Η κατρακύλα της τουρκικής οικονομίας δεν έχει τέλος και πλέον, ολοένα και περισσότεροι κύκλοι της χώρας καλούν τον Ερντογάν να ακυρώσει τα μεγαλεπήβολα και δαπανηρά του σχέδια που αφορούν -μεταξύ άλλων- και στην κατασκευή του πρώτου «Made in Turkey» ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
H κατασκευή του πρώτου αμιγώς τουρκικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου αποτελεί ένα προσωπικό στοίχημα για τον πρόεδρο Ερντογάν, καθώς με αυτό το project φιλοδοξεί να κερδίσει μερίδια αγοράς και εντυπώσεις έναντι των παραδοσιακών καταξιωμένων κατασκευαστών EV οχημάτων.
H συνολική επένδυση θα ξεπεράσει τα 3 δισεκατομμύρια δολάρια, με τη κυβέρνηση να συμβάλλει με ένα μεγάλο ποσοστό κρατικής ενίσχυσης και ειδικών φοροαπαλλαγών. Άλλωστε, το brand TOGG,κάτω από το οποίο θα κατασκευαστεί το πρώτο μικρομεσαίο ηλεκτρικό SUV, αποτελείται από τους ισχυρότερους οικονομικούς παράγοντες της γειτονικής χώρας, δηλαδή τις εταιρείες Anadolu Grubu, BMC, Kiraca Holding, Turkcell και Zorlu Holding. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν δημοσιευτεί, το 78% των μερών του αυτοκινήτου θα παράγεται επί τουρκικού εδάφους και στις βασικές επιδιώξεις του Ερντογάν είναι να εξάγει το μοντέλο του στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές. Πόσο εφικτό είναι, όμως, αυτό με φόντο τη μεγάλη οικονομική κρίση που βιώνει η Τουρκία;
Το παραπάνω ερώτημα τίθεται πλέον ανοιχτά από τις αντιπολιτευτικές φωνές της χώρας, οι οποίες καλούν τον Ερντογάν να αφήσει προς το παρόν τα ιμπεριαλιστικά σχέδια και να ασχοληθεί με την πραγματική οικονομία που κατρακυλά με απίστευτους ρυθμούς. Μάλιστα, οι επικριτές του Σουλτάνου πάνε ένα βήμα παρακάτω και τον κατακρίνουν για την τελική απόφαση του VW Group να μην προχωρήσει τελικά στην κατασκευή ενός νέου εργοστασίου. και υποστηρίζουν πως η ενασχόληση της Τουρκίας με την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων θα διαταράξει την εμπιστοσύνη των εταιρειών που διατηρούν γραμμές παραγωγής οχημάτων στη χώρα λόγω αθέμιτου ανταγωνισμού.
Ο προγραμματισμός της TOGG αναφέρει πως το λανσάρισμα του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου της Τουρκίας θα γίνει το 2022 στην τοπική αγορά, ενώ δύο χρόνια αργότερα, θα ακολουθήσει η εξαγωγή του σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Απομένει να δούμε αν, τελικά, το project των γειτόνων μας θα κάνει τη διαφορά στην αυτοκινητοβιομηχανία των ηλεκτρικών ή αν πρόκειται για ακόμη μια επικοινωνιακή φούσκα στο “πλούσιο” ενεργητικό του Ερντογάν.