Η Hyundai ήδη δοκιμάζει την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4 (πλήρως αυτοματοποιημένο) για μαζική παραγωγή με βάση το μικρομεσαίο μοντέλο IONIQ.
Με τη συνεχή ανάπτυξη της αυτόνομης τεχνολογίας οδήγησης, η έννοια του οχήματος αλλάζει. Τα αυτοκίνητα ήταν κάποτε απλώς ένα μέσο μεταφοράς, τελικά θα γίνουν χώροι προσωπικής διαβίωσης προσαρμοσμένοι στις ανάγκες του πελάτη και εξατομικευμένοι για να εκπληρώσουν τις επιθυμίες μας. Το Hyundai IONIQ έχει ήδη μία παγκόσμια πρωτιά, καθώς προσφέρει στους οδηγούς τη δυνατότητα επιλογής τριών ηλεκτροκίνητων κινητήρων σε ένα τύπο αμαξώματος. Τώρα, η Κορεάτικη εταιρεία το χρησιμοποιεί για να δοκιμάσει τις αυτόνομες τεχνολογίες οδήγησης επιπέδου 4 στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Ο στόχος του αυτόνομου ερευνητικού οχήματος IONIQ είναι να κάνει τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης όσο το δυνατόν πιο απλά. Αυτό έχει επιτευχθεί με τη χρήση του πακέτου τεχνολογίας LiDAR. Αυτή περιλαμβάνει την χρήση του εμπρός ραντάρ Smart Cruise του αυτοκινήτου, του ραντάρ ανίχνευσης τυφλών σημείων στις γωνίες του οχήματος και την κάμερα Lane Keeping Assist.
Η Hyundai είναι μία από τις λίγες εταιρείες που έχουν ήδη ξεκινήσει την ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4 στην κατηγορία «C» (μικρομεσαία μοντέλα). Τα επόμενα χρόνια, το Hyundai Motor Group σκοπεύει να επενδύσει για να επιταχύνει την ανάπτυξή του project. Ήδη η εταιρεία συνεργάζεται με την KIA και την Aurora για την εφαρμογή αυτόνομης οδήγησης στο Hyundai, NEXO. Με τη νέα επένδυση, οι εταιρείες συμφώνησαν να επεκτείνουν την έρευνα σε ένα ευρύ φάσμα μοντέλων και να δημιουργήσουν μια βέλτιστη πλατφόρμα για τα αυτόνομα οχήματα της Hyundai και της Kia. Στα αρχικά στάδια της, η τεχνολογία αυτόματης οδήγησης, γίνεται διαθέσιμη όλο και περισσότερο στα μοντέλα παραγωγής και μπορεί να μεταμορφώσει ριζικά τον τρόπο κίνησης από το Α στο Β. Στόχος των εταιριών είναι η τεχνολογία αυτή να μεταμορφώσει την εμφάνιση και την αισθητική των οχημάτων μας και να κάνει το ταξίδι πολύ βολικό.
Τα επίπεδα αυτόνομης οδήγησης σε κλίμακα 0-5 είναι τα εξής:
Επίπεδο 0: Ο έλεγχος γίνεται από τον άνθρωπο
Επίπεδο 1: Ορισμένα συστήματα, για παράδειγμα σύστημα ελέγχου ταχύτητας cruise control ή η αυτόματη επιβράδυνση, μπορούν να ελέγχονται από το αυτοκίνητο.
Επίπεδο 2: Τουλάχιστον δύο ταυτόχρονες αυτοματοποιημένες λειτουργίες όπως η επιτάχυνση και ο έλεγχος του συστήματος διεύθυνσης γίνονται από το όχημα. Ωστόσο, ο οδηγός πρέπει να εξασφαλίζει την ασφαλή λειτουργία.
Επίπεδο 3: Το αυτοκίνητο είναι σε θέση να διαχειρίζεται λειτουργίες ασφαλείας κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες, αλλά ο οδηγός πρέπει να επέμβει όταν του ζητηθεί.
Επίπεδο 4: Το αυτοκίνητο είναι πλήρως αυτόνομο σε μερικά σενάρια οδήγησης, αν όχι όλα.
Επίπεδο 5: Το αυτοκίνητο λειτουργεί αυτόνομα σε όλες τις συνθήκες.