Oι Ιάπωνες της Toyota δίνουν στη δημοσιότητα τις φωτογραφίες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της 2ης γενιάς του Mirai, το οποίο συνεχίζει να χρησιμοποιεί κυψέλες καύσιμου υδρογόνου.
«Αρίστευσε» στα crash tests το Toyota Yaris
Εκπτώσεις έως και 2.000 ευρώ για τα μοντέλα της Toyota
Η Toyota ξεκίνησε την ανάπτυξη ενός ηλεκτρικού οχήματος κυψελών καυσίμου υδρογόνου το 1992, και το 2014 λανσάρισε με επιτυχία το Mirai sedan στις παγκόσμιες αγορές. Αυτό το επαναστατικό επίτευγμα βασίστηκε στην κορυφαία εμπειρία της εταιρείας στην υβριδική τεχνολογία, που αποτελεί τη βάση για μία ευρεία γκάμα διαφορετικών τεχνολογιών ηλεκτροκίνησης.
Σήμερα, η δεύτερη γενιά του μοντέλου διαθέτει μια πιο αιχμηρή σχεδίαση, αποδοτικότερο κινητήριο σύνολο και πιο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, σύμφωνα με την Toyota.
Προτεραιότητα ήταν η βελτίωση της αυτονομίας σε σχέση με την πρώτη γενιά του μοντέλου αλλά και συγκριτικά με τη συνήθη απόσταση που διανύουν τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα (BEV). Η αυξημένη ισχύς και χωρητικότητα του υδρογόνου, η βελτιωμένη απόδοση του συστήματος και αεροδυναμική συνεισφέρουν στην αύξηση της αυτονομίας κατά 30%, φτάνοντας πλέον τα 650 km. Αυτό καθιστά το νέο Mirai ένα όχημα κατάλληλο για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.
Η χωροταξία επίσης βελτιώθηκε σημαντικά στο νέο Mirai, που βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα GA-L της Toyota. Μία πιο αποδοτική και ισορροπημένη διάταξη του νέου συστήματος κίνησης FCEV -κυρίως με τη μετακίνηση της συστοιχίας κυψελών καυσίμου από το κάτω τμήμα της καμπίνας στο εμπρός τμήμα- αύξησε αισθητά την ευρυχωρία του πενταθέσιου μοντέλου, με τους πίσω επιβάτες να απολαμβάνουν τώρα μεγαλύτερη άνεση στην περιοχή των ποδιών.
Τα ρεζερβουάρ είναι τοποθετημένα σε διάταξη «T», το μεγαλύτερο κατά τον διαμήκη άξονα και κεντρικά τοποθετημένο κάτω από το δάπεδο του οχήματος και τα δύο μικρότερα στο πλάι, κάτω από τα πίσω καθίσματα και το χώρο αποσκευών. Μαζί, παρέχουν συνολική χωρητικότητα 5,6 kg υδρογόνου, αυξημένη από τα 4,6 kg που προσέφεραν τα δύο ρεζερβουάρ του τρέχοντος Mirai. Η θέση τους συνεισφέρει στο χαμηλότερο κέντρο βάρους του αυτοκινήτου και δεν περιορίζει το χώρο φόρτωσης. Η συστοιχία κυψελών καυσίμου χρησιμοποιεί ένα στερεό πολυμερές, όπως στο τρέχον Mirai, αλλά οι διαστάσεις της έχουν μειωθεί και περιλαμβάνει λιγότερες κυψέλες (330 αντί 370). Παρ’ όλα αυτά, θέτει νέο ρεκόρ πυκνότητας ειδικής ισχύος στα 5,4 kW/l (εξαιρουμένων των τελικών πλακών). Επομένως, η μέγιστη ισχύς έχει αυξηθεί στα 174 άλογα.
Οι επιδόσεις σε χαμηλές εξωτερικές θερμοκρασίες έχουν βελτιωθεί με δυνατότητα εκκίνησης ακόμα και στους -30˚. Η μονάδα ενσωματώνει επίσης το μετατροπέα Fuel Cell DC-DC Converter (FDC) και τα αρθρωτά εξαρτήματα υψηλής τάσης, πετυχαίνοντας μείωση μεγέθους 21% συγκριτικά με το τρέχον σύστημα. Το βάρος έχει μειωθεί κατά 2,9 kg στα 25,5 kg.
Η προηγμένη τεχνολογία έχει συνεισφέρει και στην εξοικονόμηση χώρου, καθώς η Toyota χρησιμοποιεί για πρώτη φορά ημιαγωγούς από καρβίδιο του πυριτίου στα τρανζίστορ της μονάδας ισχύος - Intelligent Power Model (IPM). Αυτό επιτρέπει την αύξηση της ισχύος και τη μείωση της κατανάλωση με χρήση λιγότερων τρανζίστορ, που με τη σειρά του επέτρεψε να γίνει μικρότερο το FCPC.
Μέσω 84 κυψελών προσφέρει ονομαστική τάση 310.8 volt αντί για 244,8, και χωρητικότητα 6,5 Ah αντί για 4.0 Ah. Το συνολικό βάρος έχει μειωθεί από 46,9 σε 44,6 kg. Η ισχύς έχει βελτιωθεί από 25,5 kW x 10sec σε 31,5 kW x 10 sec.