H επίσημη αποκάλυψη της νέας Οctavia αναμένεται στις 11 Νοεμβρίου. Ωστόσο, σήμερα, η Skoda δίνει στη δημοσιότητα περισσότερα στοιχεία για το μεσαίο μοντέλο της.
Το Skoda Kamiq GT θα έχει περισσότερο στιλ [σκίτσα]
Έκπτωση έως 5.000 ευρώ για μοντέλα της Skoda [εικόνα]
Τα πρώτα σκίτσα της νέας Skoda Octavia [εικόνες]
Με μήκος 4,68 μέτρα, η τέταρτη γενιά της Skoda Octavia Combi είναι 22 χιλιοστά μακρύτερη από την προκάτοχό της. Το πλάτος της έχει αυξηθεί κατά 15 χιλιοστά και πλέον ανέρχεται σε 1.82 μ. (το μήκος του hatchback έχει αυξηθεί κατά 19 χιλιοστά και έχει αγγίξει τα 4.68 μ. και κατά 15 χιλιοστά σε πλάτος, φθάνοντας στα 1.82 μ.). Το μεταξόνιο έχει ανέβει στα 2,68 μ. Οι επανασχεδιασμένες ράγες οροφής τονίζουν την επιμήκη σιλουέτα του οχήματος, ενώ οι ζάντες αλουμινίου με διάμετρο έως 19 ίντσες προσδίδουν μια σπορ νότα στο αμάξωμα.
Η νέα σχεδίαση οξύνει την οπτική παρουσία της Skoda Octavia, ενώ παράλληλα προσδίδει και εξαιρετική αεροδυναμική με συντελεστή οπισθέλκουσας (cd) 0.24 για την έκδοση Hatchback και 0.26 για την έκδοση Combi. Στη νέα Skoda Octavia, το συνηθισμένο εντυπωσιακό μέγεθος του χώρου επιβατών έχει γίνει ακόμη πιο άνετο καθώς οι πίσω επιβάτες έχουν μεγαλύτερους διαθέσιμους χώρους για τα γόνατά τους κατά 78 χιλιοστά. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών έχει αυξηθεί στα 640 λίτρα για την έκδοση Combi και σε 600 λίτρα για την έκδοση hatchback.
Επίσης, η νέα Octavia αποτελεί το πρώτο αυτοκίνητο της Skoda που χρησιμοποιεί την υψηλή τεχνολογία για τη λειτουργία της μετάδοσης του κιβωτίου DSG. Ο επιλογέας ταχυτήτων δεν συνδέεται πλέον μηχανικά στο κιβώτιο ταχυτήτων αλλά ηλεκτρονικά και στη θέση του γνωστού επιλογέα DSG υπάρχει μια νέα ηλεκτρονική ομάδα ελέγχου με μικρό διακόπτη για την επιλογή των σχέσεων (όπισθεν, νεκρά, Parking, D/S για την κίνηση καθώς και ένα κουμπί στάθμευσης P. Η νέα Skoda Octavia διαθέτει σύγχρονους κινητήρες TDI και TSI με αυξημένη απόδοση. Εκτός από τους πετρελαιοκινητήρες και τους βενζινοκινητήρες, υπάρχει και μια ιδιαίτερα φιλική προς το περιβάλλον παραλλαγή με CNG, plug-in υβριδικές εκδόσεις ενώ για πρώτη φορά στη νέα Octavia θα χρησιμοποιηθούν κινητήρες με ήπια υβριδική τεχνολογία.
Ο τρικύλινδρος 1.0 TSI που παράγει 110 ίππους και ο τετρακύλινδρος 1.5 TSI που εκπέμπει 150 ίππους θα υποβοηθούνται από έναν ηλεκτροκινητήρα και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V τα οποία θα συνδυάζονται αποκλειστικά με το κιβώτιο DSG. Αυτό καθιστά δυνατή την κίνηση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης εντελώς απενεργοποιημένο, ενώ η μπαταρία ανακτά ενέργεια κατά την πέδηση. Την ίδια στιγμή, ο κινητήρας μπορεί να ξεκινήσει πιο ήσυχα και με λιγότερους κραδασμούς. Και οι δύο κινητήρες διατίθενται επίσης σε συνδυασμό με ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 ταχυτήτων χωρίς τεχνολογία ήπιας υβριδικής τεχνολογίας.
Το κιβώτιο ταχυτήτων που συνοδεύει το 1.5 TSI αναπτύχθηκε πρόσφατα για κινητήρες που παρέχουν υψηλές ροπές και χρησιμοποιείται σε συνδυασμό με τους πετρελαιοκινητήρες της Octavia. O δίλιτρος 2.0 TSI με ισχύ 190 ίππων διατίθεται αποκλειστικά με σύστημα τετρακίνησης και σύστημα DSG με 7 ταχύτητες. Όλοι οι TSI κινητήρες διαθέτουν φίλτρο σωματιδίων βενζίνης. Ο TSI με ισχύ 190 ίππων διατίθεται αποκλειστικά με σύστημα τετρακίνησης και σύστημα DSG με 7 ταχύτητες.
H τσεχική μάρκα, ακολουθώντας το παράδειγμα της plug-in υβριδικής έκδοσης της Superb προσφέρει και τη νέα Octavia με βενζινοκινητήρα 1.4 TSI και ηλεκτροκινητήρα σε δύο διαφορετικές τιμές ισχύος. Εκτός από το μοντέλο με ισχύ ισχύος 204 ίππων, προβλέπεται να προστεθεί στο και μια επιπλέον έκδοση ισχύος 245 ίππων. Και οι δύο παραλλαγές θα κυκλοφορήσουν με σύστημα DSG 6 ταχυτήτων.
Όσον αφορά στους πετρελαιοκινητήρες σύμφωνα με την εταιρεία θα εκπέμπουν έως και 80% λιγότερο οξείδιο του αζώτου. Για την Octavia, συνολικά τρεις νέοι πετρελαιοκινητήρες θα διατίθενται με ισχύ από 115 έως και 200 ίππους. Οι εκδόσεις ΤDI έχουν χωρητικότητα 2.0 λίτρων και σύμφωνα με το εργοστάσιο έχουν άφθονη ροπή και είναι ιδιαίτερα καθαρά. Εκτός από ένα φίλτρο σωματιδίων diesel, οι κινητήρες είναι εξοπλισμένοι με ένα νέο στάδιο ανάπτυξης στην επεξεργασία καυσαερίων SCR η οποία μειώνει κατά περίπου 80% τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου. Οι εκδόσεις που αποδίδουν 150 και 200 ίππους διατίθενται με την επιλογή τετρακίνησης.
Η Skoda προσφέρει επίσης επίσης την τέταρτη γενιά της Octavia και με Φυσικό Αέριο στην έκδοση G-TEC η οποία είναι ιδιαίτερα φιλική προς το περιβάλλον. Σε σύγκριση με ένα αυτοκίνητο που λειτουργεί με βενζίνη, η OCTAVIA G-TEC θα παράγει έτσι περίπου 25% λιγότερο CO2, πολύ λιγότερα οξείδια αζώτου (NOx) και σωματίδια αιθάλης. Η 1.5 TSI που αποδίδει 130 ίππους έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί και με CNG. Η συνολική χωρητικότητα των τριών δεξαμενών CNG είναι 17,7 κιλά. Εάν απαιτείται, το αυτοκίνητο μπορεί να χρησιμοποιήσει και τη δεξαμενή βενζίνης η οποία ωστόσο έχει μειωθεί στα 9 λίτρα. Και οι δύο παραλλαγές σχεδιασμού αμαξώματος της OCTAVIA G-TEC διατίθενται με την επιλογή χειροκίνητου 6τάχυτου κιβωτίου ή DSG με 7 σχέσεις.