Μέσα από μια σειρά φωτογραφιών, η VW μας εξηγεί ορισμένα πράγματα γύρω από την εξέλιξη του ηχοσυστήματος στο μικρομεσαίο της μοντέλο, το VW Golf.
Όλα ξεκίνησαν το 1974 στο Golf Mk1 με το ραδιόφωνο “Braunschweig”. Ένα περιστροφικό κουμπί στα αριστερά για άνοιγμα/κλείσιμο και ένταση, ένα στα δεξιά για επιλογή σταθμού. Τρία κουμπιά ενδιάμεσα: ένα για τις μεσαίες συχνότητες και δύο για VHF – και αυτό ήταν. Σύντομα όμως, το φάσμα ραδιοφωνικών συχνοτήτων βελτιώθηκε. Παράλληλα, εμφανίστηκε το νέο “Ingolstadt Stereo CR”, ένα ραδιοκασετόφωνο. Από το Golf Mk2 το 1983, τα πράγματα άρχισαν να γίνονται λίγο πιο ψηφιακά, λίγο έστω, στην αρχή. Το ραδιόφωνο “gamma” εμφάνιζε τη ραδιοσυχνότητα ψηφιοποιημένη σε μια οθόνη LCD. Πρόσφερε χαρακτηριστικά όπως το σύστημα Dolby, για μείωση θορύβου στις κασέτες. Η τεχνολογική εξέλιξη δεν εμφανίστηκε μόνο στο ίδιο το Golf, π.χ. το δεκαεξαβάλβιδο GTI 16V. Αλλά και με το ραδιόφωνο με προστασία κώδικα. Σε αυτήν την περίπτωση μάλιστα, με στερεοφωνικό ήχο 4x7 Watt. Όταν το Golf Mk3 κυκλοφόρησε στην αγορά το 1991, η κασέτα ήταν ακόμα πολύ δημοφιλής. Η αυτόματη αναζήτηση σταθμών και οι ανακοινώσεις κίνησης γινόταν όλο και καλύτερες.
Στο Golf Mk1
Το 1997, το ραδιόφωνο “gamma” προσφέρθηκε για πρώτη φορά με δυνατότητα σύνδεσης με CD-changer. Βέβαια, η κασέτα ήταν ακόμα παρούσα. Ταυτόχρονα, έκανε την εμφάνισή του το διπλό DIN, οι συσκευές διπλάσιου ύψους δηλαδή που παρουσίασαν το “Multi-Functional-Display” (MFD). Πρόσφεραν μεγάλη οθόνη και έγχρωμους χάρτες πλοήγησης. Από το 2003, το νέο Golf Mk5 πρόσφερε μόνο συσκευές διπλού DIN. Για παράδειγμα, το “RCD 300” με μονάδα CD. Οι κασέτες ανήκουν στην ιστορία, πλέον είχε έρθει ήρθε η ώρα να κυκλοφορήσει το κινητό τηλέφωνο.
Ο σχεδιασμός και η τεχνολογία του συστήματος πλοήγησης “MFD2” έδειχνε ήδη το μέλλον. Προστίθεται τώρα η επιλογή σύνδεσης ψηφιακού MP3 player στη συσκευή, με την ψηφιακή εποχή να πλησιάζει γοργά. Το 2008, το νέο “RNS 510” στο Golf Mk6 γιορτάζει την πρεμιέρα της οθόνης αφής και της μονάδας DVD. Για πρώτη φορά, γίνεται λόγος για ένα σύστημα πολυμέσων. Αυτό είναι εξοπλισμένο με θύρα USB, ψηφιακή λήψη ραδιοφώνου (DAB), δυναμική πλοήγηση και σκληρό δίσκο 30 GB μεταξύ άλλων τεχνικών χαρακτηριστικών. Ακούγοντας ραδιόφωνο το 2008, οδηγός και επιβάτες απολάμβαναν ξανά και ξανά τραγούδια όπως το “Viva La Vida” των Coldplay και το “Valerie” της αδικοχαμένης Amy Winehouse. Ένα σημαντικό άλμα προς τα εμπρός, επιτυγχάνει το Golf Mk7 το 2012, με το αποκαλούμενο Discover Media System, συμπεριλαμβανομένης της απεικόνισης τρισδιάστατων χαρτών, Bluetooth και Hotspot WLAN. Με αισθητήρες φωνητικού ελέγχου και εγγύτητας, οι άνθρωποι και οι μηχανές αλληλοεπιδρούν τώρα όλο και περισσότερο. Το 2016, η Volkswagen βελτιώνει σημαντικά το εσωτερικό του Golf – ακόμα στην έβδομη γενιά – με την τελευταία γενιά modular infotainment. Το νέο Discover Pro προσφέρει έλεγχο του συστήματος ανέπαφα, με κινήσεις των χεριών, στη δημοφιλή compact κατηγορία. Από το εντελώς καλυμμένο με γυαλί σύστημα, απουσιάζουν τα αναλογικά κουμπιά. Οι λειτουργίες και ο σχεδιασμός είναι στο ίδιο πνεύμα με τα διαθέσιμα ψηφιακά όργανα - “Active Info Display”. Χρησιμοποιώντας το App Connect και το smartphone, τα τραγούδια από όλες τις εποχές είναι πλέον διαθέσιμα στη στιγμή.
Στο Golf Mk2 και 3
Στο Golf Mk8, το νέο Golf όγδοης γενιάς, το οποίο κυκλοφορεί στην αγορά εδώ και ένα χρόνο περίπου, δύσκολα κάποιος θα αναφερόταν καν στον όρο «ραδιόφωνο», τουλάχιστον όπως τον χρησιμοποιούσαμε στις πρώτες γενιές του μοντέλου. Πρόκειται για τεχνολογικό άλμα συγκρίσιμο με το ντεμπούτο των πρώτων smartphones. Τα προσφερόμενα συστήματα διαθέτουν τώρα συρόμενα ρυθμιστικά αφής για να ρυθμίζουν διαισθητικά, για παράδειγμα, την ένταση. Επιπλέον, τώρα «συνδέονται» ακόμη πιο στενά από ποτέ με τους ιδιοκτήτες τους. Το “Volkswagen We” με τις υπηρεσίες “We Connect” και “We Connect Plus” παρέχει μια συνεχώς αυξανόμενη γκάμα διαδικτυακών λειτουργιών και ευκολιών.