Τα υβριδικά μοντέλα αυξάνουν συνεχώς τα μερίδιά τους στη γειτονική χώρα, σύμφωνα με τα στοιχεία του πρώτου διμήνου του έτους.
Με βάση τα στοιχεία των πωλήσεων για τους μήνες Ιανουάριο-Φεβρουάριο, στην Τουρκία πουλήθηκαν 6.979 υβριδικά (αντιπροσωπεύουν το 8,7% στο σύνολο των 102.232 ταξινομήσεων που έχουν καταγραφεί στο συγκεκριμένο διάστημα). Παράλληλα, πτώση κατά 15,5 % καταγράφουν οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο προκύπτει στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η ζήτηση των οποίων αυξήθηκε κατά 72,5% στο παραπάνω διάστημα. H τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες καθώς ολοένα και περισσότερα μοντέλα λανσάρονται στην τοπική αγορά με ταυτόχρονη βελτίωση των υποδομών στη χώρα. Άλλωστε, μην ξεχνάμε, πως η ηλεκτροκίνηση είναι η βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης Ερντογάν, καθώς έχει ήδη ανακοινωθεί η κατασκευή του πρώτου «Made in Turkey» ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Tο νέο project της Τουρκίας αφορά ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV. Η συνολική επένδυση ξεπερνά τα 3 δισεκατομμύρια δολάρια (περιλαμβάνει και το εργοστάσιο παραγωγής στην Bursa) και θα απασχολούνται 4.300 εργαζόμενοι.
Την κατασκευή του μοντέλου έχει αναλάβει μια κοινοπραξία, κάτω από την επωνυμία TOGG, που αποτελείται από 4 μεγάλες εταιρείες της γείτονος χώρας δείχνοντας τη σημασία του δίνουν οι Τούρκοι σε αυτό το εγχείρημα: Anadolu Grubu, BMC, Kıraca Holding, Turkcell και Zorlu Holding. Τις προηγούμενες μέρες ο επικεφαλής της TOGG παρουσίασε, σε ειδική συνέντευξη τύπου, περισσότερες λεπτομέρειες για την παραγωγή του μοντέλου αναφέροντας παράλληλα πως έχουν γίνει συμφωνίες με 10 μεγάλες διεθνείς εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο των ηλεκτρικών οχημάτων.
Το σκεπτικό πίσω από αυτές τις συνεργασίες αφορά-μεταξύ άλλων-την κατασκευή των μπαταριών που θα γίνεται στην Τουρκία (το 78% των μερών του μοντέλου θα γίνεται εντός της χώρας και το υπόλοιπο θα προέρχεται από εταιρείες της Ευρώπης και της Ασίας).Ο προγραμματισμός της TOGG αναφέρει πως το λανσάρισμα του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου της Τουρκίας θα γίνει το 2022 στην τοπική αγορά και δύο χρόνια αργότερα, μέσα στο 2024, η γειτονική χώρα θα επιδιώξει να το εξάγει σε μεγάλες αγορές της Ευρώπης όπως η Γαλλία, η Γερμανία και η Ισπανία. Μάλιστα, οι προσδοκίες για τις πωλήσεις του είναι αρκετά υψηλές και οι ιθύνοντες της φίρμας αναφέρουν πως το προϊόν τους θα είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό συγκριτικά με τις επιλογές που προσφέρουν καταξιωμένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων. Όσον αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, μέχρι στιγμής γνωρίζουμε πως θα προσφέρει αυτονομία έως και 500 χιλιόμετρα και η πλήρης φόρτισή του θα επιτυγχάνεται εντός 30 λεπτών με ταχυφορτιστή. Η απόδοσή του θα είναι στους 200 ίππους με το 0-100 να έρχεται σε 7,6 δευτερόλεπτα για την μικρή μπαταρία και στους 400 ίππους (0-100 σε 4,8 δευτερόλεπτα) με την μεγάλη. Τέλος, να θυμίσουμε πως στα σχέδια του Ερντογάν περιλαμβάνεται το λανσάρισμα ενός ακόμη ηλεκτρικού μοντέλου μέσα στο επόμενο διάστημα το οποίο θα ανήκει στη σεντάν κατηγορία.