Το ολοκαίνουργιο Audi e-tron GT, το ηλεκτρικό supercar της Audi, αντικατοπτρίζει όλο το πάθος με το οποίο η μάρκα αναπτύσσει και κατασκευάζει αυτοκίνητα.
Το Audi e-tron GT είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο της μάρκας που θα κατασκευάζεται στη Γερμανία -υπενθυμίζεται ότι το Audi e-tron βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής του κλιματικά ουδέτερου εργοστασίου στις Βρυξέλλες. Ειδικά για το e-tron GT, το εργοστάσιο έχει επεκταθεί, αναβαθμιστεί και μετατραπεί για έναν πιο σύνθετο ρόλο. Η καμπίνα επιβατών του ηλεκτρικού Gran Turismo είναι κατασκευασμένη σε μεγάλο ποσοστό από χάλυβα εξαιρετικά υψηλής αντοχής, ενώ το εξωτερικό είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο.
Αυτό το concept διαφέρει ουσιαστικά από το Audi Space Frame (ASF), που χρησιμοποιείται στην κατασκευή του σπορ μοντέλου υψηλών επιδόσεων R8 και των motorsport εκδόσεών του, σχεδόν εξ ολοκλήρου κατασκευασμένες στο χέρι. Επομένως, για το αμάξωμα του Audi e-tron GT δημιουργήθηκε ένα νέο body shop στον υπάρχοντα χώρο. Η συγκεκριμένη τεχνική αποτελεί κορυφαίο παράδειγμα της ευέλικτης και καινοτόμου φύσης της διαδικασίας κατασκευής στο Audi Böllinger Höfe. Είναι επίσης αυτό που καθιστά εξαρχής δυνατή την παραγωγή του e-tron GT. Ένα συμβατικό body shop θα απαιτούσε δύο ξεχωριστές διαδικασίες και επιπλέον μηχανολογικό εξοπλισμό και συνεπώς δύο γραμμές συναρμολόγησης, οι οποίες θα καταλάμβαναν πολύ περισσότερο χώρο. Κατά την πρώτη διέλευση του αμαξώματος, εγκαθίσταται επίσης το εσωτερικό του e-tron GT. Αυτό ακολουθείται από το πάντρεμα των συναρμολογημένων σωμάτων με την μπαταρία, τους ηλεκτροκινητήρες και την ανάρτηση. Αυτές οι κύριες μηχανολογικές μονάδες τοποθετούνται σε έναν φορέα, ο οποίος τοποθετείται κάτω από το αμάξωμα με ακρίβεια χιλιοστών.
Οι μηχανικοί Rudolf Halbmeir και Stephan Gsell συνέλαβαν και σχεδίασαν τον προοδευτικό ηλεκτρονικό ήχο του μοντέλου -στον υπολογιστή, στο εργαστήριο ήχου, στο κινούμενο αυτοκίνητο και σε μελέτες πελατών.
Όπως με κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το e-tron GT διαθέτει επίσης το υποχρεωτικό σύστημα ηχητικής προειδοποίησης (Acoustic Vehicle Alerting System - AVAS), αν και ενσωματωμένο σε ένα ευρύτερο ακουστικό φάσμα. Ένα μεγάφωνο τοποθετημένο στο μπροστινό μέρος του οχήματος εκπέμπει τον ήχο AVAS. Σε χαμηλή ταχύτητα -μετά τα 20 χλμ./ώρα στην ΕΕ και τα 32 χλμ./ώρα στη Βόρεια Αμερική- γίνεται σταδιακά πιο αθόρυβο και δεν ακούγεται μετά τα 60 χλμ./ώρα.
Για τους πελάτες που παραγγέλλουν το προαιρετικό πακέτο ήχου, ένα δεύτερο, μεγάλο ηχείο προστίθεται στο πίσω μέρος. Παράλληλα, δύο ηχεία στο εσωτερικό παρέχουν μια συναισθηματική εμπειρία ήχου. Δύο μονάδες ελέγχου αναμειγνύουν συνεχώς τον ήχο του e-tron GT με βάση μεταβλητές όπως η ταχύτητα ή η επιτάχυνση. Το μπροστινό εξωτερικό μεγάφωνο συνδέεται με ένα αντίστοιχο στο πίσω άκρο, μαζί με δύο μεγάφωνα στις πίσω πόρτες για τον εσωτερικό ήχο. Οι συγκριτικά μεγάλες διαστάσεις τους, τους επιτρέπουν να αναπαράγουν με ακρίβεια συχνότητες μπάσων έως 65 Hz.
Το Audi drive select επιτρέπει στον οδηγό να παραμετροποιεί την ακουστική εμπειρία που εκπέμπει το αυτοκίνητο. Σε λειτουργία αποδοτικότητας, περιορίζεται στον προειδοποιητικό ήχο AVAS. Στο προφίλ άνεσης, το πίσω εξωτερικό μεγάφωνο μπαίνει στο παιχνίδι, παρέχοντας πλήρη και εκλεπτυσμένο εξωτερικό ήχο και παραμένει ενεργό μέχρι την τελική ταχύτητα. Σε δυναμική λειτουργία, και τα δύο εξωτερικά ηχεία γίνονται πιο δυνατά και προστίθεται ο εσωτερικός ήχος. Το e-tron GT είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο Audi στο οποίο οι πελάτες μπορούν να διαμορφώσουν οι ίδιοι την εμπειρία ακρόασης -από τη σιωπή της ηλεκτρικής μονάδας μέχρι ένα συναρπαστικό σκηνικό ήχου.