To iefimerida.gr ταξίδεψε στις ΗΠΑ για την πρώτη στατική παγκόσμια παρουσίαση της νέας Mercedes GLB. Aς δούμε τα πρώτα στοιχεία από την επαφή μας με το γερμανικό μοντέλο.
Η γκάμα των SUV της Mercedes διευρύνεται με μια νέα επιλογή, την GLB. Ένα μοντέλο που έρχεται να μπει στην ανώτερο κομμάτι της compact κατηγορίας και τοποθετείται ανάμεσα στις GLA & GLC. Στα κύρια χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου συγκαταλέγονται δύο σημαντικά στοιχεία. Το πρώτο αφορά στη σχεδίασή του, η οποία παραπέμπει στην εμβληματική G-Class, και το δεύτερο στους παρεχόμενους χώρους-πρακτικότητα καθώς η GLB θα προσφέρεται προαιρετικά και με 7θέσιο εσωτερικό.
Μια πρώτη γεύση από τη νέα πρόταση των Γερμανών πήραμε στις ΗΠΑ τις προηγούμενες μέρες, με αφορμή την πρώτη παγκόσμια στατική παρουσίαση της GLB. Πριν δούμε ορισμένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, να σημειώσουμε πως θα βρίσκεται στη χώρα μας στα τέλη του έτους και οι τιμές θα ανακοινωθούν μέσα στο Καλοκαίρι.
H νέα GLB πατά στην πλατφόρμα της άρτι αφιχθείσας Α-Class, με την κωδική ονομασία MFA2. Έχει μήκος 4.634 χλστ., πλάτος 1.834 χλστ., ύψος 1.658 χλστ. και το μεταξόνιο φτάνει στα 2.829 χλστ. Σε επίπεδο αισθητικής, οι Γερμανοί έχουν υιοθετήσει μια πιο αθλητική εμφάνιση, συγκριτικά με την GLA, με τις γραμμές να θυμίζουν αρκετά το αρχικό πρωτότυπο. Διατηρείται το ίδιο «πρόσωπο» με τη χαρακτηριστική μεγάλη γρίλια που φιλοξενεί το αστέρι αλλά και τους τετράγωνους προβολείς.
Περιμετρικά συναντάμε μαύρα πλαστικά προστατευτικά ενώ στάνταρ είναι οι ράγες οροφής. Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα είναι πιο λεπτά και «απλώνονται» από το πλαϊνό κομμάτι έως και την θύρα αποσκευών. Κάτω από αυτή, η μεταλλική ποδιά φιλοξενεί ακροβολισμένες τις δύο απολήξεις της εξάτμισης.
Σκοράρει σε χώρους και ποιότητα
Το εσωτερικό της νέας GLB διαφοροποιείται στον τομέα της εμφάνισης από τα υπόλοιπα SUV της γκάμας, με κυριότερο σημείο του αεραγωγούς που παραπέμπουν στη G-Class. Από κει και πέρα, το στάνταρ σύστημα πολυμέσων MBUX δίνει μια νότα τεχνολογίας στην όλη ατμόσφαιρα, με τις μεγάλες ψηφιακές οθόνες των 10,25 ιντσών να κυριαρχούν στα πάνω μέρος του ταμπλό.
Όπως είναι αναμενόμενο, στον κατάλογο εξοπλισμού του αυτοκινήτου θα βρει κάποιος όλη την παλέτα των νέων τεχνολογιών της Mercedes, με όλα τα σύγχρονα συστήματα άνεσης και ασφάλειας. Από την πρώτη επαφή που είχαμε με τη GLB, στην πρώτη παγκόσμια στατική της παρουσίαση στις ΗΠΑ, φαίνεται πως οι Γερμανοί δημιούργησαν ένα μοντέλο με έξυπνη εσωτερική σχεδίαση που δίνει έμφαση στην ποιότητα και την άνεση.
Οι χώροι για τους εμπρός και τους πίσω επιβάτες κινούνται σε πολύ καλά επίπεδα για τα δεδομένα της κατηγορίας και έτσι μπορούν με άνεση ακόμα και άτομα πέραν του μετρίου αναστήματος να χωρέσουν. Θετικές εντυπώσεις μας άφησε και η 3η σειρά καθισμάτων, στην 7θέσια έκδοση (στάνταρ θα είναι 5θέσια), με τον διαθέσιμο αέρα για τα γόνατα και τα κεφάλια. Άλλωστε και η Mercedes υποστηρίζει ότι τα δύο πίσω ανεξάρτητα καθίσματα στις συγκεκριμένες εκδόσεις είναι σχεδιασμένα να δέχονται επιβάτες με ύψος που ξεπερνά τα 1,68 μέτρα. Από κει και πέρα, η ποιότητα των υλικών συμβαδίζει απόλυτα με τα standards της γερμανικής φίρμας, με το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό να καλύπτεται με μαλακά πλαστικά. Τέλος, από την καμπίνα της νέας GLB δε λείπουν τα πολυχρηστικά στοιχεία όπως το συρόμενο μεσαίο κάθισμα κατά 140 χστλ. και οι θήκες για μικροαντικείμενα.
Με 3 μηχανικά σύνολα & προαιρετικά 4κίνητη
Στη βάση της γκάμας των κινητήρων συναντούμε τον 1,33 λίτρων τούρμπο βενζινοκινητηρα με 163 ίππους & 250 Nm ροπής (η κίνηση περνά μόνιμα στους εμπρός τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου 7G-DCT). Η μέχρι στιγμής ισχυρότερη βενζινοκίνητη επιλογή (GLB 250) εφοδιάζεται με μοτέρ 2.000 κυβικών εκατοστών, 224 ίππων και συνδυάζεται αποκλειστικά με τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο.
Στον τομέα του ντίζελ η Mercedes τοποθετεί το 2λιτρο σύνολο που γνωρίζουμε από την υπόλοιπη γκάμα με 150 & 190 άλογα (στην πρώτη περίπτωση διατίθεται με ή χωρίς τετρακίνηση). Τα μοντέλα που εφοδιάζονται με το σύστημα 4MATIC διαθέτουν 4 προγράμματα οδήγησης (Eco, Comfort, Sport & Off Road). Παράλληλα, η κατανομή ροπής μέσω της ηλεκτρομηχανικής τετρακίνησης κυμαίνεται από 80:20 μέχρι 50:50 (εμπρός:πίσω).