Η Tesla Inc ανέφερε 273 συγκρούσεις οχημάτων από τον Ιούλιο, λόγω εμπλοκής χρήσης συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο αριθμό συμβάντων από κάθε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησαν χθες, οι αρμόδιες αρχές εποπτείας.
Οι κατασκευαστές οχημάτων και οι εταιρίες τεχνολογίας ανέφεραν περισσότερα από 500 συμβάντα από τον Ιούνιο του 2021, όταν η Αρμόδια Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικών Δικτύων στις ΗΠΑ (NHTSA) εξέδωσε μία εντολή, απαιτώντας τη διάθεση λεπτομερών στοιχείων αναφορικά με τα συμβάντα. Δύο γερουσιαστές ζήτησαν την πραγματοποίηση μιας βαθύτερης έρευνας για τη βιομηχανία “αυτόνομης οδήγησης” ώστε να αξιολογηθεί με ακρίβεια η επίδοση του συστήματος του κάθε κατασκευαστή.
Η Honda Motor κατέγραψε 90 συμβάντα, ενώ ο τομέας αυτόνομης οδήγησης Waymo της Alphabet Inc ανέφερε 62 συμβάντα, με την εμπλοκή αυτοματοποιημένων συστημάτων οδήγησης. Η Cruise της General Motors κατέγραψε 23 περιστατικά. Η Waymo ανακοίνωσε ότι τα ατυχήματα που κατέγραψε δεν είχαν υψηλό κίνδυνο για την ασφάλεια των οδηγών, ενώ το 1/3 από αυτά έγινε σε συνθήκες συμβατικής οδήγησης.
Οι εταιρίες αυτοκινήτων βιάζονται να ενσωματώσουν συστήματα ελέγχου των οχημάτων, υποστηρίζοντας ότι μια τέτοια παρέμβαση θα βελτιστοποιούσε την ασφάλεια των οχημάτων. Από την πλευρά τους, οι αρμόδιες υπηρεσίες προσπαθούν να αξιολογήσουν τις πρακτικές επιπτώσεις των επιχειρούμενων αλλαγών.
Έκκληση για επιβολή προστατευτικών μέτρων στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης
Ο Δημοκρατικοί γερουσιαστές Έντ Μάρκεϊ, και Ρίτσαρντ Μπλούμενταλ γνωστοποίησαν στην NHTSA μέσω μιας επιστολής τους, ότι τα δεδομένα από μόνα τους δεν αρκούν. «Παροτρύνουμε την NHTSA να…, φωτίσει αυτή την εκτός ελέγχου βιομηχανία και να επιβάλλει προστατευτικά μέτρα για την πρόληψη περισσότερων θανατηφόρων συγκρούσεων», ανέφερε η επιστολή.
«Ανησυχούμε ότι μερικοί οδηγοί σήμερα χρησιμοποιούν την τεχνολογία ως μία δυνατότητα ευκολίας, εκθέτοντας σε κίνδυνο τον εαυτό τους, αλλά και άλλους στο δρόμο», έγραψαν χαρακτηριστικά οι γερουσιαστές.
Το εξελιγμένο λογισμικό υποβοήθησης της οδήγησης της Tesla που προωθείται ως πλήρως αυτόνομο σύστημα οδήγησης "Full Self Driving," προκαλεί επίσης, σύγχυση σχετικά με τις δυνατότητες των οχημάτων.
Εταιρίες αυτοκινήτων καλούνται να αναφέρουν όλα τα συμβάντα σύγκρουσης οχημάτων
Η NHTSA απαίτησε από τις εταιρίες να αναφέρουν άμεσα όλα τα συμβάντα, συμπεριλαμβανομένων και των τεχνολογικά εξελιγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS), αλλά και τον εξοπλισμό των οχημάτων με αυτοματοποιημένα συστήματα οδήγησης που θα έχουν δοκιμαστεί στο δημόσιο οδικό δίκτυο.
Από τα 392 συμβάντα που έχουν αναφερθεί από δώδεκα κατασκευαστές οχημάτων από τον Ιούλιο, έχουν καταγραφεί συνολικά έξι θάνατοι, αλλά και πέντε περιστατικά σοβαρών τραυματισμών.
Οι κατασκευαστές ανέφεραν 130 συμβάντα με την εμπλοκή πρωτότυπων συστημάτων αυτόνομης οδήγησης, ενώ σε 108 από αυτά, δεν καταγράφηκαν τραυματισμοί, με σοβαρό τραυματισμό να καταγράφεται μόνο σε ένα συμβάν.