Νέο σχέδιο για την οδική ασφάλεια -Πώς θα μειωθούν τα τροχαία - iefimerida.gr

Νέο σχέδιο για την οδική ασφάλεια -Πώς θα μειωθούν τα τροχαία

Νέο σχέδιο για την οδική ασφάλεια
Αυξημένη η κίνηση στους δρόμους της Αττικής
Κώστας Φούζας

Το υπουργείο Μεταφορών στοχεύει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων σε ποσοστό 50%.

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης απαντώντας στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΙΝΑΛ κ. Βασίλη Κεγκέρογλου με θέμα: «Προτεραιότητα στην οδική ασφάλεια και δημιουργία Παρατηρητηρίου οδικής ασφάλειας Κρήτης» αποκάλυψε ότι υπάρχει αυτή τη στιγμή μια συνεργασία για την κατάρτιση ενός νέου στρατηγικού σχεδίου για την οδική ασφάλεια.

Ειδικότερα ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε ότι: «Το Υπουργείο έχει προχωρήσει στην κατάρτιση ενός νέου στρατηγικού σχεδίου για την οδική ασφάλεια που θα αφορά στην περίοδο 2021 – 2030 στο πλαίσιο επίτευξης του στόχου να μειωθούν κατά 50% τα ατυχήματα.  Και όπως πολύ καλά ίσως γνωρίζετε, ο ευρωπαϊκός στόχος που έχει τεθεί για τα κράτη-μέλη είναι να υπάρχει μια μείωση των ατυχημάτων κατά 50% τόσο των θανατηφόρων όσο και των ατυχημάτων τα οποία προκαλούν σοβαρούς τραυματισμούς. Βεβαίως, αυτή τη στιγμή η χώρα μας, σε συνεργασία με τις αρμόδιες επιτροπές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προετοιμάζει τώρα το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για τα έτη 2021 και 2030».

Κατά τη δευτερολογία του, ο κ. Κεφαλογιάννης μίλησε για τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες που αποσκοπούν στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, όπως η μείωση του ΦΠΑ στα κράνη, ενώ έκανε ειδική αναφορά στην Κρήτη. «Αυτή τη στιγμή τυπικά δεν υπάρχει κάποιο κενό, από τη στιγμή που υπάρχει το στρατηγικό σχέδιο που αφορά τα έτη 2011 και 2020. Είναι θετικό ότι υπάρχει αυτό το σχέδιο και είναι επίσης εξίσου θετικό το γεγονός ότι ενόψει και των επόμενων ετών, 2021 μέχρι το 2030, αυτή τη στιγμή καταρτίζεται το αντίστοιχο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την οδική ασφάλεια. Ξέρετε πολύ καλά, επίσης, ότι όσες υποδομές και αν κατασκευάσουμε, όσες παρεμβάσεις και να κάνουμε στα οδικά δίκτυα, αν δεν αντιμετωπίσουμε το θέμα της συνειδήσεως της οδηγικής συμπεριφοράς, δυστυχώς θα εξακολουθούμε να θρηνούμε θύματα στους δρόμους. Θα σας πως κι ένα άλλο στοιχείο χαρακτηριστικό. Ίσως ένα μεγάλο ποσοστό, που πλησιάζει και το 40%, των θανατηφόρων ατυχημάτων που γίνονται στον βόρειο οδικό άξονα γίνονται στα σημεία τα οποία είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος και όχι εκεί όπου δεν υπάρχει το διαχωριστικό. Τι σημαίνει αυτό; Η αυξημένη ταχύτητα, η ενδεχομένως αυξημένη κατανάλωση αλκοόλ πέραν των ορίων και γενικότερα η μη χρήση ζώνης ή κράνους είναι από τις βασικές αιτίες.

Συμφωνώ, λοιπόν, για να μην κάνουμε θεωρητικές συζητήσεις, ότι θα πρέπει αυτό να γίνεται συντονισμένα. Και σας είπα και προηγουμένως, επειδή εκτιμώ το έργο που κάνει το συγκεκριμένο Ινστιτούτο στο Μεσογειακό Πανεπιστήμιο, πως είναι στις προθέσεις μας να εμπλακεί στις όποιες διαδικασίες γίνουν. Όταν θα είμαστε έτοιμοι, θα σας πούμε και συγκεκριμένες δράσεις. Και να είστε βέβαιος ότι το συγκεκριμένο Ινστιτούτο θα είναι μέσα στους φορείς που θα περιλαμβάνονται σε αυτό».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ οδική ασφάλεια υπουργείο μεταφορών
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ