Το MINI Electric Pacesetter, εμπνευσμένο από την JCW, είναι το νέο Αυτοκίνητο Ασφαλείας (Safety Car) για τους αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της ABB, FIA Formula E.
Το αυτοκίνητο βασίζεται στο νέο MINI Cooper SE και γεννήθηκε μέσα από μία πρωτοφανή συνεργασία των τμημάτων MINI Design, BMW Motorsport, FIA και Formula E. Το εξωτερικό του MINI Electric Pacesetter είναι ειδικά κατασκευασμένο για τις απαιτήσεις της αγωνιστικής πίστας και ενσαρκώνει την πιο δυναμική έκδοση, μέχρι στιγμής, του αμιγώς ηλεκτρικού MINI. Στο εμπρός τμήμα, τυπικά σχεδιαστικά στοιχεία MINI όπως οι στρογγυλοί προβολείς και η εξαγωνική μάσκα δημιουργούν το αναγνωρίσιμο πρόσωπο MINI. Την ίδια στιγμή, γνώριμα χαρακτηριστικά της οικογένειας μοντέλων John Cooper Works, όπως οι θόλοι των τροχών που είναι προσαρμοσμένοι στο πλάτος του μετατροχίου και η βαθιά εμπρός ποδιά με πρόσθετα εμπρός splitters αριστερά και δεξιά, επιτείνουν τη σπορ φυσιογνωμία του αυτοκινήτου. Η χαρακτηριστική «κλειστή μάσκα» και το λογότυπο MINI Electric παραπέμπουν στην ηλεκτρική «καρδιά» του Αυτοκινήτου Ασφαλείας. Καθώς δεν απαιτείται ψύξη του κινητήρα μέσω ενός αεραγωγού, το εμπρός τμήμα της μάσκας είναι κλειστό σε μεγάλο βαθμό για βελτίωση της αεροδυναμικής. Μοναδικές εξαιρέσεις είναι η περιοχή κάτω από τη μάσκα και τα εντυπωσιακά, σχεδόν τετραγωνισμένα ανοίγματα για την ψύξη των φρένων.
Τα λευκά προειδοποιητικά φώτα του Safety Car είναι ενσωματωμένα αρμονικά στο καπό. Οι χαρακτηριστικές λωρίδες στο καπό του MINI εκτείνονται πάνω από την οροφή και φτάνουν μέχρι το πίσω τμήμα. Στο χώρο του οδηγού υπάρχει πιστοποιημένο κάθισμα με ζώνη ασφαλείας έξι σημείων, εγκεκριμένη για χρήση σε αγωνιστικές συνθήκες και στο δρόμο, carbon τιμόνι με μινιμαλιστικό αποσβεστήρα κραδασμών και ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων. Η κεντρική οθόνη πληροφοριών παραχωρεί τη θέση της σε ένα ανθρακονημάτινο κάλυμμα για μείωση του βάρους. Η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί τον επιλογέα σχέσεων, το χειρόφρενο και τα χειριστήρια για τα απαραίτητα προειδοποιητικά φώτα – όλα από γυμνό ανθρακόνημα. Τα επίσης λιτά πάνελ θυρών από ανθρακονήματα με τους μηχανισμούς ανοίγματος θυρών και παραθύρων περιέχουν υφασμάτινους ιμάντες για ευκολότερο κλείσιμο των θυρών. Ένα ακόμα βασικό χαρακτηριστικό του εσωτερικού είναι το συγκολημμένο roll cage που μεγιστοποιεί την ασφάλεια. Το υπόλοιπο μινιμαλιστικό εσωτερικό είναι επίσης βαμμένο στο τυπικό αγωνιστικό λευκό (για λειτουργικούς λόγους).
Πίσω από τη δυναμική σχεδίαση του MINI Electric Pacesetter βρίσκεται η τεχνογνωσία της BMW Motorsport. Η αυστηρή προσήλωση στις αρχές σχεδίασης ελαφρού βάρους προσφέρει στο Safety Car απόβαρο περίπου 1.230 kg – που το καθιστά ελαφρύτερο κατά 130 kg από το στάνταρ MINI Cooper SE. Το σύστημα κίνησης – που επίσης βασίζεται σε αυτό του MINI Cooper SE – αποδίδει ισχύ 184 ίππων και ροπή 280 Nm, με αποτέλεσμα το MINI Electric Pacesetter να επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 6,7 δευτερόλεπτα (στάνταρ μοντέλο: 7,3 δευτ.) και από 0-60 km/h σε 3,6 δευτερόλεπτα (στάνταρ μοντέλο: 3,9 δευτ). Ακόμα πιο σημαντική για ένα Safety Car, όμως, είναι η εν κινήσει επιτάχυνση. Εδώ, το MINI Electric Pacesetter αποκαλύπτει όλα τα ταλέντα του υψηλόροπου συστήματος κίνησης με κιβώτιο μιας σχέσης, που προσφέρει επιτάχυνση 80-120 km/h σε 4,3 δευτερόλεπτα (στάνταρ μοντέλο: 4,6 δευτερόλεπτα). Το σύστημα κίνησης συνεργάζεται με την αγωνιστική ανάρτηση με ρυθμιζόμενα γόνατα coilover (συμπίεση, επαναφορά, ύψος και γωνία κάμπερ) πετυχαίνοντας εξαιρετική αίσθηση go-kart. Αγωνιστικών προδιαγραφών βάσεις βραχιόνων ελέγχου ανάρτησης, το αυξημένο κατά 10 mm πλάτος του μετατροχίου, τα φρένα τεσσάρων εμβόλων και οι τροχοί του MINI John Cooper Works GP με ελαστικά Michelin Pilot Sport (διάσταση 245/40 R18) ολοκληρώνουν το συνολικό πακέτο. Τα ίδια ελαστικά εξοπλίζουν και τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Formula E στους εμπρός τροχούς.
Το MINI Electric Pacesetter θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση στη Ρώμη στις 10 Απριλίου, 2021 στο δεύτερο event (Race 3) της σεζόν 2021 της Formula E. Στο τιμόνι θα βρίσκεται ο Bruno Correia, ο επίσημος οδηγός του Αυτοκινήτου Ασφαλείας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Formula E, καθώς οι οδηγοί της BMW i Andretti Motorsport, Maximilian Guenther (GER) και Jake Dennis (GBR), θα συμμετέχουν με τις δικές τους αγωνιστικές BMW iFE.21.