Καινούργια αυτοκίνητα: Τι λέει η νέα οδηγία της ΕΕ για το σύστημα φρεναρίσματος ABS - iefimerida.gr

Καινούργια αυτοκίνητα: Τι λέει η νέα οδηγία της ΕΕ για το σύστημα φρεναρίσματος ABS

Καινούργια αυτοκίνητα δυο κοκκινα
Καινούργια αυτοκίνητα, φωτογραφία shutterstock
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών κατά το φρενάρισμα, το γνωστό σε όλους μας ABS, από το 2004 περιλαμβάνεται με οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υποχρεωτικά στο βασικό εξοπλισμό όλων των καινούργιων αυτοκινήτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα συστήματα ασφαλείας αυτοκινήτων, το οποίο εμποδίζει τους τροχούς να μπλοκάρουν κατά το φρενάρισμα. Αυτό έχει ως συνέπεια καλύτερη αποτελεσματικότητα των φρένων κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Παρεμβαίνει αυτόματα, μόλις διαγνωστεί από τους αισθητήρες ότι υπάρχει κίνδυνος μπλοκαρίσματος των τροχών, όπως γίνεται σε περίπτωση πανικού όπου ο οδηγός πατάει με δύναμη το φρένο.

Πώς λειτουργεί το ABS στο αυτοκίνητο

Η χρήση του ABS μπορεί να αποτρέψει το ατύχημα, αφού οι τροχοί ανταποκρίνονται στις αποφάσεις του οδηγού χωρίς να μπλοκάρουν, με αποτέλεσμα το τιμόνι να «ακούσει» τις εντολές του οδηγού. Αυτό έχει ως συνέπεια να μειώνονται σημαντικά οι αποστάσεις ακινητοποίησης, χωρίς να επηρεάζεται η κατευθυντικότητα του οχήματος.

Το ABS σήμερα συνδυάζεται με διάφορα επιμέρους ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης πέδησης, όπως είναι ο ηλεκτρονικός κατανεμητής πίεσης των φρένων και το σύστημα βοήθειας φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης και πλέον περιλαμβάνεται, με οδηγία της ΕΕ για την ασφάλεια, υποχρεωτικά στο βασικό εξοπλισμό όλων των καινούργιων αυτοκινήτων.

Ιστορικά να σημειώσουμε ότι το ABS παρουσιάστηκε το 1978, από τη Mercedes, στην πίστα δοκιμών της στη Στουτγκάρδη. Ωστόσο δεν θα πρέπει να παραλείψουμε ότι το συγκεκριμένο σύστημα παρουσιάστηκε στο Jensen FF που ήταν ένα τετράτροχο grand tourer, το οποίο παράχθηκε από τον βρετανό κατασκευαστή αυτοκινήτων Jensen Motors από το 1966 έως το 1971. Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής εκτός εδάφους εξοπλισμένο με τετρακίνηση και σύστημα αντιμπλοκαρίσματος φρεναρίσματος. Μαζικά στην παραγωγή μπήκε το 1978 στην Mercedea S-Class. Από το 1981 το ABS ήταν διαθέσιμο προαιρετικά για όλα τα επιβατικά μοντέλα της εταιρείας, ενώ 11 χρόνια αργότερα συμπεριλήφθηκε στον στάνταρ εξοπλισμό τους. Σήμερα είναι απαραίτητο πλέον σε όλα τα αυτοκίνητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η σημαντικότητα του ΑΒS είναι τόσο μεγάλη, που τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιείται σε όλες τις μοτοσικλέτες, με θετικά για τον τρόπο φρεναρίσματος αποτελέσματα.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ