Γρηγορότερα από ό,τι πιστεύουμε οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα εξισωθούν με αυτές των μοντέλων με μοτέρ εσωτερικής καύσης, δίνοντας έτσι ένα σημαντικό πλεονέκτημα σχέσης τιμής-αξίας στα μοντέλα του είδους.
Αυτή τη στιγμή ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, κοστίζει αρκετά περισσότερο από ό,τι ένα αντίστοιχο με μοτέρ βενζίνης ή diesel, αφού η τεχνολογία που εφαρμόζει παραμένει ακριβή. Και αυτό συμβαίνει ακόμη και σε χώρες όπως οι δικές μας που εφαρμόζουν πρόγραμμα επιδότησης για τις τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι οποίες μειώνουν μεν τις τιμές τους, όμως ακόμη δεν τις φέρνουν κοντά σε αυτές των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Όμως, με το πλήρωμα του χρόνου και με τα ηλεκτρικά οχήματα να κερδίζουν συνεχώς υψηλότερα νούμερα πωλήσεων, αναμένεται κάποια στιγμή στο μέλλον να υπάρξει αυτή η πολυπόθητη «τιμολογιακή εξομάλυνση», που θα δώσει τη δυνατότητα στα EV’s να διεκδικήσουν πολύ πιο υψηλές πωλήσεις.
Για το πότε θα συμβεί αυτό, το BloombergNEF για λογαριασμό του Ευρωπαϊκού, μη κερδοσκοπικού οργανισμού για τις Μεταφορές και το Περιβάλλον, πραγματοποίησε μια έρευνα, στην οποία αποκαλύπτονται πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία.,
Με βάση λοιπόν την έρευνα του BloombergNEF, το 2025 πρώτα από όλα, τα ηλεκτρικά ελαφρά επαγγελματικά αυτοκίνητα θα έχουν την ίδια ή χαμηλότερη τιμή με τα αντίστοιχα diesel. Στην περίπτωση της βενζίνης, το 2026 τα ηλεκτρικά compact χάτσμπακ και SUV θα φθάσουν να έχουν την ίδια ή χαμηλότερη τιμή (π.χ. Volkswagen ID.3-ID.4, Renault Megane-e κ.λπ.), ενώ θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι το 2027 για να συμβεί αυτό και στα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα (π.χ. Peugeot e-208, Opel Corsa-e κ.ο.κ.).
Σύμφωνα πάντα με την έρευνα του BloombergNEF, τρεις κύριοι λόγοι θα οδηγήσουν σε αυτή τη σταδιακή πτώση των τιμών των ηλεκτρικών. Το πρώτο είναι το κόστος της μπαταρίας. Ήδη, το 2020 μια συστοιχία μπαταριών κοστίζει 89% φθηνότερα από ό,τι μια αντίστοιχη το 2010. Σήμερα, η μέση παγκόσμια τιμή βρίσκεται στα 120 ευρώ ανά kWh, κάτι που –πάντα σύμφωνα με την έρευνα– αναμένεται να μειωθεί στα 80 ευρώ/kWh το 2024 και στα 50 ευρώ το 2050.
Το ρόλο τους στην πτώση των τιμών θα παίξει και η αύξηση στην παραγωγή των μοντέλων, ως απόρροια της συνεχής εισόδου στην αγορά νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ ο τρίτος κύριος λόγος που τονίζεται στην έρευνα, είναι ο διαμοιρασμός τεχνικών μερών και κυρίως πλατφορμών ειδικά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σε όλο και περισσότερα νέα μοντέλα, που ρίχνει αρκετά το κόστος παραγωγής τους.
Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας λοιπόν, την επόμενη τετραετία τα ηλεκτρικά θα ξεκινήσουν να ανταγωνίζονται τα μοντέλα βενζίνης και diesel και στο κομμάτι της τιμής. Το γεγονός αυτό μαζί και με τη συνεχή βελτίωση που αναμένεται και στις αυτονομίες τους, θα τα θέσει πλέον αυτά ως την πιο συμφέρουσα επιλογή έναντι ενός μη ηλεκτρικού μοντέλου, χωρίς φυσικά να βάζουμε στο παιχνίδι και το δεδομένο χαμηλό κόστος χρήσης τους.