Λίγο πριν από την επίσημη αποκάλυψη της επερχόμενης ηλεκτρικής EQS, η Mercedes-Benz δίνει στη δημοσιότητα τα πρώτα στοιχεία για το εξελιγμένο σύστημα infotainment τεχνητής νοημοσύνης που θα εφοδιάσει το μοντέλο.
Η οθόνη MBUX Hyperscreen είναι ένα από τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά της νέας EQS. Αντιπροσωπεύει τη συναισθηματική νοημοσύνη αυτού του αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της πολυτελούς κατηγορίας:
Η μεγάλη, καμπύλη οθόνη εκτείνεται σχεδόν σε όλο το πλάτος της κολόνας Α, από αριστερά έως δεξιά. Εκτός από το τεράστιο μέγεθός της, ο υψηλής ποιότητας σχεδιασμός της με προσοχή στην κάθε λεπτομέρεια προσφέρει ένα αισθητικά εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Αυτή η high-tech εμφάνιση είναι η συναισθηματική διάσταση της υπερ-οθόνης MBUX Hyperscreen, στην οποία προστίθεται η τεχνητή νοημοσύνη (AI): Με λογισμικό ικανό να μαθαίνει, η οθόνη και ο τρόπος λειτουργίας της προσαρμόζονται πλήρως στον χρήστη της και κάνουν εξατομικευμένες προτάσεις για πολλές λειτουργίες ψυχαγωγίας, άνεσης και λειτουργιών του οχήματος.
Χάρη στο λεγόμενο «μηδενικό επίπεδο», ο χρήστης δεν χρειάζεται να μεταφερθεί σε υπο-μενού ή να δώσει φωνητικές εντολές. Οι πιο σημαντικές εφαρμογές εμφανίζονται πάντα στο επάνω μέρος της οθόνης. Με αυτόν τον τρόπο, ο οδηγός μπορεί να αφοσιωθεί στην οδήγηση της EQS.
Και όχι μόνον αυτό: Η MBUX Hyperscreen είναι επίσης ένας σημαντικός βοηθός για τον συνοδηγό, ο οποίος έχει τη δική του περιοχή προβολής και διαχείρισης διαφόρων λειτουργιών. Το σύστημα MBUX (Mercedes-Benz User Experience) έχει απλοποιήσει δραστικά τις λειτουργίες μίας Mercedes-Benz.
Η MBUX Hyperscreen είναι ένα παράδειγμα συνδυασμού ψηφιακής / αναλογικής σχεδίασης: αρκετές επιμέρους οθόνες καταφέρνουν να συγχωνεύονται άψογα, με αποτέλεσμα μια εντυπωσιακή, καμπύλη οθόνη. Οι αναλογικοί αεραγωγοί ενσωματώνονται σε αυτήν τη μεγάλη ψηφιακή επιφάνεια για τη σύνδεση του ψηφιακού και του φυσικού κόσμου.
Η MBUX Hyperscreen περιβάλλεται από ένα συνεχές πλαστικό μπροστινό πλαίσιο. Το ορατό μέρος του είναι βαμμένο με μια περίπλοκη διαδικασία τριών στρωμάτων σε απόχρωση «Silver Shadow». Με αυτό το σύστημα επικάλυψης επιτυγχάνεται ιδιαίτερα υψηλής ποιότητας επιφάνεια, εξαιτίας των εξαιρετικά λεπτών ενδιάμεσων στρωμάτων. Ο ενσωματωμένος φωτισμός περιβάλλοντος που είναι εγκατεστημένος στο κάτω μέρος της MBUX Hyperscreen κάνει τη μονάδα οθόνης να φαίνεται σαν να αιωρείται στον πίνακα οργάνων. Ο συνοδηγός έχει επίσης τη δική του οθόνη και χώρο λειτουργίας, γεγονός που κάνει το ταξίδι πιο ευχάριστο και διασκεδαστικό.
Με έως και επτά προφίλ, μπορεί να προσαρμόσει το περιεχόμενο της οθόνης του σύμφωνα με τις επιθυμίες του. Ωστόσο, οι λειτουργίες ψυχαγωγίας της οθόνης για τον συνοδηγό είναι διαθέσιμες μόνο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και πάντοτε στο πλαίσιο των επιμέρους, για κάθε χώρα, νομικών κανονισμών. Εάν το κάθισμα του συνοδηγού δεν είναι κατειλημμένο, η οθόνη μετατρέπεται σε ψηφιακό διακοσμητικό μέρος. Σε αυτήν την περίπτωση, εμφανίζονται κινούμενα αστέρια, δηλαδή το μοτίβο της Mercedes-Benz.
Τα σημαντικότερα στοιχεία της MBUX Hyperscreen, με μια ματιά
•Με την MBUX Hyperscreen, διαφορετικές οθόνες συνενώνονται απρόσκοπτα, με αποτέλεσμα μια εντυπωσιακή καμπύλη οθόνη εύρους 141 εκατοστών. Η εμπειρία των επιβατών απογειώνεται σε 2.432,11 cm2.
•Το μεγάλο γυάλινο κάλυμμα της οθόνης είναι τρισδιάστατο και καμπύλο, ενώ υπέστη διαδικασία χύτευσης σε θερμοκρασία περί τους 650°C. Αυτή η διαδικασία επιτρέπει την προβολή της οθόνης χωρίς παραμόρφωση σε ολόκληρο το πλάτος του οχήματος, ανεξάρτητα από την ακτίνα του καλύμματος της οθόνης.
•Για να γίνει ο χειρισμός των πιο σημαντικών εφαρμογών, ο χρήστης δεν χρειάζεται να μεταφερθεί σε κάποιο ξεχωριστό μενού. Γι 'αυτό η Mercedes-Benz το ονομάζει «μηδενικό επίπεδο».
•Υπάρχουν συνολικά 12 ενεργοποιητές κάτω από την οθόνη για ανάδραση αφής κατά τη λειτουργία. Εάν το δάχτυλο αγγίζει ορισμένα σημεία εκεί, προκαλείται μια δόνηση στην πλάκα κάλυψης.
•Δύο επιστρώσεις της πλάκας κάλυψης μειώνουν τις αντανακλάσεις και διευκολύνουν τον καθαρισμό. Το ίδιο το καμπύλο γυαλί αποτελείται από πυριτικό αργίλιο, ιδιαίτερα ανθεκτικό στις γρατσουνιές.
•Όσον αφορά στην ασφάλεια, περιλαμβάνονται προκαθορισμένα σημεία θραύσης παράλληλα με τα πλευρικά ανοίγματα καθώς και πέντε συστήματα συγκράτησης που λειτουργούν στοχευμένα χάρη στη δομή τους σαν κερήθρα, σε περίπτωση σύγκρουσης.
•8πύρηνος επεξεργαστής (CPU), μνήμη RAM 24ων gigabyte και μεταφορά δεδομένων μνήμης RAM 46,4 GB / δευτερόλεπτο είναι μερικές από τις τεχνικές προδιαγραφές του συστήματος MBUX.
•Με τα δεδομένα μέτρησης μιας πολυλειτουργικής κάμερας και 1 αισθητήρα φωτός, η φωτεινότητα της οθόνης προσαρμόζεται στις συνθήκες του περιβάλλοντος.
•Με έως και επτά προφίλ, το τμήμα οθόνης μπορεί να εξατομικευτεί για τον συνοδηγό.