Ενα διαμέρισμα του 1930 στα Πετράλωνα ανακαινίστηκε πλήρως και προσαρμόστηκε στις σύγχρονες τάσεις.
Η ομάδα του αρχιτεκτονικού γραφείου Amalgama Architects ανέλαβε τον ανασχεδιασμό ενός διαμερίσματος 90 τ.μ στα Πετράλωνα, το οποίο βρίσκεται σε μια πολυκατοικία της δεκαετίας του '30.
Με έμπνευση την παλέτα χρωμάτων του Wes Anderson και την επιθυμία των ιδιοκτητών για τη δημιουργία ενός χώρου ιδιαίτερα χαρούμενου, η ομάδα των αρχιτεκτόνων κατάφερε να δημιουργήσει έναν εκπληκτικό χώρο, που ανταποκρίνεται στις επίκαιρες τάσεις, αλλά παραπέμπει και στην εποχή που κτίστηκε η οικοδομή, ταξιδεύοντάς μας νοσταλγικά σε άλλες εποχές.
«Είχαν ορισμένα όμορφα vintage κομμάτια που τους είχαν δοθεί από την οικογένεια και υπήρχαν ήδη κάποια έργα τέχνης που το ζευγάρι αγόρασε μαζί- αυτό μας βοήθησε να σχηματίσουμε μια βασική ιδέα για το ύφος του χώρου που θα σχεδιάσουμε», σημειώνουν οι Αγγελική Αυδή και η Ελίνα Μήτση, επικεφαλείς του Amalgama Architects. Αυτό που ήθελε να πετύχει το σχεδιαστικό δίδυμο ήταν ένα σπίτι φρέσκο, νεανικό, χαρούμενο και ταυτόχρονα με μια μοναδική vintage αισθητική, ώστε να μπορεί να καλύψει τα γούστα της ιδιοκτησίας. Και τα κατάφεραν!
Οπως περιγράφουν οι ίδιες χρησιμοποίησαν έντονα χρώματα σε όλο το διαμέρισμα, αντλώντας έμπνευση από τη χρωματική παλέτα του Wes Anderson. Ο χώρος εισόδου που οδηγεί στο σαλόνι, την κουζίνα και στους πιο ιδιωτικούς χώρους του σπιτιού, είναι βαμμένος σε βαθύ κόκκινο, όμοια απόχρωση με αυτή του μωσαϊκού δαπέδου, δημιουργώντας μια σκηνογραφική -σχεδόν θεατρική- είσοδο.
Η έντονη απόχρωση με το πιάνο και ο χαμηλός φωτισμός καλωσορίζουν τον επισκέπτη στο πολύχρωμο σύμπαν. Μια παλιά μεταλλική πόρτα - που ήταν εκεί από τότε που ο ιδιοκτήτης ήταν παιδί - χρησιμοποιήθηκε ως διαχωριστικό για να χωρίσει την τραπεζαρία με το χoλ.
Στο σαλόνι οι επιφάνειες έχουν φρεσκαριστεί με ένα υπόλευκο χρώμα.Το βαθύ πράσινο μωσαικό δάπεδο αποκαταστάθηκε και γυαλίστηκε. Τα έπιπλα που σχεδιάστηκαν ειδικά για τον χώρο περιλαμβάνουν ένα τραπεζάκι βελανιδιάς με ελλειπτική φόρμα και δύο πλευρικά καμπύλα κομμάτια – από μέταλλο και ξύλο - όπου τοποθετείται ο μουσικός εξοπλισμός, καθώς ένας από τους ιδιοκτήτες είναι μουσικός με μεγάλη συλλογή δίσκων βινυλίου. Το κεντρικό κομμάτι της τραπεζαρίας είναι ένα μεγάλο ξύλινο τραπέζι. Μια βιβλιοθήκη από μέταλλο και ξύλο, η οποία καλύπτει όλο το ύψος του χώρου σχεδιάστηκε ειδικά για το χώρο.
Σε ένα δεύτερο επίπεδο, ανοίγοντας τις συρόμενες πράσινες πόρτες, η τραπεζαρία συνδέεται με την κουζίνα. Παστέλ πορτοκαλί ντουλάπια, τυρκουάζ τοίχοι και πλακάκια, ένα χρωματικό σχήμα που φωτίζει τον χώρο. Αποφεύγοντας τις κρύες επιφάνειες, το στούντιο μετέτρεψε την κουζίνα σε έναν άνετο χώρο στον οποίο περνά τον περισσότερο χρόνο η οικογένεια γύρω από την κεντρική νησίδα.
Όλα τα δάπεδα από μωσαϊκό -πράσινο, βαθύ κόκκινο και απαλό ροδακινί- αποκαθίστανται και γυαλίζονται. Στο λουτρό, παστέλ αποχρώσεις του κίτρινου, του μπλε και του πορτοκαλί καλύπτουν τους τοίχους και τις οροφές, συνδυασμένα με πολύχρωμα πλακάκια. Μια παλιά αποθήκη ενώνεται με το βασικό λουτρό και μετατρέπεται σε ντουζ, όπου φωτίζεται φυσικά με φεγγίτη που βρίσκεται στα 3 μέτρα, δημιουργώντας μια αίσθηση ανάτασης. Στόχος των σχεδιαστικών και χρωματικών ήταν να εξισορροπήσει τις έντονες αποχρώσεις και να κάνει το χώρο πιο φωτεινό, διατηρώντας παράλληλα κάποια αυστηρότητα. Η οροφή σε όλα τα υπνοδωμάτια έχει την ίδια απόχρωση με τις ντουλάπες. Σε όλο το διαμέρισμα, το πράσινο σοβατεπί σχηματίζει μια χρωματιστή «κορδέλα», δημιουργώντας μια παιχνιδιάρικη αλληλεπίδραση με τα δάπεδα από μάρμαρο και τα χρώματα των τοίχων.
Η Αγγελική Αυδή και η Ελίνα Μήτση εξηγούν ότι το χρώμα είναι το δυνατό τους σημείο και στόχος τους ήταν να δημιουργήσουν ένα διαμέρισμα με φωτεινότητα και θελκτική ατμόσφαιρα. Εξάλλου το στούντιο διαθέτει ένα πολύχρωμο portfolio έργων και σε συνεργασία με την αισθητική των ιδιοκτητών -οι οποίοι ήταν ανοιχτοί στον πειραματισμό με τον σχεδιασμό και το χρώμα, δημιούργησαν αυτό το χαρούμενο και έντονο αποτέλεσμα.
Ποιός είναι ο Wes Anderson:
Ο ιδιαίτερος Αμερικανός σκηνοθέτης Wes Anderson, αποτελεί μια μοναδική περίπτωση στον χώρο του σινεμά. Η δουλειά του μπορεί να αρέσει από καθόλου ως πάρα πολύ. Λάτρης του παραμυθένιου vintage και των χρωμάτων, ξέρει να τα χρησιμοποιεί όπως κανείς άλλος.
Ο ίδιος αναφέρει χαρακτηριστικά για τον εαυτό τους ότι τον θεωρεί αδύναμο στο θέμα της πλοκής, ωστόσο όσον αφορά τις τεχνικές και τα χρώματα έχει καταφέρει να χτίσει τον δικό του κόσμο στις ταινίες του. Μερικές χαρακτηριστικές είναι το Bottle Rocket, το Moonrise Kingdom, Royal Tenenbaums, το Grand Budapest Hotel και άλλες.
Περιηγηθείτε στο εσωτερικό του Polychrome Flat:
To σχεδιαστικό δίδυμο άντλησε αστείρευτη έμπνευση από την παλέτα χρωμάτων του Wes Anderson. Αναμφισβήτητα ένα σπίτι που δεν περνά αδιάφορο, μιας και εκτός από προσεγμένο και καλόγουστο, είναι και πολύχρωμο και ικανό να φτιάξει τη διάθεση.
Ταυτότητα έργου:
Έργο: Polychrome Flat
Αρχιτεκτονική Μελέτη I Κατασκευή: Amalgama-Architects
Εμβαδόν: 90 sqm
Τοποθεσία: Πετράλωνα, Αθήνα
Ολοκλήρωση Έργου: 2020
Φωτογραφία: Γιάννης Ζινδριλής