Tα ανανεωμένα MINI John Cooper Works Clubman και MINI John Cooper Works Countryman είναι τα ισχυρότερα μοντέλα στην ιστορία της φίρμας.
Ο τετρακύλινδρος turbo κινητήρας 225 kW/306 hp 4σ στο νέο MINI John Cooper Works Clubman (7.4 – 7.1 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 169 – 161 g/km) και στο νέο MINI John Cooper Works Countryman (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 7.3 – 6.9 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 166 –156 g/km) υπόσχεται υψηλές επιδόσεις και για τα δύο compact πολυτελή μοντέλα. Και στις δύο περιπτώσεις, ο ισχυρός κινητήρας συνδυάζεται στάνταρ με ένα νέο, 8-τάχυτο σπορ κιβώτιο Steptronic, με μηχανικό μπλοκέ διαφορικό στον εμπρός άξονα, σύστημα τετρακίνησης ALL4, ειδικά διαμορφωμένο πλαίσιο, και πρόσθετες ενισχύσεις στη δομή του αμαξώματος, τις βάσεις του κινητήρα και τις συνδέσεις στο πλαίσιο.
Στις νέες εκδόσεις των δύο κορυφαίων αυτοκινήτων, τόσο το ΜΙΝΙ με τις έξι πόρτες και την απόλυτη διασκευαστική οδήγηση όσο και η στιβαρή εκδοχή παντός εδάφους προσφέρουν μία εμπειρία υψηλής πρόκλησης. Η τελευταία γενιά του 4-κύλινδρου 2λιτρου κινητήρα που εξελίχθηκε για τα μοντέλα John Cooper Works με τεχνολογία MINI TwinPower Turbo υπερέχει της προηγούμενης κατά 70 άλογα στις μέγιστες τιμές ισχύος. Η μέγιστη ροπή έχει αυξηθεί κατά 100 Nm στα 450 Nm, ενώ ανάλογη είναι και η αύξηση της επιτάχυνσης. Το νέο MINI John Cooper Works Clubman επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 4,9 δεύτερα, ενώ το νέο MINI John Cooper Works Countryman καλύπτει την ίδια απόσταση σε 5,1 δευτερόλεπτα – 1,4 και 1,5 ταχύτερο σε σχέση με τα αντίστοιχα προηγούμενα μοντέλα.
Και στις δύο περιπτώσεις, το μοτέρ των 2.000 κυβικών εκατοστών φέρει ειδικές τροποποιήσεις στο σύστημα του στροφάλου, ενώ παράλληλα επωφελείται από τη νέα γενιά της τεχνολογίας MINI TwinPower Turbo. Οι μετατροπές αυτές βασίζονται στην αγωνιστική τεχνογνωσία του τμήματος John Cooper Works και περιλαμβάνουν έναν ενισχυμένο στρόφαλο, κύριο ρουλεμάν μεγαλύτερης διατομής, ειδικά έμβολα, μπιέλες, και νέο αποσβεστήρα κραδασμών με βελτιστοποιημένη ψύξη. Επιπλέον, ο υπερσυμπιεστής που είναι ενσωματωμένος στην πολλαπλή εξαγωγής φέρει βαλβίδα εκτόνωσης (σκάστρα) που συμβάλλει στα βελτιστοποιημένα χαρακτηριστικά απόκρισης.
Ταυτόχρονα με τη νέα εξέλιξη του κινητήρα, η τεχνολογία πλαισίου του νέου MINI John Cooper Works Clubman και του νέου MINI John Cooper Works Countryman αναβαθμίστηκε υπέρ των υψηλότερων επιδόσεων. Οι ειδικές εκδόσεις του εμπρός άξονα ενός συνδέσμου με γόνατα ελατηρίων και του πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων βελτιστοποιήθηκαν ως προς την αντοχή, την κινηματική και το βάρος των εξαρτημάτων τους, στοχεύοντας σε μία συναρπαστική αγωνιστική αίσθηση από την απαράμιλλη κινητήρια ισχύ. Νέας σχεδίασης ρουλεμάν ακραξονίων βελτιώνουν τις τιμές κάμπερ στους εμπρός τροχούς. Επίσης, χάρη στην ειδική κινηματική του πίσω άξονα, βελτιώθηκε η δυνατότητα μεταφοράς πλευρικών φορτίων στις γρήγορες στροφές.