Οι πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα αυξηθούν το επόμενο διάστημα με εκρηκτικούς ρυθμούς, ενώ μέχρι τα τέλη του 2020 θα υποδεχθούμε στη χώρα μας περίπου 20 τέτοια νέα μοντέλα!
Τα αυστηρά όρια εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, αλλά και η σταδιακή εξάντληση των αποθεμάτων των ορυκτών καυσίμων, θα δώσουν το επόμενο διάστημα τεράστια ώθηση στην ηλεκτροκίνηση. Πρόκειται για μία τεχνολογία, που αναμένεται να εξαπλωθεί με τη μορφή χιονοστιβάδας, όπως συνέβη πριν λίγες δεκαετίες με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, οι οποίοι κατέκλυσαν μέσα σε ελάχιστα χρόνια την παγκόσμια αγορά και σήμερα θεωρούνται αναπόσπαστο και απαραίτητο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Δεν είναι εξάλλου τυχαίο, ότι ακόμη και η Ελλάδα, που παραμένει ακόμη ουραγός των εξελίξεων στην Ευρώπη, θα υποδεχθεί μέχρι το τέλος του 2020 γύρω στα 20 νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, δείγμα ενός αυξανόμενου ενδιαφέροντος από την πλευρά του αγοραστικού κοινού. Πρόκειται για οχήματα, τα οποία δεν απευθύνονται αποκλειστικά στην οικολογική μας ευαισθησία, όπως συνέβαινε στο παρελθόν, αλλά βασίζονται πλέον και σε ορθολογικά επιχειρήματα.
Τι έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Καθοριστικός παράγοντας για την εξέλιξη τέτοιων μοντέλων ήταν η σταδιακή θέσπιση πολύ αυστηρών ορίων εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα στην ΕΕ, τα οποία μπορούν να πιάσουν οι αυτοκινητοκατασκευαστές μόνον με μαζικές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Έτσι, επενδύουν οι βιομηχανίες αυτοκινήτων αστρονομικά ποσά ύψους πολλών δισεκατομμυρίων στην ηλεκτροκίνηση και τα πρώτα αποτελέσματα είναι ήδη εντυπωσιακά.
Ακόμη και ένα ηλεκτρικό μοντελάκι πόλης μπορεί να καλύψει πλέον άνετα πάνω από 200 χιλιόμετρα χωρίς ενδιάμεση φόρτιση, στις μικρομεσαίες κατηγορίες καταγράφονται αυτονομίες της τάξης των 300 έως 400 χιλιομέτρων και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πολυτελείας και υψηλών επιδόσεων αγγίζουν τα 500 χιλιόμετρα. Πρόκειται για μία σημαντικότατη εξέλιξη, που απαλλάσσει από το άγχος της συχνής φόρτισης, καθώς ο μέσος κάτοχος αυτοκινήτου διανύει σε καθημερινή βάση γύρω στα 35 χιλιόμετρα, οπότε αρκεί πολλές φορές να «γεμίσει» τις μπαταρίες του οχήματός του μία φορά την εβδομάδα ή και σε ακόμη αραιότερα διαστήματα. Επίσης, τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παύουν να θεωρούνται αποκλειστικά μοντέλα πόλης, αλλά μπορούν να λειτουργήσουν και ως πρώτο οικογενειακό αυτοκίνητο σε συνδυασμό με την ανάπτυξη κατάλληλων υποδομών στους βασικούς οδικούς άξονες.
Αυτή τη στιγμή, εκπροσωπείται η κατηγορία των ηλεκτροκίνητων Ι.Χ. στην Ελλάδα κυρίως από τα μοντέλα Nissan Leaf, BMW i3, Jaguar I-PACE και Volkswagen e-Golf. Μέσα στους επόμενους 18 μήνες θα έχει διευρυνθεί αυτή η μικρή ομάδα με πολλά, νέα μέλη, τα οποία ανατρέπουν τα μειονεκτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων προηγούμενης γενιάς. Πριν λίγες ημέρες ανακοίνωσε η Mercedes το λανσάρισμα στη χώρα μας του ηλεκτρικού SUV EQC με τετρακίνηση στην τιμή των 79.360 ευρώ. Πρόκειται για ένα μοντέλο πολυτελείας με 408 ίππους και αυτονομία 445 έως 471 χιλιομέτρων, οπότε είναι δεδομένη η τσιμπημένη τιμή του. Με ενδιαφέρον αναμένεται εξάλλου η παρουσίαση της 100% ηλεκτροκίνητης Porsche Taycan με αυτονομίες έως 500 χιλιομέτρων, όπως επίσης του επιβλητικού Audi e-Tron.
Ωστόσο, ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αναπτυχθούν ραγδαία και στις δημοφιλείς μικρομεσαίες κατηγορίες, όπου οι τιμές τους θα κυμαίνονται γύρω από τα επίπεδα των 30.000 ευρώ, όπως ισχύει για το Opel e-Corsa, το Peugeot 208 e, το κορεάτικο Hyundai Kona Elektro και το VW ID3. Τα συγκεκριμένα μοντέλα θα κυκλοφορήσουν το 2020 και θα προσφέρουν αυτονομίες μεταξύ 300 και 400 χιλιομέτρων, ανάλογα και με το μέγεθος της μπαταρίας τους. Ακόμη πιο προσιτά θα είναι τα ηλεκτροκίνητα μίνι, με τιμές λίγο πάνω από τις 20.000 ευρώ και με σημαντικότερους εκπροσώπους το VW e-up!, το Smart fortwo EQ, το Ηοnda EV, το Skoda Citigo e-iV, κλπ. ευρώ. Τους επόμενους μήνες θα υποδεχθούμε στην Ελλάδα και lifestyle μοντέλα της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Αναφέρουμε ενδεικτικά το MINI Electric, την DS3 Crossback E-Tense, την ηλεκτρική εκδοχή του Fiat 500, αλλά και το πολύ ιδιαίτερο σχεδιαστικά Kia e-Soul.
Παρατηρούμε, ότι οι τιμές των νέων ηλεκτροκίνητων μοντέλων έχουν μειωθεί μεν σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, παραμένουν ωστόσο σημαντικά ακριβότερες από τις αντίστοιχες αυτοκινήτων βενζίνης ή πετρελαίου. Ωστόσο, τα κίνητρα που προβλέπονται σε πολλές χώρες με τη μορφή κρατικών επιδοτήσεων και άλλων πλεονεκτημάτων, ψαλιδίζουν αυτές τις διαφορές, ενώ και το κόστος χρήσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι περίπου 50% χαμηλότερο από εκείνο ενός οχήματος συμβατικής τεχνολογίας. Θα πρέπει επίσης να λάβουμε υπόψη μας, ότι ήδη από τον επόμενο χρόνο θα αυξηθούν οι τιμές των βενζινοκίνητων και των πετρελαιοκίνητων μοντέλων εξαιτίας της ενσωμάτωσης ακριβότερων αντιρρυπαντικών τεχνολογιών σε αυτά.
Κομβικό ρόλο αναμένεται να παίξει στην προώθηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων η μακροχρόνια μίσθωση, καθώς ο χρήστης μπορεί να παρακολουθεί τις εξελίξεις σε αυτόν τον τομέα και να απολαμβάνει τα οφέλη τους, αλλάζοντας το αυτοκίνητό του μετά από μερικά χρόνια, χωρίς να πληρώνει εξωπραγματικές μηνιαίες δόσεις. Σχεδόν όλοι οι χρήστες που έχουν προτιμήσει στο εξωτερικό το Leasing ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος, δηλώνουν απόλυτα δικαιωμένοι για την επιλογή τους και κανένας δεν επιστρέφει μετά από αυτή την εμπειρία σε ένα μοντέλο βενζίνης ή πετρελαίου. Και αυτό αναμένεται, ότι θα συμβεί –έστω και με καθυστέρηση- και στην Ελλάδα.
Η Avis, η μεγαλύτερη εταιρία ενοικίασης και leasing αυτοκινήτων στην Ελλάδα διαθέτει τις καλύτερες τιμές για leasing ηλεκτρικών οχημάτων , ενώ παράλληλα σας δίνει τη δυνατότητα να επωφεληθείτε από μια σειρά προσφορών μακροχρόνιας μίσθωσης, για τα νεότερα μοντέλα της αγοράς. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε το www.myavis.gr.