Η Nissan εξετάζει το ενδεχόμενο να μειώσει το παγκόσμιο εργατικό δυναμικό της κατά 20.000 θέσεις.
Το ενδιαφέρον της ιαπωνικής μάρκας για τις περικοπές, εστιάζεται στην Ευρώπη και τις αναπτυσσόμενες χώρες, σύμφωνα με τα νέα της ιστοσελίδας Kyodo. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία αγωνίζεται να αυξήσει τον όγκο των πωλήσεων αυτοκινήτων, αναφέρει το Reuters.
Η στρατηγική της Nissan κόντρα στον κορωνοϊό
Οι πιθανές περικοπές στη Nissan, εκτιμάται ότι περιλαμβάνεται στη στρατηγική της, που θα ανακοινώσει την επόμενη εβδομάδα. Τα κέρδη της αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν μειωθεί τα τελευταία τρία χρόνια, ενώ η πανδημία συνέβαλε στην επιδείνωση των οικονομικών μεγεθών της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Οι προσπάθειες επικεντρώνονται στη μείωση του μεγέθους της εταιρείας και στην ανάκαμψη της. Η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε τον Ιούλιο του περασμένου έτους ότι θα μειώσει το εργατικό δυναμικό της κατά 12.500 υπαλλήλους, σχεδόν το 10% του εργατικού δυναμικού της, που ανέρχεται σε 140.000. Η Nissan, είχε περιορίσει κατά 20.000 θέσεις το εργατικό δυναμικό της και κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης το 2009.
Ακόμα και πριν από την εξάπλωση του κορωνοϊού, οι πωλήσεις και τα κέρδη της Nissan είχαν υποχωρήσει και παρατηρήθηκαν απώλειες στον τομέα των μετρητών κεφαλαίων, αναγκάζοντάς την να περιορίσει το επιθετικό σχέδιο επέκτασης που επιδίωκε ο εκτοπισμένος ηγέτης της, Κάρλος Γκον.
Επεκτείνεται η συνεργασία της με Renault και Mitsubishi
Εκτιμάται ότι θα επικεντρωθεί στην ενίσχυση της συνεργασίας με τη Renault και τη Mitsubishi, για την καλύτερη αξιοποίηση των περιφερειακών και τεχνολογικών δυνατοτήτων και των τριών κατασκευαστών αυτοκινήτων και την ενοποίηση των δυνατοτήτων παραγωγής.
Ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας δήλωσε σήμερα ότι το μέλλον της Renault διακυβεύεται εάν δεν πάρει βοήθεια πολύ σύντομα, ενώ η Mitsubishi, νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, ανέφερε πτώση 89% στα ετήσια κέρδη το έτος που έληξε στις 31 Μαρτίου.
Το Reuters ανέφερε ότι η διοίκηση της Nissan έχει πειστεί ότι πρέπει να γίνει μια πολύ μικρότερη εταιρεία και πιθανότατα να μειώσει κατά 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα τον ετήσιο στόχο πωλήσεών της. Επίσης, εκτιμά ότι πρέπει να αποκτήσει μεγαλύτερο ρόλο στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα, στον τομέα των πωλήσεων αυτοκινήτων.
Σκέψεις για μείωση της ευρωπαϊκής δραστηριότητας
Η Nissan σχεδιάζει επίσης να μειώσει την ευρωπαϊκή της επιχείρηση και να στρέψει το ενδιαφέρον της στα SUV και επαγγελματικά οχήματα, ανέφερε το Reuters.
Η πλειονότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών αντιμετωπίζουν προβλήματα στον οικονομικό τομέα, τα οποία επιδεινώθηκαν με την πανδημία. Τον Δεκέμβριο του 2019, η Audi ανακοίνωσε ότι θα κάνει περικοπές στο εργατικό δυναμικό της έως και 9.500 θέσεις.
Μέχρι στιγμής, οι περισσότερες απολύσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας ήταν προσωρινές και οι εταιρείες επωφελούνται από τα προγράμματα που υποστηρίζονται από την τοπική κυβέρνηση. Τώρα όμως ίσως να ενταθεί ο ρυθμός των απολύσεων χωρίς κρατική ενίσχυση.