ΚLARINA BOURANA: Λένα Διβάνη σε επικό ντελίριο επηρμένης άγνοιας: «Αηδίασα με το 'Λύκο της Wall Street'» - iefimerida.gr
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 

ΚLARINA BOURANA: Λένα Διβάνη σε επικό ντελίριο επηρμένης άγνοιας: «Αηδίασα με το 'Λύκο της Wall Street'»

Η γνωστή διανοούμενη αυτή τη φορά δεν τα βάζει με «τζαμπατζήδες» λεωφορείων αλλά με τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο. Ο ΤΑΖ παρακολουθεί και σχολιάζει θαμπωμένος την αναβάθμιση της.

Δεν έχει δικαίωμα κάποιος να πει δημόσια ότι δεν του άρεσε μία ταινία; Ένα εκατομμύριο δικαιώματα. Το έχει πει και ο Κλιντ Ίστγουντ επιθεωρητής Κάλαχαν: «Οι απόψεις είναι σαν τις κωλοτρυπίδες, όλοι έχουμε από μία.» Το θέμα είναι το πως εκφράζει κάποιος την άποψη του. Και σε τι ντεσιμπέλ έπαρσης που συνήθως κρύβουν ασχετοσύνη. Η κα Διβάνη με την οποία κανείς δεν ασχολείται όταν δεν προκύπτει κάποιο έντεχνο (ενίοτε και ανήθικο για πολλούς όπως το περιβόητο tweet της για τον νεκρό «τζαμπατζή» του λεωφορείου) φιτίλι από την ίδια, αποφάσισε αυτή τη φορά να δοκιμάσει τον χώρο του κινηματογράφου. Πηγαίνοντας να δει τον αριστουργηματικό (όχι μόνο κατ' εμέ αλλά από την πλειοψηφία των κριτικών) «Λύκο της Wall Street» αλλά χωρίς όπως αποδεικνύεται από τα σχόλια της να έχει ιδέα τι πήγε να δει.

Μια μαύρη κωμωδία, rollercoaster επιτηδευμένης υπερβολής και ανυπέρβλητης τεχνικής. Ένας ανελέητος και εκτός κάθε πολιτικής ορθότητας σαρκασμός απέναντι στην λατρεία του χρήματος και τα golden boys, εμπνευσμένος από μια πραγματική ιστορία που συνέβη στη δεκαετία του 80. Με τον Μάρτιν Σκορσέζε στην 7η δεκαετία της ζωής του να διαθέτει ενέργεια δέκα πιτσιρικάδων υπογράφοντας ένα από τα αριστουργήματα της καριέρας του και τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο, στην πέμπτη συνεργασία του μαζί του, να δίνει ερμηνεία καριέρας.

Υποκειμενικά θα μου πεις όλα τα παραπάνω και στο κάτω κάτω τι σημαίνει ότι «αρέσει στην πλειοψηφία των κριτικών;» Εσύ δεν είσαι (εγώ δηλαδή) ένας από τους κύριους αντιρρησίες απέναν στις καλλιτεχνικές μόδες και το ιερατείο των κριτικών με το αλάνθαστο τους; Ναι, είμαι. Η διαφορά είναι πως όταν καλούμαι να υποστηρίξω κάτι τέτοιο πάνω σε μια ταινία, το κάνω με επιχειρήματα. Κι όχι με τον χυδαίο κι επηρμένο τίτλο: «Σε είδα και αηδίασα Λεονάρντο».

Μια και καλά προκλητική φράση αρσακειάδας σε λεύκωμα. Που προφανώς φιλοδοξεί να την διαβάσει ο ίδιος ο Λεονάρντο εφ' όσον του απευθύνεται σε πρώτο πρόσωπο γιατί η κυρία Διβάνη μάλλον πιστεύει ότι τον έχει follower στο twitter. Παραλήρημα καραμπινάτο δηλαδή από την αρχή (δεν το λέω εγώ, ρωτήστε ψυχιάτρους για τα συμπτώματα), Ενδεικτική του οίστρου της και της μάλλον καταπιεσμένης απέναντι του, ερωτικής της επιθυμίας, η πρώτη της πρόταση: «Ποια; Εγώ που σε πρωταγάπησα φανατικά όταν ήσουν 15 χρονών, σε λέγανε Γκίλμπερτ Γκρέι και σε έτρωγε κάτι από μέσα σου».

Επομένως η κυρία Διβάνη, με δική της ομολογία έχει απωθημένο μαζί του από όταν ο Λίο ήταν τεκνό. Χωρίς να ξέρω λεπτομέρειες για την προσωπική της ζωή υποθέτω πως ο Λίο ποτέ δεν της έκατσε, και το σαράκι μεγάλωσε. Όπως και η απορία της για το τι είναι αυτό που τον τρώει από μέσα του. Με αυτό το πρώτο συγκλονιστικό επιχείρημα ξεκινάει το άρθρο της, για να καταλήξει: «Προχτές όμως με κατέστρεψες. Ήρθα χριστουγεννιάτικα να δω ένα φιλμ προέκταση της γαλοπούλας και είδα όλο το βόθρο του τελευταίου σταδίου του καπιταλισμού να ξεχειλίζει μέσα στα μούτρα μου. Άντρες έτοιμοι να τα φάνε από όλους, να τα πηδήξουν όλα, να τα σνιφάρουν όλα... τα ξέρουμε όλα αυτά Λεονάρντο μου, με τους λύκους ζούμε κάθε μέρα όλη μέρα, δε χρειαζόταν να βάλεις το ταλέντο σου για να μας τα τρίψεις στη μούρη Χριστουγεννιάτικα... Ξέρεις πόσα χρόνια είχα να σηκωθώ και να φύγω ξαφνικά από σινεμά;» συνεχίζει την ανοικτή της επιστολή που δημοσιεύτηκε σε γνωστό site.

Από πού να το πιάσω και που να το αφήσω; Ο Μάρτιν Σκορσέζε για την κα Διβάνη είναι προφανώς ένας σκηνοθέτης εορτών που φτιάχνει family movies προέκταση της γαλοπούλας για καλή χώνεψη. Είδε η ακριβοθώρητη του πανεπιστημίου, τον καπιταλισμό να ξεχειλίζει στα μούτρα της και θορυβήθηκε. Γιατί μαντάμ; Μήπως επειδή είστε προϊόν του με επικάλυψη προόδου; Καπιταλισμός δεν ήταν και αυτό που ώθησε τον «τζαμπατζή του λεοφωρείου» όπως τον αποκαλέσατε να τρέξει να ξεφύγει από τα χέρια του ελεγκτή, και να βρεθεί νεκρός στο πεζοδρόμιο; Κάτι το οποίο ουδόλως σας συγκίνησε; Ή μήπως τo απρεπές εκείνες τις μέρες σχόλιο σας στο tweeter ήταν προέκταση της δικής σας εγκεφαλικής γαλοπούλας;

Συγγνώμη από τον Μάρτιν και το Λίο που σας χάλασαν τα ζαχαρωμένα καπιταλιστικά σας χριστούγεννα, αλλά αυτό ακριβώς ήταν το ζητούμενο. Γιατί πολύ φοβάμαι ότι όσο κι αν εικάζετε πως γνωρίζετε τους λύκους του καπιταλισμού, μια χαρά συναγελάζεστε μαζί τους όπως αποδεικνύει και η λαμπρή καριέρα σας. Όσο για το γεγονός του ότι σας πείραξε πως η ταινία μεταξύ άλλων περιέχει «άντρες έτοιμους να τα πηδήξουν όλα», όπως γράφετε, μπορείτε να σκεφτείτε φυσικά αν το λέγατε σε ψυχαναλυτή τι θα σκεφτόταν για τα κρυφά εσωτερικά απωθημένα της σεξουαλικότητας σας, δεν χρειάζεται να σας τα γράψω γιατί θα με πείτε και μένα χυδαίο.

Και στη δική μου προβολή σηκώθηκε κι έφυγε μια οικογένεια από δίπλα μου. Ένα ζευγάρι με δύο ανήλικα, που προφανώς δεν ήξεραν τι πήγαν να δουν, απλώς είδαν Ντι Κάπριο, διάβασαν κωμωδία και μπούκαραν σαν αγέλη με γρανίτες και τσιπς. Κατανοώ και συμπάσχω που κι εσείς πήγατε στο σινεμά ακριβώς με την ίδια λογική, που μάλλον σας χαρακτηρίζει και σε πολλά άλλα και σοβαρότερα θέματα, αλλά πολύ φοβάμαι πως είναι κάτι που θα πρέπει να το προσέξετε στο μέλλον.

***ακολουθήστε τον ΤΑΖ στο www.facebook.com/tazthebuzz ή στο www.twitter.com/klarinabourana . Kάντε LIKE στην επίσημη σελίδα του fb www.facebook.com/SigaikaProductions για να μαθαίνετε όσα χρειάζεστε, προκειμένου να καίτε τον εγκέφαλο (των άλλων) ή επικοινωνήστε με το terra_gelida@hotmail.com για μέιλ και υποθέσεις προσωπικής εκδίκηση.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ