H Lexus δίνει στη δημοσιότητα τα πρώτα στοιχεία του νέου πρωτότυπου LF-Z Electrified, το οποίο μας δίνει μια πρώτη γεύση για τα μελλοντικά μοντέλα της ιαπωνικής φίρμας.
Εξωτερικά, το αμάξωμα των 4,88 μέτρων υιοθετεί μια φουτουριστική σχεδίαση με πολλές καμπύλες. Οι μεγάλης διαμέτρου τροχοί είναι τραβηγμένοι στις γωνίες του οχήματος, βοηθώντας στο χαμήλωμα του κέντρου βάρους και διαμορφώνοντας μία φαρδιά σιλουέτα. Οι σχεδιαστές δέχτηκαν την πρόκληση να εξελίξουν την εμβληματική ‘άτρακτο’ της Lexus, αποτυπώνοντας μία νέα έκφραση της αρχιτεκτονικής του αυτοκινήτου.
Η νέα φιλοσοφία Tazuna του cockpit προάγει την βασική, ανθρωποκεντρική προσέγγιση της Lexus σε ανώτερο επίπεδο. Αυτή είναι εμπνευσμένη από τη σχέση ενός αλόγου και του αναβάτη του - όπου η επικοινωνία τους γίνεται με τα γκέμια .Εκεί ακριβώς παραπέμπει ο άριστος συντονισμός των διακοπτών στο τιμόνι με ένα σύστημα προβολής πληροφοριών στο παρμπρίζ (head-up display). Έτσι, ο οδηγός έχει πρόσβαση σε πληροφορίες και λειτουργίες του οχήματος διαισθητικά, χωρίς να πρέπει να μετακινεί το οπτικό του πεδίο ώστε να παραμένει συγκεντρωμένος στο δρόμο. Το cockpit είναι η καρδιά του οχήματος, ενώ ο πίνακας οργάνων και άλλα στοιχεία είναι τοποθετημένα σχετικά χαμηλά σε σχέση με τους επιβάτες. Αυτό δημιουργεί μία νέα αίσθηση ανοιχτού χώρου και ενός φιλόξενου περιβάλλοντος, που η φιλοσοφία omotenashi είναι εμφανής και στην παραμικρή λεπτομέρεια. Παράλληλα, η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) του LF-Z Electrified λειτουργεί σαν βοηθός και διαδραματίζει ενεργό ρόλο μαθαίνοντας τις προτιμήσεις και τις συνήθειες του οδηγού. Η φωνητική επικοινωνία συνεισφέρει στην ευκολία οδήγησης.
Η λειτουργία αναγνώρισης φωνής χρησιμοποιεί την τελευταία τεχνολογία AI για την αναγνώριση, εκμάθηση και προσαρμογή στις ρουτίνες και επιθυμίες του οδηγού, υποστηρίζοντάς τον σε θέματα όπως ο προγραμματισμός διαδρομών οδήγησης και η παροχή πληροφοριών προορισμού. Αυτή η διαδραστικότητα ‘χτίζει’ το διάλογο μεταξύ AI και οδηγού, προάγοντας την οδηγική εμπειρία σε άλλο επίπεδο. Ένα ψηφιακό κλειδί προσφέρει στην οικογένεια και τους φίλους πρόσβαση στο αυτοκίνητο χωρίς να πρέπει να μοιράζονται κάποιο φυσικό κλειδί. Οι λειτουργίες του οχήματος μπορούν επίσης να ελέγχονται μέσω ενός smartphone, όπως κλείδωμα / ξεκλείδωμα θυρών. Επιτρέποντας στους παρόχους υπηρεσιών την πρόσβαση στο όχημα μέσω του ψηφιακού κλειδιού, οι οδηγοί μπορούν να ενεργοποιούν υπηρεσίες όπως διανομή πακέτων στο αυτοκίνητα και διαμοιρασμός χρήσης (car sharing).
Το πρωτότυπο μοντέλο διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 544 ίππων και 700 Nm ροπής, με την ισχύ να μεταφέρεται και τους 4 τροχούς (τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα & επιτάχυνση 0-100 σε 3 δλ.). Παράλληλα, σύμφωνα με τη Lexus, η τετρακίνηση DIRECT4 και το μεγάλο μεταξόνιο των 2,95 μέτρων εξασφαλίζουν σταθερότητα κάτω από όλες τις συνθήκες οδήγησης. Τέλος, η μπαταρία των 90 kWhχαρίζει αυτονομία 600 χιλιομέτρων.
Μέχρι το 2025 η Lexus θα παρουσιάσει είκοσι εντελώς νέα ή επανασχεδιασμένα μοντέλα θα παρουσιαστούν μέχρι το 2025, μεταξύ των οποίων Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV), Plug-in Hybrid (PHEV) και Hybrid Electric (HEV) σε μία ευρέως φάσματος προϊοντική γκάμα. Ένα από αυτά θα είναι και η έκδοση παραγωγής του LF-Z Electrified concept, το οποίο θα ενταχθεί στην κατηγορία των ηλεκτρικών μεσαίων SUV.