Ολοκληρώθηκε περίπου στις 20:00 η ειδική διαδρομή στο Σύνταγμα για το φετινό Ράλι Ακρόπολις, το οποίο επέστρεψε στο καλεντάρι του WRC και «ήρθε για να μείνει», όπως τόνισε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.
Οι οδηγοί μπήκαν ήδη στη «μάχη» του αγώνα, στην ειδική διαδρομή που πραγματοποιήθηκε στην «καρδιά» της Αθήνας, στην Πλατεία Συντάγματος, για πρώτη φορά στη μακρόχρονη ιστορία του αγώνα.
Η ιστορική σημερινή στιγμή για το Ράλι Ακρόπολις «ταξίδεψε» διαδικτυακά και τηλεοπτικά παγκοσμίως, από 65 τηλεοπτικά δίκτυα, σε 155 χώρες και σε 840 εκατομμύρια τηλεθεατές, με την Ελλάδα να διαφημίζεται σε ολόκληρη την υφήλιο.
Δείτε πώς μετέδωσε την πρώτη ημέρα του Ράλι Ακρόπολις η COSMOTE TV:
Το «Ράλι των Θεών» είναι ένας από τους παλαιότερους και πιο απαιτητικούς αγώνες στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Γι' αυτό και η σημερινή ημέρα στους δρόμους της Αθήνας, κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης, αποτέλεσε μια μικρή «νίκη» για τους φίλους του ράλι.
Πριν από την έναρξη του αγώνα με την πραγματοποίηση της ειδικής, αγωνιστικά αυτοκίνητα βγήκαν στην Πλατεία Συντάγματος και «τσέκαραν» τη διαδρομή, δίνοντας έτσι μια... πρώτη γεύση για το τι θα ακολουθούσε.
Μητσοτάκης: Το Ράλι Ακρόπολις ήρθε για να μείνει
Την έναρξη του φετινού αγώνα, στις 17:30, κήρυξε ο πρωθυπουργός, ο οποίος βρέθηκε στην Ακρόπολη, συνοδευόμενος από πλειάδα υπουργών.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε σχετικά:
«Είμαστε πάρα πολύ ευχαριστημένοι που καταφέραμε να φέρουμε πίσω το Ράλι Ακρόπολις. Το Ράλι Ακρόπολις ήρθε για να μείνει. Οι Ελληνες αγαπούν τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και το αποδεικνύει η μεγάλη συμμετοχή του κόσμου και το πόσο ταυτισμένοι είναι με το Ράλι Ακρόπολις.
»Προσδοκώ και προσβλέπω σε μια εξαιρετική διοργάνωση και είναι πολύ σημαντικό το μήνυμα σύνδεσης του μηχανοκίνητου αθλητισμού με την οδική ασφάλεια. Εχουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την οδική ασφάλεια και είναι το σωστό μήνυμα που θέλουμε να εκπέμψουμε μέσα από αυτή τη διοργάνωση».
Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός μετέβη στην Πλατεία Συντάγματος, όπου και παρακολούθησε από κοντά την ειδική διαδρομή.
Τελευταίος νικητής του Ράλι Ακρόπολις στο πλαίσιο του WRC ήταν το 2013 ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα, ο οποίος σήμερα είναι αγωνιστικός διευθυντής στην ομάδα της Toyota.
Το πρώτο αυτοκίνητο που έφτασε στο σημείο εκκίνησης της ειδικής ήταν το Hyundai i20 του Ελληνα Λάμπρου Αθανασούλα, ο οποίος έκανε και τα... εγκαίνια στους χρόνους.
Ακολούθησε άλλος ένας Ελληνας οδηγός, ο Ιορδάνης Σερδερίδης, και το Ford Fiesta WRC.
Τον καλύτερο χρόνο και την πρωτιά κατέλαβε ο Σεμπαστιάν Οζιέ με το Toyota Yaris, με χρόνο 51,5 δευτερόλεπτα. Ο πρώτος στη βαθμολογία των οδηγών και επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής φαίνεται πως θα κάνει οκτώ τους τίτλους του, ενώ και στο ελληνικό ράλι έδειξε από νωρίς τις... διαθέσεις του.
Το θέαμα που έδωσαν όλα τα πληρώματα ήταν εντυπωσιακό. Φαίνεται, άλλωστε, και από τα βίντεο που ακολουθούν, με κάποιους από τους καλύτερους οδηγούς του πλανήτη να δίνουν μια μοναδική παράσταση με φόντο την Ελληνική Βουλή.
Ο καλύτερος χρόνος του Οζιέ:
Η ειδική του Οτ Τάνακ:
Ο χρόνος του Ντάνι Σόρντο:
Η προσπάθεια του Μαντς Οστμπεργκ:
Ο Αντρέας Μίκελσεν στο Σύνταγμα:
Το Ράλι Ακρόπολις, που ξεκίνησε να διοργανώνεται από την ΕΛΠΑ το 1951 και πλέον αποτελεί ξανά μέρος του WRC, διεξήχθη για τελευταία φορά στο πλαίσιο του WRC το 2013, ενώ από το 2014 μέχρι το 2018 βρισκόταν στο καλεντάρι του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι.
Αύριο θα διεξαχθούν πέντε ειδικές διαδρομές (Αγιοι Θεόδωροι 1 και 2, Λουτράκι, Θήβα, Ελάτεια).
Ακολουθούν το Σάββατο άλλες έξι ειδικές (Παύλιανη 1 & 2, Γραβιά, Βωξίτες, Ελευθεροχώρι 1 & 2) και την Κυριακή θα διεξαχθούν οι τελευταίες τρεις ειδικές («Ταρζάν» 1, Πύργος και «Ταρζάν» 2), με τις οποίες θα ολοκληρωθεί ο αγώνας, αφού ομάδες και οδηγοί διανύσουν 292,19 αγωνιστικά χιλιόμετρα.
Τα φαβορί για τη νίκη -Η τελική λίστα συμμετεχόντων
Στο φετινό Ράλι Ακρόπολις είχαν δηλωθεί να αγωνιστούν 55 αυτοκίνητα από 24 χώρες, τα οποία καλούνται να κάνουν το καλύτερο δυνατό στις 15 ειδικές διαδρομές του αγώνα.
Οι δύο από τις τρεις εργοστασιακές ομάδες (Hyundai και M-Sport Ford) αναμένονται «πάνοπλες» στον ελληνικό αγώνα, με την Toyota να έχει μια απώλεια της τελευταίας στιγμής: τελικά θα «κατεβάσει» τρία Yaris WRC, αντί για τέσσερα, καθώς χθες ο Τακαμότο Κατσούτα ανακοινώθηκε ότι δεν θα αγωνιστεί, επειδή ο συνοδηγός του έπρεπε να φύγει εσπευσμένα για τη χώρα του -λόγω οικογενειακού ζητήματος- και δεν μπορούσε να βρεθεί αντικαταστάτης. Τα τρία Yaris WRC θα οδηγήσουν οι Σεμπαστιάν Οζιέ, Ελφιν Εβανς και Κάλε Ροβάνπερα.
Με τέσσερα i20 WRC θα «τρέξει» στο Ράλι Ακρόπολις η Hyundai, τα οποία θα οδηγήσουν οι Οτ Τάνακ, Τιερί Νεβίλ, Ντάνι Σόρντο και Πιερ-Λουί Λουμπέ.
Από πλευράς M-Sport Ford, τα δύο Ford Fiesta WRC θα οδηγήσουν οι Γκας Γκρίνσμιθ και Αντριάν Φουρμό, ενώ η βρετανική ομάδα φέρνει στην Ελλάδα ακόμη ένα ίδιο αυτοκίνητο, το οποίο θα οδηγήσει ο Ιορδάνης Σερδερίδης.
Σήμερα το μεσημέρι ολοκληρώθηκε η τελική λίστα συμμετοχών του ράλι, με 48 αυτοκίνητα να ξεκινούν τελικά τον αγώνα.
Μετά την ολοκλήρωση του τεχνικού ελέγχου στο Service Park της Λαμίας, τα αυτοκίνητα μεταφέρθηκαν στην πρωτεύουσα για την εκκίνηση.
Τα «φώτα» γύρω από το Σύνταγμα
Τα «θηρία» που λαμβάνουν μέρος στον αγώνα, μαζί με τα πληρώματά τους, έδωσαν μια μοναδική «παράσταση» στο κέντρο της πόλης.
Συγκεκριμένα, οι δρόμοι γύρω από την Πλατεία Συντάγματος συνέθεσαν τη μήκους 0,98 χλμ. πρώτη ειδική διαδρομή του αγώνα COSMOTE 5G Athens Stage, από όπου στις 18:08 ακούστηκε και ο πρώτος αγωνιστικός ήχος του ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις.
Ξεκινώντας από τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Αμαλίας, τα αγωνιστικά πέρασαν μπροστά από τη Βουλή των Ελλήνων και εν συνεχεία, στρίβοντας αριστερά, τερμάτισαν επί της οδού Γεωργίου Α', έχοντας «κυκλώσει» την Πλατεία Συντάγματος.
Για λόγους ασφαλείας του αγώνα και αποφυγής συνωστισμού, η Πλατεία Συντάγματος εκκενώθηκε από τις 11:00 έως και την ολοκλήρωση της COSMOTE 5G Athens Stage (20:30), οπότε και ξεκίνησε να δίνεται σταδιακά και πάλι για το κοινό, φιλοξενώντας στο εσωτερικό της και τα αγωνιστικά αυτοκίνητα, που θα παραμείνουν σταθμευμένα εκεί μέχρι το πρωί της Παρασκευής.