Το Volkswagen Golf GTI συμπληρώνει φέτος 45 χρόνια στη γκάμα της γερμανικής μάρκας και εμείς σας παρουσιάζουμε 8 στοιχεία για αυτό που θα πρέπει να γνωρίζει κάθε οπαδός του.
1. Πίστη στα 4κύλινδρα μοτέρ
Από το 1976 μέχρι και σήμερα, όλοι οι κινητήρες του Volkswagen Golf GTI είχαν ένα κοινό: Ήταν 4κύλινδροι. Φυσικά, η απόδοσή τους έχει εξελιχθεί και πλέον, από τα 110 άλογα του πρώτου GTI το 1976, φθάσαμε στο τωρινό, νέο Golf GTI των 245 ίππων. Αλλά και στις επιδόσεις, το Golf GTI 1 έκανε το 0-100 χλμ/ώρα σε 9,2 δευτερόλεπτα με την τελική του να είναι 182 χλμ./ώρα. Στο τωρινό GTI το 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί μόνο 6,4 δευτερόλεπτα, με την τελική του ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.
2. Κάθε ένα Golf GTI είχε τις δικές του ζάντες
Παρότι κατά τα γνωστή φιλοσοφία της Volkswagen η σχεδίαση κάθε ενός Golf δεν άλλαζε ριζικά συγκριτικά με του προηγούμενοι, όλα τα Golf GTI είχαν ένα ξεχωριστό στοιχείο σχεδίασης: Τις ειδικά εξελιγμένες για αυτά ζάντες. Το γεγονός αυτό είναι πολύ σημαντικό και στην περίπτωση εκδόσεων όπως το κορυφαίο Golf GTI Clubsport των 300 ίππων, που φορά ειδικούς τροχούς που παίζουν το ρόλο τους στο δυναμισμό που του χαρίζει το οδηγικό set-up «Nürburgring».
3. Από τα 5.000 Golf GTI στα πάνω από 2,3 εκατομμύρια
Το 1976 όταν και παρουσιάστηκε το πρώτο Golf GTI, οι άνθρωποι της Volkswagen είχαν σχεδιάσει να παράγουν μόνο 5.000 μονάδες. Είναι χαρακτηριστικό άλλωστε ότι κατά τη διάρκεια της Έκθεσης Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1975, το τμήμα πωλήσεων της μάρκας υπολόγιζε ότι ούτε 500 δεν θα είναι τα αυτοκίνητα που θα πωληθούν. Τελικά και μετά από 45 χρόνια, το Golf GTI έχει ξεπεράσει ήδη τις 2,3 εκατομμύρια πωλήσεις και συνεχίζει…
4. Μοναδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που ακολούθησαν κάθε γενιά
Ο γνωστός Ιταλός σχεδιαστής Giorgetto Giugiaro ήταν υπεύθυνος για τη σχεδίαση του πρώτου Golf, όμως ο διευθυντής σχεδίασης της Volkswagen, o Herbert Schäfer, ήταν αυτός που αποφάσισε να του τοποθετήσει την χαρακτηριστική σε όλες τις γενιές, κόκκινη οριζόντια λωρίδα της μάσκας. Στο εσωτερικό, το επίσης χαρακτηριστικό καρό ύφασμα των επενδύσεων των καθισμάτων οφείλεται στην πρώτη γυναίκα-υπεύθυνο του τμήματος σχεδίασης, της Gunhild Liljequist, ενώ δική της ιδέα ήταν και η μπίλια του λεβιέ του κιβωτίου του πρώτου GTI που θύμιζε μπάλα του γκολφ.
5. Τριάκτινο τιμόνι συλλεκτικής αξίας
Το Golf GTI πρώτης γενιάς διέθετε ένα τριάκτινο τιμόνι που έμεινε στην ιστορία για τη σχεδίασή του και θεωρείται σήμερα συλλεκτικό, γιατί μεταξύ άλλων στο κέντρο του έφερε το σήμα της πόλης του Βόλφσμπουργκ, της έδρας της Volkswagen. Στο νέο Golf GTI συναντούμε ένα καινούργιας σχεδίασης τιμόνι, με touch διακόπτες και δέρμα με ραφές.
6. Υπήρξε και Golf GTI Cabrio;
Στην 6η γενιά του Volkswagen Golf GTI η γερμανική μάρκα παρουσίασε την πρώτη κάμπριο εκδοχή του «καυτού» Golf, η οποία έφερε ένα ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα για το άνοιγμα της κουκούλας σε 9,5 μόνο δευτερόλεπτα (11 δλ. για το κλείσιμό της). Το εν λόγω μοντέλο έλαβε τον τίτλο του πιο ισχυρού «ανοικτού» Volkswagen στην ιστορία.
7. Volkswagen και Adidas φτιάχνουν ένα Golf GTI
Το 2012, η Volkswagen και η Adidas έφτιαξαν μια ειδική έκδοση του Golf GTI, η οποία κατασκευάστηκε σε 4.410 μονάδες, θέλοντας να επιβεβαιώσουν και στην πράξη τη φράση που το συνόδευε: «Ο προσωπικός σου γυμναστής προτείνει 30 λεπτά άσκησης κάθε μέρα. Ευτυχώς δεν σου είπε και με τι να γυμνάζεσαι!». Ανάμεσα στα στοιχεία που ξεχώριζαν την έκδοση αυτή ήταν τα σπορ καθίσματα που έφεραν το λογότυπο της «Adidas», μαζί με τις γνωστές τρεις ρίγες της μάρκας αθλητικών ειδών.
8. To νέο Golf GTI είναι το πρώτο που «επικοινωνεί»
Η νέα γενιά του Volkswagen Golf GTI είναι η πρώτη που εφοδιάζεται με το σύστημα επικοινωνίας Car2X, προσφέροντας έτσι πιο γρήγορη επικοινωνία σε συνθήκες αυξημένης κίνησης και αλλαγών στην κυκλοφορία των δρόμων όπου κινείται. Παράλληλα, εξοπλίζεται με το προηγμένο σύστημα Vehicle Dynamics Manager, που φροντίζει ώστε να παρέχεται η καλύτερη δυνατή επικοινωνία μεταξύ όλων των συστημάτων οδήγησης του αυτοκινήτου, για να εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή απόδοση.