To 2009 δημιουργήθηκε η Surprice Car Rentals, μία πρότυπη εταιρεία μίσθωσης αυτοκινήτων, αναπτύσσοντας ταχύτατα ένα μεγάλο δίκτυο franchise με παρουσία σε 33 χώρες και έναν εταιρικό «σταθμό» στην Ελλάδα. Ο CEO Νίκος Πασπαλάκης ξεδιπλώνει την πορεία και το όραμα του brand σε ένα αποκαλυπτικό Q&A.
Ποια ήταν η έμπνευση και η κινητήριος δύναμη για την δημιουργία της Surprice Car Rentals;
Οι ανάγκες της αγοράς, προ 15ετίας, για ένα ενιαίο, συμπαγές, αλλά και ευέλικτο και εξωστρεφές δίκτυο στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια, που θα είχε τη βάση του στην τεχνολογία και την καινοτομία. Η Surprice ήταν από τις πρώτες εταιρίες στην Ελλάδα που συνέδεσε το σύστημα της online με εκείνα των συνεργατών της.
Πώς αναπτύχθηκε το δίκτυο της Surprice Car Rentals στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό;
Τα πρώτα βήματα της εταιρίας μας ξεκίνησαν, όπως είναι και φυσιολογικό, στην Ελλάδα με δίκτυο συνεργατών. Στα πρώτα δύο χρόνια, περάσαμε τα σύνορα της χώρας μας και δραστηριοποιηθήκαμε στις βαλκανικές χώρες, όπου η εξέλιξη της Surprice ήταν ραγδαία. Σήμερα, η εταιρία μας αντιπροσωπεύεται σε 33 χώρες, με τη Μεσόγειο να κατέχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Παράλληλα, αυξάνουμε το μερίδιό μας στην αμερικανική αγορά.
Πού βασίζεται το success story της εταιρείας;
Συνταγή για success story δεν υπάρχει. Στις πρώτες μας παρουσίες στις εκθέσεις αντιληφθήκαμε ότι έπρεπε να εστιάσουμε στην ανάπτυξη ενός brand με κοινή φιλοσοφία, πολιτική και όραμα. Ένα brand που θα είχε αξιώσεις στο ευρωπαϊκό στερέωμα και θα προσέφερε στον τελικό καταναλωτή value for money υπηρεσίες.
Η επιτυχία ήρθε μέσα από την ατέρμονη αναζήτηση για την βελτίωση και ανάπτυξη μας. Ουσιαστικά είναι η χαρά της δημιουργίας και να προσπαθείς να προσεγγίσεις επαγγελματικά τις ανάγκες των συνεργατών σου. Είναι χαρακτηριστικό ότι για 10 συναπτά έτη, αφαιρώντας βέβαια την περίοδο της πανδημίας, έχουμε ρυθμούς ανάπτυξης μεγαλύτερους από το μέσο όρο του κλάδου.
Τελικά υπάρχει «ταβάνι» στην επιτυχία; Το brand πόσο ψηλά έχει θέσει τον πήχη και ποιοι είναι οι στόχοι για το μέλλον;
Είναι αέναος ο κύκλος της εξέλιξης και της βελτίωσης. Στη Surprice ανταγωνιζόμαστε τον ίδιο μας τον εαυτό. Σίγουρα έχουμε ένα ευρύ πεδίο δράσης για την επόμενη πενταετία, από το οποίο δεν θα μπορούσε να απουσιάζει η καθολική παρουσία στην Ευρώπη και ιδίως στις βόρειες χώρες. Έχοντας ήδη τα πρώτα μας συμβόλαια στην Αμερική, μελετάμε το πλαίσιο ίδρυσης και στελέχωσης εταιρίας στις ΗΠΑ.
Πόσο ευνόησαν τη Surprice ή στάθηκαν ως τροχοπέδη οι τρέχουσες οικονομικές και υγειονομικές εξελίξεις;
Είναι στην εταιρική μας κουλτούρα να προσπαθούμε να στρέψουμε την κρίση σε ευκαιρία. Σίγουρα η πανδημία δημιούργησε ένα νέο status quo σε όλους τους τομείς του κλάδου. Το κυριότερο, όμως, είναι ότι επίσπευσε και ωρίμασε τα στάδια της καταναλωτικής συνήθειας. Σήμερα βλέπουμε όλοι τον κλάδο της ενοικίασης αυτοκινήτου από τελείως διαφορετική οπτική.
Ποια ανάγκη της αγοράς και ποιο κενό έρχεται να καλύψει σήμερα η Surprice Car Rentals;
Σήμερα, η προσέγγιση στην χρήση αυτοκινήτου έχει αλλάξει σε όλη την Ευρώπη, όπως και η αντίληψη της ιδιοκτησίας. Υπάρχει η ανάγκη για νέα προϊόντα που να καλύπτουν καθημερινές κοινωνικές, επαγγελματικές ανάγκες. Προϊόντα με καθαρούς όρους, χωρίς ψιλά γράμματα, που θα δημιουργήσουν τη σχέση εμπιστοσύνης.
Περιγράφοντας τη Surprice με δύο λέξεις, θα λέγαμε «καινοτομία και τεχνολογία». Συνδυάζοντας αυτά τα δύο, καταλήγεις σε tailor made λύσεις για το ευρύ καταναλωτικό κοινό. Στο άμεσο μέλλον θα παρουσιάσουμε νέα προϊόντα βασισμένα στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας.
Με ποια ταχύτητα έχει αναπτυχθεί το δίκτυο franchise της εταιρείας και πόσο «φιλικές» ως προς τον εν δυνάμει νέο συνεργάτη είναι οι προϋποθέσεις του;
Η Surprice έχει αναπτυχθεί με σταθερούς ρυθμούς. Στην 15ετή πορεία της έχει πλέον περάσει όλες τις παιδικές ασθένειες και κατέχει την εμπειρία και τη γνώση της θέσης της στην αγορά. Αντιλαμβάνεστε ότι η στελέχωση, διαπραγμάτευση και εξυπηρέτηση σε 33 χώρες με διαφορετική κουλτούρα, εταιρικές ανάγκες και πελατολόγιο αποτελεί από μόνο του ένα μεγάλο στοίχημα. Οφείλουμε κάθε υποψήφια αγορά να την μελετάμε και να ορίζουμε συνθήκες συνεργασίας βιώσιμες για τους franchisees μας.
Μιλώντας για τους «δρασκελισμούς» της εταιρείας εκτός Ελλάδας, ποια είναι η πορεία του brand και ποια τα πλάνα για το μέλλον;
Η Surprice βρίσκεται ανάμεσα στα 9 brand παγκοσμίως που δραστηριοποιούνται μέσω franchisees και στην πρώτη πεντάδα των brands με παρουσία σε πάνω από 30 χώρες. Όπως αναφέρθηκε πριν, το στρατηγικό μας σχέδιο περιλαμβάνει την παρουσία μας στην Ευρώπη και Αμερική. Στοίχημα για την εταιρία μας και προσωπικό δεν αποτελεί μόνο η ενίσχυση της παρουσίας του brand στο εξωτερικό, αλλά και το μερίδιο της αγοράς που θα καταλαμβάνει σε κάθε χώρα που δραστηριοποιείται.
Πόσο έχει αγγίξει ο ανταγωνισμός την Surprice Car Rentals και ποια τα μαθήματα που αντλεί από τις καθημερινές προκλήσεις;
Ο κλάδος της μίσθωσης οχημάτων ήταν και παραμένει, και σας εγγυώμαι πως έτσι θα συνεχίσει να είναι, ιδιαίτερα ανταγωνιστικός. Αυτό βέβαια είναι μια γνώση που σε προκαλεί να παρατηρήσεις και να μελετήσεις τα δεδομένα του κλάδου. Για να αντιληφθείς τον ανταγωνισμό, οφείλεις πρώτα να γνωρίζεις τον εαυτό σου. Να επεξεργαστείς τις αδυναμίες σου και να βελτιώσεις το προϊόν σου.
Πόσο κοντά βρίσκεται η εταιρεία στους ανθρώπους της; Με ποιες κινήσεις η ομάδα ενώνεται και πώς υποστηρίζεται το ανθρώπινο δυναμικό στην πράξη; Η συμπερίληψη βρίσκεται στο DNA της;
Ο ιστός της εταιρίας είναι το ανθρώπινο δυναμικό της. Μια εταιρία που αναπτύσσεται διαρκώς δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας και έχει εξαιρετικά περιθώρια εξέλιξης του προσωπικού.
Επενδύουμε στους ανθρώπους μας. Σχεδιάζουμε και προγραμματίζουμε ειδικά σεμινάρια για την εκπαίδευση του προσωπικού σε όλες τις βαθμίδες. Το κυριότερο όμως είναι η επικοινωνία μεταξύ μας και οι προσωπικές σχέσεις που χτίζονται, μοιράζοντας κοινό όραμα και αγωνίες.
Πέρα από το επιχειρηματικό, ας ρίξουμε μία ματιά και στο άλλο πρόσωπο της Surprice Car Rentals. Πόσο κοντά βρίσκεται στη φιλοσοφία ESG και ποιο το προφίλ της εταιρικής κοινωνικής σας ευθύνης;
Είναι συνειδητή και ομόφωνη απόφαση η εταιρία μας να σταθεί στο πλευρό των παιδιών που μάχονται με το καρκίνο παγκοσμίως, με πολλαπλές δράσεις. Σήμερα προσφέρουμε στους πελάτες μας τη δυνατότητα να επιλέξουν συγκεκριμένα μοντέλα αυτοκινήτων με συνεισφορά στον Σύλλογο Γονέων Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια «Φλόγα».
Παράλληλα, προγραμματίζουμε μια σειρά από ενέργειες αιμοδοσίας, κοινωνικής προσφοράς και στήριξης. Το ίδιο ακριβώς μοντέλο σχεδιάζουμε να αναπτύξουμε σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιούμαστε.