O Kινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ βρίσκεται στο Σαν Φρανσίσκο, φιλοξενούμενος του Αμερικανού ομολόγου του, Τζο Μπάιντεν και οι δυο τους έχουν μοναδικά αυτοκίνητα για να μετακινούνται ασφαλείς και με στυλ που αρμόζει σε δύο από τους ισχυρότερους ανθρώπους στον κόσμο.
Ο Κινέζος πρόεδρος έφτασε στις ΗΠΑ στο πλαίσιο των συναντήσεών του με τον Μπάιντεν και επιχειρηματίες, σε μια ιστορική επίσκεψη. Ο Κινέζος ηγέτης όμως φρόντισε, όπως συνηθίζεται, να κινείται στην αμερικανική επικράτεια, με το δικό του μοναδικό όχημα, αναφέρει το ρεπορτάζ του Business Insider.
Αντίστοιχα και ο Αμερικανός πρόεδρος δεν πάει πουθενά χωρίς το δικό του αυτοκίνητο, που όχι άδικα χαρακτηρίζεται «θηρίο».
Ένα προεδρικό όχημα, πρέπει πρωτίστως να κρατά τον επιβάτη του ασφαλή με κάθε κόστος αλλά χρειάζεται και να ξεχωρίζει σε στυλ και ύφος που να εκπροσωπεί επάξια τον ρόλο του ως όχημα του ισχυρότερου ανθρώπου στην χώρα του.
Το καμάρι του Πεκίνου
Έτσι συμβαίνει και με το προεδρικό όχημα του Σι Τζινπίνγκ, το οποίο έχει πολλές πινελιές από μια παλιότερη εποχή για να διατηρεί τον κλασσικό του χαρακτήρα και να καμαρώνει το Πεκίνο.
Το αυτοκίνητο του Σι κατασκευάζεται από την Honqi, μια κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που πωλεί επίσης διάφορα μοντέλα αυτοκινήτων και SUV στο κοινό. Η εταιρεία είναι ο πάροχος των κρατικών οχημάτων της ηγεσίας του Πεκίνου περισσότερο από μια δεκαετία πλέον.
Το όνομα της εταιρείας σημαίνει «Κόκκινη Σημαία», χαρακτηριστικό σύμβολο του κομμουνισμού.
Το L5, το ακριβότερο κινεζικό αυτοκίνητο που έχει παραχθεί ποτέ, έχει μήκος 5,5 μέτρων. Οι εκδόσεις αυτοκινήτου που έχει πρόσβαση το καταναλωτικό κοινό κοστίζουν περίπου 800.000 δολάρια, σύμφωνα με το Bloomberg.
Ο σχεδιασμός του βασίζεται σε ένα κλασικό μοντέλο της δεκαετίας του 1960, γνωστό ως CA770, το οποίο ήταν και αυτοκίνητο του Μάο Τσετούνγκ. Το CA770, που καταργήθηκε τη δεκαετία του 1980, βασίστηκε σε ένα Chrysler Imperial της εποχής.
Οι ακριβείς προδιαγραφές της κρατικής έκδοσης του L5 της Xi δεν είναι γνωστές, αλλά οι συμβατές εκδόσεις του αυτοκινήτου δεν χάνουν σε ισχύ και πολυτέλεια. Το αυτοκίνητο είναι περίπου συγκρίσιμο με μια Rolls-Royce Phantom, τουλάχιστον με βάση την εμφάνιση.
Η L5 τροφοδοτείται από έναν πανίσχυρο κινητήρα V12 6,0 λίτρων, ανάλογα με τη διαμόρφωση. Είναι επίσης βαρύ. Οι καταναλωτικές εκδόσεις χωρίς θωράκιση ζυγίζουν πάνω από τρεις τόνους.
Ο διάσημος δημοσιογράφος αυτοκινήτων Jeremy Clarkson πήρε κάποτε το L5 για μια βόλτα και ξεχώρισε τις πολυτελείς πινελιές όπως η επένδυση από ροδόξυλο και διακοσμητικά στοιχεία από νεφρίτη.
«Είναι σαν το αυτοκίνητο ενός κακού καρτούν», είπε, προσθέτοντας ότι δεν ήταν πολύ γρήγορο χάρη στο βάρος του.
Το «θηρίο» του Μπάιντεν- Ένας «Λευκός Οίκος με ρόδες»
Αλλά ανεξάρτητα από το πόσο ισχυρή και επιβλητική είναι η αυτοκινητιστική επιλογή του Σι, το L5 εξακολουθεί να επισκιάζεται από το «κυλιόμενο Οβάλ Γραφείο» που θα μεταφέρει τον Μπάιντεν από και προς τις συναντήσεις στην Καλιφόρνια αυτή την εβδομάδα.
Η σπέσιαλ Cadillac του Προέδρου είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα σύμβολα των προεδρικών ταξιδιών.
Η πιο πρόσφατη έκδοση έκανε το ντεμπούτο της το 2018 μετά την παραγγελία του πρώην προέδρου Μπαράκ Ομπάμα το 2014.
Μεταξύ άλλων μοναδικών χαρακτηριστικών, το «θηρίο» είναι αναγνωρίσιμο από τις προεδρικές σφραγίδες στις πόρτες. Κοστίζει περίπου 1,5 εκατομμύριο δολάρια και είναι γεμάτο από χαρακτηριστικά που το καθιστούν -σχεδόν-έναν πλήρως εξοπλισμένο Λευκό Οίκο με ρόδες.
Πρόκειται ουσιαστικά για ένα μακρύ Cadillac XT6 sedan, μόνο που είναι πολύ πιο ασφαλές και ισχυρό. Οι περισσότερες από τις λεπτομέρειες του προεδρικού αυτοκινήτου φυλάσσονται αυστηρά από τις αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες, αλλά λέγεται ότι ζυγίζει έως και 9 τόνους( !), είναι επταθέσιο και έχει έναν πανίσχυρο κινητήρα.
Πιστεύεται επίσης ότι είναι αλεξίσφαιρο και προστατεύει ακόμα και από εκρηκτικά μαζί με άλλες ειδικές προστασίες ακόμα και για χημικές επιθέσεις, σύμφωνα με διάφορες αναφορές όλα αυτά τα χρόνια.
Όπως και στην περίπτωση του L5 του Κινέζου προέδρου, έτσι και το αυτοκίνητο του Μπάιντεν καλύπτεται από ένα πέπλο μυστηρίου σχετικά με τα χαρακτηριστικά του, για να επιτυγχάνεται η μέγιστη δυνατή ασφάλεια.