Η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκρινε σχέδιο ενίσχυσης επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών ηλεκτροκίνητων με στόχο την αποδοτικότερη διαχείριση του προϊόντων με γνώμονα τον απόλυτο σεβασμό προς το περιβάλλον.
Αλλωστε, έως το 2025 οι εταιρείες μπαταριών που δραστηριοποιούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένεται να τροφοδοτούν τουλάχιστον έξι εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτό δήλωσε ο αντιπρόεδρος της επιτροπής της ΕΕ, Μάρος Σέφκοβιτς, υπεύθυνος για τον στρατηγικό προγραμματισμό στον συγκεκριμένο τομέα. Η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για επιδοτήσεις 2,9 δισ. ευρώ (3,5 δισ. δολάρια) είναι το δεύτερο κονδύλι, μετά τα 3,2 δισ. ευρώ που εγκρίθηκαν το 2019 από επτά χώρες.
Το τελευταίο πρόγραμμα «European Battery Innovation», το οποίο θα διαρκέσει έως το 2028, απευθύνεται σε 42 εταιρείες από 12 κράτη μέλη της ΕΕ, καλύπτοντας τις πρώτες ύλες που προέρχονται από ανακύκλωση, νεοσύστατες επιχειρήσεις, πανεπιστήμια και άλλους ερευνητικούς φορείς. Στις 42 εταιρείες έχουν συμπεριληφθεί η BMW και η Tesla, ενώ η χρηματοδότηση του έργου θα προέλθει από τις χώρες όπως η Ελλάδα, η Γαλλία, η Γερμανία, η Αυστρία, το Βέλγιο, η Κροατία, η Φινλανδία, η Πολωνία, η Σλοβακία, η Ισπανία και η Σουηδία. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Επιτροπής, το άνοιγμα της δραστηριότητας πιθανόν να προσελκύσει επιπλέον 9 δις ευρώ από ιδιωτικές επενδύσεις.
Κύριο μέλημα του έργου είναι να καλύψει ολόκληρη την αλυσίδα της μπαταρίας από την εξόρυξη πρώτων υλών, το σχεδιασμό και την κατασκευή κυψελών μπαταριών μέχρι την ανακύκλωση και την κυκλική οικονομία, δίνοντας έντονη έμφαση στη βιωσιμότητα. Αυτή η δραστηριοποίηση αναμένεται να συμβάλει στην ανάπτυξη καινοτόμων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην αλυσίδα των μπαταριών. Επί του παρόντος, η Ευρώπη αντιπροσωπεύει μόνο το 3% της παγκόσμιας παραγωγής μπαταριών, ενώ στόχος είναι μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας να φθάσει στο 25% της παγκόσμιας αγοράς μπαταριών.
Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί μέρος του σχεδίου της ΕΕ για τη δραστική μείωση του CO2 στην Γηραιά Ηπειρο έως το 2050 και τη μείωση των καθαρών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου σε ποσοστό 55% έως το τέλος αυτής της δεκαετίας σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990.
Δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε ότι τον περασμένο Σεπτέμβριο, οι εγγραφές στην ΕΕ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (πλήρως ηλεκτρικά, υβριδικά plug-in ή υβριδικά) ξεπέρασαν για πρώτη φορά τις ταξινομήσεις ντίζελ, σύμφωνα με την ερευνητική εταιρεία JATO Dynamics, θέτοντας πολύ σύντομα ένα ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό. Οι ηλεκτροκινητήρες, με τις μπαταρίες να είναι το πιο ακριβό εξάρτημα, ουσιαστικά απλοποιούν την κατασκευή ενός ηλεκτρικού αυτοκίνητου, περιορίζοντας σημαντικά τις θέσεις εργασίας. Γεγονός που θα δημιουργήσει μείζον θέμα που έχει να κάνει με την απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας.