Η νέα EQS, το κορυφαίο ηλεκτρικό μοντέλο της Mercedes που βασίζεται πάνω στην S-Class, ετοιμάζεται για την επίσημη αποκάλυψή της την επόμενη εβδομάδα, πριν το λανσάρισμά της τον Αύγουστο.
Η Mercedes EQS είναι η ηλεκτρική ναυαρχίδα της γερμανικής μάρκας και το πρώτο της μοντέλο που βασίζεται πάνω στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα της εταιρείας για τα μεγάλα της μοντέλα. Πάνω σε αυτό το δάπεδο θα βασιστούν επίσης το σεντάν EQE, αλλά και τα ηλεκτρικά SUV που θα προκύψουν από την EQE και την EQS.
Σε ό,τι αφορά τώρα στην EQS, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που θα βασιστεί σχεδιαστικά πάνω στο στιλ της «αισθαντικής καθαρότητας», συνδυάζοντας τη γλυπτική με ακόμα πιο σύγχρονες και προοδευτικές αναλογίες. Στο εσωτερικό της, θα είναι το μοντέλο της Mercedes που θα λανσάρει το περίφημο εσωτερικό MBUX Hyperscreen, με βάση το οποίο όλο σχεδόν το ταμπλό θα είναι μια hi-tech οθόνη.
Σε ό,τι αφορά στα τεχνικά της στοιχεία, η EQS θα κάνει την πρεμιέρα της σε δύο εκδόσεις, την EQS 450+ και την EQS 580 4MATIC+ με ισχύ 333 και 523 ίππων αντίστοιχα, ενώ θα ακολουθήσει μία ακόμα πιο ισχυρή έκδοση επιδόσεων. Η μέγιστη ροπή θα είναι 568 Nm (στην EQS 450+) και 855 Nm (στην EQS 580 4MATIC+), που θα προσφέρει αυτονομία έως 770 χιλιόμετρα, ανάλογα με τον εξοπλισμό του οχήματος. Η μέγιστη ταχύτητα και στις δύο περιπτώσεις περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 210 χλμ/ώρα.
Όλα τα μοντέλα EQS διαθέτουν ένα νέο ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης (eATS) στον πίσω άξονα, ενώ οι τετρακίνητες εκδόσεις 4MATIC+ θα εξοπλίζονται με δύο σύγχρονους ηλεκτροκινητήρες, έναν στον εμπρός και έναν στον πίσω άξονα. Επιπλέον, η EQS σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας γενιάς μπαταριών με σημαντικά υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα. Η μεγαλύτερη από τις δύο μπαταρίες είναι ισχύος 107,8 kWh, δηλαδή περίπου 26% ισχυρότερη από αυτήν της EQC.
Το καινοτόμο λογισμικό διαχείρισης μπαταριών που αναπτύχθηκε εσωτερικά από τη Mercedes-Benz επιτρέπει ενημερώσεις over-the-air (OTA), ώστε η διαχείριση ενέργειας της EQS να παραμένει πάντοτε ενημερωμένη καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής της. Επίσης, η αναλογία κοβαλτίου έχει μειωθεί σε δέκα τοις εκατό και το βελτιστοποιημένο ενεργό υλικό αποτελείται από νικέλιο, κοβάλτιο και μαγγάνιο σε αναλογία 8: 1: 1. Αυτό προσφέρει σημαντικά υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα και καλύτερη απόδοση φόρτισης.
Τέλος, η νέα Mercedes EQS θα είναι και το αυτοκίνητο που θα θέσει ένα νέο παγκόσμιο ρεκόρ στην αεροδυναμική για αυτοκίνητα παραγωγής με συντελεστή οπισθέλκουσας cd 0,20, κάτι που θα συμβάλλει καθοριστικά στην αυξημένη αυτονομία και τη μείωση των αεροδυναμικών θορύβων.