Ηλεκτροκίνητα και υβριδικά αυτοκίνητα αποτελούν το 83% των επιβατικών που αγοράστηκαν τον περασμένο χρόνο στη Νορβηγία.
Η Νορβηγία έχει επιστρατεύσει ένα τεράστιο πακέτο φοροαπαλλαγών προκειμένου να διασφαλίσει πως τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα και μικρά φορτηγά που πωλούνται στη χώρα ως το τέλος του 2025 θα εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους στην ατμόσφαιρα.
Η έκρηξη πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2020 υποδηλώνει πως η χώρα έχει ξεπεράσει τον στόχο, σύμφωνα με την Ομοσπονδία Νορβηγικών Αυτοκινητοδρόμων.
54% των νέων αυτοκινήτων στη Νορβηγία είναι ηλεκτροκίνητα
Το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Νορβηγία αυξήθηκε στο 54% του συνόλου των νέων οχημάτων το 2020, από 42% που ήταν το 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η ομοσπονδία την Τρίτη.
Αν συμπεριλάβει κανείς και τα υβριδικά αυτοκίνητα, οχήματα δηλαδή που κινούνται με συνδυασμό ηλεκτρικού και συμβατικού κινητήρα, ο αριθμός αυτός αγγίζει το 83%.
Μόλις 17% των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν είχαν συμβατικό κινητήρα
H Audi επενδύει ακόμα περισσότερο στην ηλεκτροκίνηση
Τα πετρελαιοκίνητα και τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αποτελούσαν συνδυαστικά το 71% της αγοραστικής πίτας το 2015 και σήμερα εκπροσωπούν μόλις το 17% των νέων οχημάτων στη Νορβηγία.
Η χώρα καθίσταται έτσι πρωτοπόρος στην προσπάθεια απόσυρσης των ρυπογόνων αυτοκινήτων από τους δρόμους και φαίνεται πως το καταφέρνει, καθώς τα 2/3 των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν τον μήνα Δεκέμβριο ήταν ηλεκτροκίνητα.
Σε αυτόν τον ιδιότυπο αγώνα δρόμου, το Ηνωμένο Βασίλειο ανακοίνωσε πως σκοπεύει να απαγορεύσει την πώληση αυτοκινήτων που θα κινούνται αποκλειστικά με ορυκτά καύσιμα το 2030.
Πεδίο πειραματισμού η Νορβηγία για τις αυτοκινητοβιομηχανίες
Σύμφωνα με δημοσίευμα του CNN, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μετατρέψει τη Νορβηγία σε πεδίο πειραματισμού, προκειμένου να εξετάσουν τις φιλοδοξίες τους στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
Έτσι, η Volkswagen αναδείχθηκε σε ηγέτη στον τομέα με τα πολυτελή ηλεκτροκίνητα AUDI, διαθέτοντας στην αγορά 9.227 e-tron αυτοκίνητα. Ακολούθησε η αμερικανική Tesla, υποχωρώντας από την κορυφή σε σύγκριση με την περασμένη χρονιά, με το Model 3 να ξεπουλά 7.700 αυτοκίνητα.
Η πετρελαιοπαραγωγός χώρα που τα έβαλε με τα ορυκτά καύσιμα
Παρότι η Νορβηγία είναι μια από τις μεγαλύτερες πετρελαιοπαραγωγούς χώρες στην ανατολική Ευρώπη, η πολιτική φοροελαφρύνσεων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης έχει ξεκινήσει εδώ και δεκαετίες.
Τα έσοδα από την πώληση αργού πετρελαίου έχτισαν μια εύρωστη οικονομία, που αγκαλιάζει πλέον τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και απομακρύνεται από το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο.
Τα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων καθιστούν την τιμή των μοντέλων αυτών αντίστοιχη με εκείνη των πετρελαιοκίνητων στη χώρα.
Επιπλέον, οι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων απολαμβάνουν και άλλων προνομίων, όπως το δικαίωμα να χρησιμοποιούν τις λεωφορειολωρίδες και μειωμένα κόμιστρα σε πλοία και διόδια για τα οχήματά τους.
Η Νορβηγία έχει ήδη στήσει 10.000 δημόσια διαθέσιμους σταθμούς ανεφοδιασμού για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.