Η αθρόα εισαγωγή παλιών μεταχειρισμένων ντίζελ που κυκλοφορούν παράνομα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη φαίνεται πως έχει κινητοποιήσει τους αρμόδιους φορείς. Ήδη αναζητούνται τρόποι για τη μαζική τους «έξωση».
Η άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης στα τέλη του 2011 βρήκε την ελληνική αγορά αυτοκινήτου στη δίνη μιας μεγάλης οικονομικής κρίσης. Η πτώση των πωλήσεων από τη μια πλευρά και η ανυπαρξία εγχώριου πάρκου πετρελαιοκίνητων οχημάτων από την άλλη, οδήγησε στην εισαγωγή κάθε λογής diesel οχήματος αμφιβόλου ποιότητας και προέλευσης. Άλλωστε το «φθηνό ντιζελάκι» ήταν το βασικό κριτήριο των ετών που πέρασε. Έτσι, μερίδα εμπόρων βρήκε την ευκαιρία και εισήγαγε πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα Euro 4 και προγενέστερων αντιρρυπαντικών οδηγιών που πρακτικά απαγορεύονται βάσει νόμου να κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (θυμίζουμε πως η άρση έγινε για Euro 5 και νεότερα οχήματα).
Σε αυτές τις περιπτώσεις ο υποψήφιος αγοραστής καλείται να υποβάλλει μια ψευδή βεβαίωση μονίμου κατοικίας, ώστε να φαίνεται πως κινείται εκτός Αθήνας & Θεσσαλονίκης και να μπορεί να εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας του παλιού ντίζελ αυτοκινήτου. Πλέον και λόγω της ελλιπούς αστυνόμευσης, οι εκτιμήσεις αναφέρουν πως στους δρόμους κυκλοφορούν παράνομα χιλιάδες τέτοια μοντέλα που μολύνουν την ατμόσφαιρα.
Η παραπάνω πρακτική έχει μπει στο στόχαστρο των αρμόδιων φορέων οι οποίοι προσανατολίζονται σε διασταύρωση στοιχείων μέσω του taxisnet, για τις περιπτώσεις που έχουν εκδοθεί άδειες κυκλοφορίας με κατάθεση ξεχωριστής βεβαίωσης κατοικίας που δεν ταυτίζεται με αυτό που αναφέρει κάποιος στη φορολογική του δήλωση. Μάλιστα, οι τελευταίες πληροφορίες μας αναφέρουν πως σε αυτή τη προσπάθεια αναμένεται να συμμετέχουν και οι ασφαλιστικές εταιρείες, ώστε να μην παρέχουν κάλυψη σε όσους κυκλοφορούν παράνομα με κάποιο παλιό ντίζελ αυτοκίνητο.