Όλο και περισσότερα γίνονται τα συνδεδεμένα οχήματα που κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς και κατ' επέκταση στους ελληνικούς δρόμους τα τελευταία χρόνια.
Αυτό έχει ως συνέπεια την μείωση των ατυχημάτων στους δρόμους και την μεγιστοποίηση της οδηγικής ασφάλειας.
Τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν ραδιοσήματα μικρής εμβέλειας επικοινωνούν μεταξύ τους, έτσι ώστε κάθε όχημα στο δρόμο να έχει επίγνωση της θέσης των κοντινών παρόμοιων οχημάτων. Κυρίως ο οδηγός έχει ταυτόχρονη ενημέρωση για κάποια ακραία αντίδραση προπορευόμενου οχήματος. Αυτό θα τον βοηθήσει να γίνει πιο προσεκτικός, αποφεύγοντας κάποια επικίνδυνη κατάσταση, όπως παγετό στο οδόστρωμα ή ατύχημα, άρα ακινητοποίηση ή εκτροπή ενός αυτοκινήτου.
Μια έρευνα σχετικά με τις τεχνολογίες των συνδεδεμένων οχημάτων έδειξε ότι αυτή η τεχνολογική βοήθεια έχει τη δυνατότητα να μειώσει μέχρι και 80% τις συγκρούσεις, ενώ μπορεί να προβλεφθεί και η παρουσία ζώου στο δρόμο κυρίως το βράδυ.
Εκτός από την τεχνολογία των συνδεδεμένων οχημάτων ο οδηγός επιλέγει στο νέο του όχημα και μια σειρά από διαδραστικές ψηφιακές τεχνολογικές υπηρεσίες, οι οποίες κάνουν την ζωή του ευκολότερη, προσφέροντάς του βελτιωμένη οδηγική εμπειρία.
Αυτές οι τεχνολογίες αποτελούν και το επόμενο στοίχημα των αυτοκινητοβιομηχανιών, καθώς αντιλήφθηκαν ότι θα πρέπει να δώσουν υπηρεσίες ίδιες με αυτές που έχει στο σπίτι του, ώστε ο οδηγός να αισθάνεται το ίδιο άνετα και στο όχημά του.
Για να τεθεί ο οδηγός στο επίκεντρο του σχεδιασμού οχημάτων απαιτείται μια ριζική αλλαγή στη νοοτροπία της βιομηχανίας, η οποία άρχισε να διαφαίνεται σε πολλές κατασκευάστριες εταιρείες. Η συνεργασία μεταξύ των τμημάτων του αυτοκινήτου θα πρέπει να γίνει πιο αρμονικά, ώστε να λυθούν τα όποια προβλήματα παρουσιαστούν κατά τη διάρκεια παραγωγής ενός μοντέλου. Σήμερα η καμπίνα των επιβατών είναι και το κλειδί της επιτυχίας και είναι -ίσως- το σημαντικότερο τμήμα της αυτοκινητοβιομηχανίας, αφού πλέον ο οδηγός δε δίνει μεγάλη βαρύτητα στις επιδόσεις και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.
Η τεχνολογία έχει κάνει άλματα και ο οδηγός την αναζητά στο αυτοκίνητό του. Για παράδειγμα θέλει να έχει τη δυνατότητα μιας εφαρμογής για την εύρεση εστιατορίου ή σύστημα πλοήγησης που θα διασφαλίζει την πρόσβασή του στο εστιατόριο, την άμεση κράτησή του και την βέλτιστη διαδρομή. Παράλληλα θα ήθελε να έχει στη διάθεσή του και την επιλογή να στείλει γραπτό μήνυμα.
Με βάση τα νέα δεδομένα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να βλέπουν τα αυτοκίνητα ως μια άλλη ψηφιακή συσκευή και να επιτρέπουν την απρόσκοπτη κινητικότητα και συνδεσιμότητα. Δηλαδή τα αυτοκίνητα θα πρέπει να γίνουν όπως τα κινητά τηλέφωνα που αμέσως μόλις κάποιος πάρει ένα κινητό κατεβάζει τις εφαρμογές που θέλει και χρησιμοποιεί.
Ο διευθυντής μάρκετινγκ της αμερικάνικης εταιρείας ήχου και τεχνολογίας, Harman Stephane Lagresle επισημαίνει πως πολύ πιθανόν στο μέλλον ο οδηγός να λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο που λειτουργεί και στο σπίτι του, ενώ θα επιλέγει ένα όχημα με βάση την εξατομικευμένη εμπειρία ψυχαγωγίας, αλλά κυρίως τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης που θα προσφέρουν σ' αυτόν μεγάλο βαθμό οδηγικής ασφάλειας.