H νέα γενιά του Lexus NX έρχεται πλήρως ανανεωμένη και αποκτά για πρώτη φορά plug in υβριδική έκδοση. Το λανσάρισμά του στην Ευρώπη θα γίνει στα τέλη του έτους.
Το νέο NX σηματοδοτεί την αρχή μιας σημαντικής εξέλιξης της σχεδίασης Lexus, παραμένοντας πιστό στη βασική φιλοσοφία L-finesse – εφαρμογή σχεδίασης και τεχνολογίας αιχμής, με φινέτσα. Το νέο μοντέλο εξελίσσει την avant-garde γοητεία του πρώτου NX, και ταυτόχρονα εκφράζει μία πιο σοφιστικέ, δυναμική και ώριμη εμφάνιση και έναν πιο μυώδη χαρακτήρα. Στόχος των σχεδιαστών ήταν καταδείξουν τη δύναμη της “λειτουργικής ομορφιάς” Lexus στην ικανοποίηση όλο και των ποικίλων απαιτήσεων και προτιμήσεων των πελατών. Το θέμα “simplicity rooted in technology” (απλότητα που πηγάζει από την τεχνολογία) υποδηλώνει τον τρόπο με τον οποίο η καθαρή, απλή σχεδίαση μπορεί να εκφράζει τη γοητεία των καινοτόμων λειτουργιών και της τεχνολογίας και τον τρόπο με τον οποίο η Lexus συμβαδίζει με την εποχή της. Συγκριτικά με την πρώτη γενιά NX, το συνολικό μήκος έχει αυξηθεί κατά 20 mm, το μεταξόνιο κατά 30 mm, το πλάτος κατά 20 mm και το ύψος κατά 5 mm. Οι διαστάσεις αυτές διασφαλίζουν βέλτιστη χωροταξία, με περισσότερο χώρο στην καμπίνα για τους πίσω επιβάτες.
Μπροστά, η χαρακτηριστική μάσκα σχήματος ατράκτου της Lexus αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της αισθητικής του αυτοκινήτου: πιο κάθετη και με πιο διακριτικό πλαίσιο, τονίζει το μακρύ καπό και καθορίζει το σχήμα και τον όγκο του αμαξώματος, που διευρύνεται προς τα πίσω φτερά. Η πιο κάθετη θέση της βελτιώνει επίσης την απόδοση ψύξης. Η αίσθηση δυναμισμού και ευελιξίας ενισχύεται από τα μεγαλύτερα εμπρός και πίσω μετατρόχια (που βασίζονται στην πλατφόρμα Global Architecture K (GA-K) του NX), το μακρύ, κομψό καπό, τους κοντούς προβόλους και τους προτεταμένους θόλους των τροχών που φιλοξενούν μεγαλύτερους τροχούς – διαμέτρου έως 20”. Στο πίσω τμήμα, ανάμεσα στα κυρίαρχα χαρακτηριστικά είναι τα ανασχεδιασμένα φώτα σχήματος L που ενώνονται με μια χαρακτηριστική λωρίδα LED, ενώ το έμβλημα Lexus έχει αντικατασταθεί από τη λέξη “LEXUS” που κοσμεί την πίσω πόρτα, δημιουργώντας μία λιτή και πιο μοντέρνα εικόνα.
Το νέο NX σηματοδοτεί την πρώτη εφαρμογή της νέας φιλοσοφίας Tazuna της Lexus για τη σχεδίαση του cockpit του οδηγού. Παίρνοντας το όνομά της από την Ιαπωνική λέξη που περιγράφει πώς ένας ιππέας χρησιμοποιεί τα γκέμια για τον έλεγχο ενός αλόγου, στόχο έχει να προσφέρει στον οδηγό άμεσο, διαισθητικό έλεγχο του οχήματος, ακολουθώντας την αρχή “χέρια στο τιμόνι, μάτια στο δρόμο.”
Η αίσθηση του cockpit δημιουργείται από το χώρο που ορίζεται από την πόρτα του οδηγού μέχρι την κεντρική κονσόλα. Εδώ, οι πηγές πληροφοριών – η οθόνη πολυμέσων, η οθόνη πολλαπλών πληροφοριών, το πάνελ ενός οργάνου πολλαπλών ενδείξεων, οι κεντρικά τοποθετημένοι δείκτες και (όπου υπάρχει) η οθόνη του head-up display – είναι συγκεντρωμένες σε μία ενιαία περιοχή ώστε ο οδηγός να διαβάζει το περιεχόμενό τους με ελάχιστη κίνηση των ματιών και της κεφαλής.
Μία παρόμοια αρχή χρησιμοποιείται στη διάταξη των χειριστηρίων του οχήματος: το μπουτόν εκκίνησης, ο επιλογέας σχέσεων, τα χειριστήρια κλιματισμού (A/C), το μπουτόν επιλογής drive mode βρίσκονται όλα στην ίδια περιοχή, ώστε να διευκολύνεται η πρόσβαση και η ενεργοποίηση των λειτουργιών.
Στο τεχνολογικό κομμάτι τώρα, το νέο NX είναι το πρώτο μοντέλο Lexus που εφοδιάζεται με ηλεκτρονικό σύστημα απασφάλισης θυρών e-latch. Αυτό το ηλεκτρονικό σύστημα αντικαθιστά τη γνώριμη εσωτερική λαβή πόρτας με ένα διακόπτη πίεσης που τοποθετείται δίπλα στο υποβραχιόνιο στο πάνελ της πόρτας. Η ευκολία χρήσης με μία ομαλή και απλή κίνηση είναι εμπνευσμένη από τις παραδοσιακές συρόμενες χάρτινες πόρτες fusuma που χρησιμοποιούνται ως διαχωριστικά δωματίων στα Ιαπωνικά σπίτια. Το επίπεδο άνεσης αναβαθμίζεται επίσης με τις λειτουργίες από απόσταση (remote functions) που διατίθενται για όλους τους κατόχους του νέου NX μέσω του Lexus Link app, με προ-θέρμανση ή ψύξη της καμπίνας, πριν το ξεκίνημα του ταξιδιού και κλείδωμα/ξεκλείδωμα θυρών.
Η λειτουργία της ηλεκτρικής πίσω πόρτας έχει επίσης βελτιωθεί ώστε να είναι και πιο αθόρυβη και ταχύτερη – ο χρόνος ανοίγματος ή κλεισίματος έχει μειωθεί στο μισό, περίπου στα τέσσερα δευτερόλεπτα.
Η Lexus βασίστηκε σε μία τεχνογνωσία 15 και πλέον ετών πάνω στην υβριδική τεχνολογία για την παραγωγή του πρώτου της plug-in hybrid (PHEV), του νέου NX 450h+. Αυτό θα επιταχύνει το λανσάρισμα εξηλεκτρισμένων οχημάτων στο πλαίσιο της στρατηγικής Lexus Electrified. Το κορυφαίο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της νέας σειράς NX, διαθέτει τετρακύλινδρο κινητήρα 2,5 λίτρα και μία επαναφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου 18,1 kWh. Ένας ακόμα ηλεκτροκινητήρας πίσω υποστηρίζει τη μόνιμη τετρακίνηση. Το plug-in σύστημα παράγει 306 άλογα με επιτάχυνση 0-100 km/h σε έξι δευτερόλεπτα. Αντίθετα, οι εκτιμώμενες εκπομπές CO2 (συνδυασμένος κύκλος WLTP) κάτω από 40g/km και η κατανάλωση καυσίμου επίσης κάτω από 3 λτ./100 χλμ. αναμένεται να είναι οι καλύτερες στην κατηγορία του NX. Η χωρητικότητα της μπαταρίας σε συνδυασμό με την τεχνογνωσία της Lexus στην απόδοση ηλεκτροκίνητων οχημάτων δημιούργησαν μία κορυφαία αυτονομία EV 63 km, ενώ η ταχύτητα στο αμιγώς ηλεκτρικό πρόγραμμα οδήγησης μπορεί να φτάσει τα 135 km/h.
Οι επιδόσεις και η απόδοση του υβριδικού NX 350h έχουν αυξηθεί με την εισαγωγή της υβριδική τεχνολογίας Lexus τέταρτης γενιάς. Αποδίδει 22% περισσότερη ισχύ από το σύστημα του τρέχοντος μοντέλου, ανεβάζοντας την ιπποδύναμη στα 242 hp και βελτιώνοντας το χρόνο επιτάχυνσης 0-100 km/h κατά 15% στα 7,7 δεύτερα, μειώνοντας ταυτόχρονα τις προβλεπόμενες εκπομπές CO2 κατά 10% περίπου. Το NX 350h θα διατίθεται με εμπρόσθια κίνηση και τετρακίνηση.
Δύο νέοι βενζινοκινητήρες θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα του νέου NX στις αγορές της Ρωσίας και της Ανατολικής Ευρώπης. Η γκάμα περιλαμβάνει έναν υπερτφοδοτούμενο κνητήρα 2,4L για το NX 350, που αποδίδει 279 ίππους και ροπή 430 Nm. Η ισχύς του συνδυάζεται με την ταχεία απόκριση ενός οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου Direct Shift με νέες πιο κοντές σχέσεις. Ένα ολοκαίνουργιο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης διασφαλίζει ότι η ισχύς μεταφέρεται ομαλά στο δρόμο σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης, αξιοποιώντας τη δυναμική κατανομή ροπής και τη λειτουργία ‘pre-torque loading’, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο τις δυναμικές ικανότητες του NX. Η κατανομή ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα μπορεί να ρυθμίζεται από 75:25 μέχρι 50:50 ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες. Μία νέα μονάδα 2,5 λίτρα με 199 άλογα είναι, επίσης, διαθέσιμη στο NX 250. Και αυτή συνδυάζεται με μόνιμη τετρακίνηση και οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο Direct Shift.
Το ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης E-Four του νέου NX 450h+ plug-in hybrid και του NX 350h hybrid έχει αναβαθμιστεί ώστε ο πίσω ηλεκτροκινητήρας να είναι πάντα λειτουργικούς παρέχοντας περισσότερη ροπή και προσφέροντας στον οδηγό μια καλύτερη αίσθηση ελκτικής πρόσφυσης.