 ώρες – να απολαμβάνουν καμπίνες με το πιο εξελιγμένο και προσεγμένο σχέδιο οποιασδήποτε αεροπορικής εταιρείας».
Το κλειδί για τη σχεδίαση της καμπίνας, λέει η Qantas, είναι ότι δίνει στους επιβάτες περισσότερο χώρο, διαμορφώνοντας το A350 ώστε να χωράει 238 επιβάτες σε σύγκριση με τη διάταξη καθισμάτων 300 και πλέον που παρουσιάζουν άλλοι αερομεταφορείς.
Το Qantas A350 θα έχει έξι πρώτες σουίτες σε διαμόρφωση 1-1-1 και 52 επαγγελματικές σουίτες σε διαμόρφωση 1-2-1, με άμεση πρόσβαση στο διάδρομο για όλους.
Η Qantas λέει ότι η πρώτης τάξεως σουίτα έχει μια σειρά από χαρακτηριστικά που κάνουν τους πελάτες να αισθάνονται σαν να βρίσκονται σε ένα δωμάτιο μίνι boutique ξενοδοχείου με ένα πολύ φαρδύ σταθερό κρεβάτι, ξεχωριστή ανάκλινη καρέκλα, προσωπική ντουλάπα, τραπέζι φαγητού για δύο και μια τηλεόραση εξαιρετικά υψηλής ευκρίνειας».
Οι επιβάτες business class, εν τω μεταξύ, θα έχουν καθίσματα με πόρτες ιδιωτικότητας, κρεβάτια δύο μέτρων, «γενναιόδωρο» χώρο αποθήκευσης – συμπεριλαμβανομένου ενός μεγάλου καθρέφτη – δερμάτινα καθίσματα με μαξιλάρι, τηλεοράσεις με οθόνη αφής υψηλής ευκρίνειας 18 ιντσών, μεγάλες τραπεζαρίες και «χαρακτηριστικό φωτισμό».
Η Qantas προσθέτει ότι και οι δύο κατηγορίες θα προσφέρουν «πολλαπλές επιλογές φόρτισης προσωπικών συσκευών, συμπεριλαμβανομένης της ασύρματης επαγωγικής φόρτισης».
Επιπλέον, θα προσφέρεται «γρήγορο και δωρεάν» Wi-Fi υψηλής ταχύτητας σε όλο το αεροσκάφος, μαζί με συνδεσιμότητα Bluetooth. Θα διαθέτει επίσης μια «ζώνη ευεξίας» για όλους τους επιβάτες.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Qantas, Άλαν Τζόις, δήλωσε ότι η επένδυση σε νέα αεροσκάφη A350 και η προσέγγιση στο σχεδιασμό καμπίνας συνεχίζουν την 100χρονη ιστορία της Qantas στις αεροπορικές «πρωτιές».
«Η Qantas ήταν ο ηγέτης στο άνοιγμα νέων πτήσεων μεγάλων αποστάσεων για το μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας μας και φέρνουμε όλα όσα μάθαμε, τόσο από τεχνική όσο και από άποψη άνεσης επιβατών, στο Project Sunrise flying.
Πιστεύουμε ότι οι καμπίνες μας A350 έχουν την πιο εξελιγμένη και προσεγμένη σχεδίαση από οποιαδήποτε αεροπορική εταιρεία, συνδυάζοντας τεχνολογία αιχμής με έρευνα ύπνου για να διαμορφώσει την εμφάνιση και την αίσθηση για μια νέα εποχή ταξιδιών.
Βασιζόμαστε στην εμπειρία των πελατών από τις εξαιρετικά δημοφιλείς απευθείας πτήσεις μας από το Περθ προς το Λονδίνο, καθώς συνεχίζουμε να εργαζόμαστε για να διευκολύνουμε τη σύνδεση της Αυστραλίας με τον υπόλοιπο κόσμο», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο Αυστραλός σχεδιαστής Ντέιβιντ Κάον είπε ότι έχει εκμεταλλευτεί κάθε δυνατή ευκαιρία για την προώθηση της ευεξίας και της άνεσης στις σουίτερ της πρώτης και της επαγγελματικής θέσης.
«Ξεκινήσαμε να σχεδιάζουμε αυτήν την καμπίνα αεροσκαφών πριν από πέντε χρόνια, συνεργαζόμενοι με την Airbus και την Qantas για να μεγιστοποιήσουμε τον χώρο, καθώς και δημιουργώντας ένα προσαρμοσμένο πρόγραμμα φωτισμού που θα επηρεάσει τη διάθεση και τον ύπνο.
Όλα τα στοιχεία σχεδιασμού και σέρβις θα συνεργαστούν για να βελτιώσουν σημαντικά την άνεση, την ευκολία, την υγεία και ευεξία εν πτήσει και να βοηθήσουν στην ελαχιστοποίηση του jetlag.
Κάθε στοιχείο έχει δημιουργηθεί για την Qantas, από το φως ανάγνωσης μέχρι τα υφάσματα, για να διασφαλιστεί ότι οι επιβάτες περνούν το ταξίδι τους με εκλεπτυσμένη άνεση.
Υπάρχει επίσης μια σειρά από σχεδιαστικά στοιχεία αποθήκευσης για να διατηρείτε τα προσωπικά αντικείμενα σε απόσταση αναπνοής, ώστε ο χώρος να μπορεί να εξατομικεύεται από κάθε επιβάτη για να νιώθει σαν να βρίσκεται στο κρεβάτι του σπιτιού του», δήλωσε.
Το 2019 η Qantas πραγματοποίησε τρεις ερευνητικές πτήσεις χρησιμοποιώντας «ανθρώπινα ινδικά χοιρίδια» για να δοκιμάσει τον αντίκτυπο των διαδρομών εξαιρετικά μεγάλων αποστάσεων στους επιβάτες και το πλήρωμα.
Η πρώτη δοκιμαστική πτήση χωρίς στάση πραγματοποιήθηκε μεταξύ Νέας Υόρκης και Σίδνεϊ, με 49 επιβάτες και πλήρωμα. Η δεύτερη πτήση εκτελούσε από το Χίθροου του Λονδίνου προς το Σίδνεϊ, μεταφέροντας παρόμοιο αριθμό ατόμων. Μια τρίτη δοκιμαστική πτήση πραγματοποιήθηκε μεταξύ Νέας Υόρκης και Σίδνεϊ.
Ερευνητές από το Κέντρο Charles Perkins του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ και το Συνεργατικό Ερευνητικό Κέντρο για την Επαγρύπνηση, την Ασφάλεια και την Παραγωγικότητα (Alertness CRC) επέβαιναν και στις τρεις πτήσεις, συλλέγοντας δεδομένα σχετικά με την υγεία και την ευημερία των επιβατών.
Επί του παρόντος, η Qantas χρησιμοποιεί Boeing Dreamliners για απευθείας πτήσεις μεταξύ Λονδίνου Χίθροου και Περθ, σε απόσταση 14.498 χιλιομέτρων (9.008 μίλια).
Το Λονδίνο προς το Σίδνεϊ απέχει 16.983 χιλιόμετρα (10.553 μίλια) και η Νέα Υόρκη από το Σίδνεϊ είναι 15.979 χιλιόμετρα (9.929 μίλια).