Το Peugeot 2008 μάς υπενθυμίζει του λόγους για τους οποίους έχει αναρριχηθεί στην πρώτη θέση της κατηγορίας των SUV, προτάσσοντας την αποτελεσματικότητα και την εξίσου εντυπωσιακή αποδοτικότητα του δοκιμασμένου στον χρόνο πετρελαιοκινητήρα του 1,5 λίτρου.
Αν το Peugeot 3008, στη δεύτερη και καλύτερη μέχρι σήμερα γενιά του, σύστησε σε ολόκληρο τον αυτοκινητικό πλανήτη το νέο πρόσωπο της Peugeot, τo μικρότερο σε διαστάσεις αλλά εξίσου εντυπωσιακό 2008 ήρθε το 2019 να επισφραγίσει τον μετασχηματισμό της γαλλικής φίρμας από μια περιφερειακή ευρωπαϊκή δύναμη σε έναν “παίχτη” ικανό να κοιτάξει στα μάτια τους premium κατασκευαστές της γηραιάς ηπείρου.
Δύο χρόνια μετά την επιστροφή του στους ευρωπαϊκούς δρόμους και τη δική του αναγέννηση, το Peugeot 2008 όχι μόνο κατάφερε να αποκτήσει το δικό του φανατικό κοινό αλλά και να κατακτήσει την κορυφή. Μιλώντας, λοιπόν, με τη γλώσσα των αριθμών, η γαλλική πρόταση φιγουράρει στη χώρα μας στην πρώτη θέση της ευρύτερης κατηγορίας των SUV, σημειώνοντας το πρώτο τετράμηνο του έτους 1.158 ταξινομήσεις.
Premium αύρα
Οι συμπαγείς διαστάσεις -το μήκος των 4,3 μέτρων δεν είναι ένα μέγεθος ικανό να σε τρομάξει- σε συνδυασμό με τον εμπνευσμένο σχεδιασμό των μεταλλικών επιφανειών του αμαξώματος αλλά και το περιπετειώδες προφίλ που συντηρεί η απόσταση των 17 εκατοστών από το έδαφος, δημιουργούν ένα σύνολο, το οποίο -αν μη τι άλλο- δεν περνά απαρατήρητο.
Άλλωστε η διάθεση των Γάλλων να μην ακολουθήσουν την πεπατημένη και να δημιουργήσουν νέα πρότυπα, διατυπώνεται ξεκάθαρα και στον θάλαμο επιβατών. Εκεί όπου η ιδιάζουσα αρχιτεκτονική του i-cockpit σε βάζει από την πρώτη στιγμή στη διαδικασία να προσαρμόσεις τα θέλω σου σε ένα περιβάλλον στο οποίο ο avant garde σχεδιασμός και η τεχνολογία συνυπάρχουν αρμονικά. Στην περίπτωση μάλιστα που στην παραπάνω εξίσωση τοποθετήσεις και την απρόσμενα υψηλή ποιότητα κατασκευής, τότε μπορείς με ευκολία να αντιληφθείς τη φυσική ανωτερότητα του γαλλικού SUV.
Στοιχεία που ακόμα και σήμερα σπανίζουν στην κατηγορία των B-SUV είναι ο συνδυασμός του ψηφιακού πίνακα οργάνων με την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής 10 ιντσών, όπως άλλωστε και οι αεροπορικού τύπου διακόπτες της κεντρικής κονσόλας, οι οποίοι χαρίζουν στο πιλοτήριο της γαλλικής πρότασης ένα ξεχωριστό στιλ.
Για τους πίσω επιβάτες, η υπερυψωμένη έδρα του καθίσματος προσφέρει καλύτερη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο την αίσθηση της άνεσης και της ευρυχωρίας. Με το πλάτος του αμαξώματος να έχει αυξηθεί κατά 3,1 εκατοστά και το συνολικό μήκος να κερδίζει, αντιστοίχως, 14 εκατοστά, σε σχέση με την πρώτη γενιά του αυτοκινήτου, το νέο Peugeot 2008 προσφέρει περισσότερα από αυτά που ενδεχομένως θα περίμενες κανείς από ένα αστικών διαστάσεων SUV.
Αποδοτικότητα και δυναμική
Το Peugeot 2008 δεν έχει να επιδείξει μόνον την εικόνα ενός… καλοβαλμένου SUV ή τις ποιότητες μιας near premium κατασκευής και αυτό μπορεί κανείς να το αντιληφθείς από τη στιγμή που θα κληθείς να αξιοποιήσεις τον συνδυασμό του κινητήρα diesel χωρητικότητας 1,5 λίτρου και απόδοσης 130 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων. Κρίσιμη λεπτομέρεια, τα 250 Nm της μέγιστης ροπής, τα οποία “απλώνονται” με αριστοτεχνικό τρόπο στα καλορυθμισμένα γρανάζια της οκτατάχυτης μονάδας που υπογράφει η Aisin, πριν καταλήξουν στους τροχούς του μπροστινού άξονα.
Κρίνοντας από το γεγονός ότι η επιτάχυνση από στάση ολοκληρώνεται σε μόλις δέκα δεύτερα του δευτερολέπτου, συμπεραίνεις ότι δεν πρόκειται να σου λείψει η δύναμη από την καθημερινότητά σου. Εκείνη, βέβαια, που είναι άξια αναφοράς είναι η αποδοτικότητα του τετρακύλινδρου πετρελαιοκινητήρα και τα μονοψήφια νούμερα της κατανάλωσης καυσίμου τα οποία διατηρούνται ακόμα και κάτω από τις πλέον αντίξοες συνθήκες κίνησης.
Καθοριστική ως προς τη διαμόρφωση της εικόνας του Peugeot 2008 στην άσφαλτο είναι η ακλόνητη ισορροπία η οποία έχει επιτευχθεί στις ρυθμίσεις του πλαισίου. Χωρίς το γαλλικό SUV να σου επιτρέπει να αμφισβητήσεις τον φιλήσυχο χαρακτήρα του και χωρίς φυσικά να γίνεται κουραστικό στην ελληνική άσφαλτο, έχει τον τρόπο να ανταποκρίνεται στην πίεση, αντισταθμίζοντας την αυξημένη απόσταση που διατηρούν οι μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματός του από το έδαφος.
Η ακρίβεια και η αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης συνιστά ένα εξαιρετικά πολύτιμο όπλο στην προσπάθειά σου να πάρεις το μέγιστο από την γαλλική πρόταση, ενώ εξίσου χρήσιμη αποδεικνύεται και η δυνατότητα που προσφέρεται μέσα από τα προγράμματα οδήγησης, να προσαρμόσεις στα μέτρα σου την απόκριση του πετρελαιοκινητήρα του 1,5 λίτρου και τους χρόνους αντίδραση του αυτόματου κιβωτίου των οκτώ σχέσεων.
Μοναδικό στο είδος του
To Peugeot 2008 αποτελεί ένα σπάνιο είδος αυτοκινήτου. Ναι μεν οι συμπαγείς διαστάσεις του το τοποθετούν στην ευρύτερη κατηγορία των B-SUV, στην πράξη ωστόσο μπορεί με ευκολία να αντιπαρατεθεί με προτάσεις που προέρχονται από ανώτερα segments. Και αυτό γιατί συνδυάζει του ς απολύτως επαρκείς χώρους για επιβάτες και αποσκευές με σχεδιαστικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά που το τοποθετούν πάνω από τους άμεσους ανταγωνιστές τους.
Ο συνδυασμός του πετρελαιοκινητήρα του 1,5 λίτρου με το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων ενισχύει, αυτήν ακριβώς την αίσθηση. Ότι απέναντί σου στέκεται ένα αυτοκίνητο το οποίο προσφέρει περισσότερα απ’ όσα προβλέπει ο ρόλος και η θέση του στην πολυδιάστατη προϊόντική παλέτα της Peugeot, χωρίς να κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις για τον χειριστή του ή τους επιβάτες που θα απολαύσουν τη γαλλική φιλοξενία στο εσωτερικό του.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Diesel, 130 PS, 250 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο 8 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,1 sec. 0-100 km/h, 199 km/h τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,73 l/100 χλμ., 124 g/km
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.300/1.817/1.530 χλστ., 2.605 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.235 κιλά
Χώρος αποσκευών: 405 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 20.500 ευρώ (1,5 diesel 100 PS)-79,36 ευρώ