Ανάμεσα στα αυτοκίνητα παραγωγής που υπογράφει η Ford Performance και θα κάνουν το ντεμπούτο στο φετινό Goodwood, είναι το νέο Focus ST και η Mustang Shelby GT500, στην πρώτη της εμφάνιση στην Ευρώπη.
Μία συναρπαστική γκάμα από τα ταχύτερα αυτοκίνητα παραγωγής και αγωνιστικά της Ford από όλο τον κόσμο έρχεται να επιβεβαιώσει στο φετινό Goodwood Festival of Speed - το οποίο πραγματοποιείται κοντά στο Chichester της Μ. Βρετανίας - την πολυσυλλεκτικότητα των προτάσεων της Ford Performance. Το νέο Focus ST κάνει το δημόσιο ντεμπούτο του στη Μ. Βρετανία στην παγκοσμίου φήμης ανάβαση Goodwood Hillclimb, μαζί με τη νέα Mustang Shelby GT500, στην πρώτη της εμφάνιση επί ευρωπαϊκού εδάφους, ξεδιπλώνοντας τις αρετές του κινητήρα της, ο οποίος αποδίδει 760 ίππους.
«Φρέσκο» από τη συμμετοχή του στην 24ωρη δοκιμασία του Le Mans, το αγωνιστικό #66 Ford GT της Ford Chip Ganassi Racing αφήνει πίσω του το Circuit de la Sarthe και ετοιμάζεται για την πραγματοποίηση της διάσημης ανάβασης Goodwood Hillclimb “φορώντας” τα ειδικά εορταστικά χρώματα με τα οποία έλαβε μέρος στη Γαλλία στον εμβληματικό αγώνα αντοχής. Το Ford Fiesta WRC της M-Sport Ford World Rally Team κάνει επίσης μία επίδειξη της υπεροχής του τόσο στην άσφαλτο στην ανάβαση Goodwood Hillclimb, όσο και στο χώμα στην ειδική Forest Rally Stage. Το αγωνιστικό Ford Fusion της Team Penske που κέρδισε το Πρωτάθλημα NASCAR 2018 κάνει την πρώτη του εμφάνιση στην Ευρώπη, ενώ η παρουσία του αγωνιστικού Ford Zakspeed Turbo Capri του 1980 έρχεται να αποτίσει φόρο τιμής στο Ford Capri γιορτάζοντας την 50ή επέτειο του μοντέλου.
Ο πρωταθλητής του drift, Vaughn Gittin Jr., επιστέφει στο φετινό Goodwood με τη Ford Mustang RTR, όπως και ο πρωταγωνιστής του 10ου βίντεο της σειράς Gymkhana (Gymkhana TEN), Ken Block, μαζί με τα πασίγνωστα οχήματά του: τα Hoonitruck και Escort RS Cosworth.
Ford Mustang Shelby GT500
Πραγματοποιώντας το ευρωπαϊκό ντεμπούτο της μετά την επίσημη αποκάλυψή της στο κοινό της Αμερικής νωρίτερα μέσα στη χρονιά, η νέα Mustang Shelby GT500, η οποία αποδίδει 760 ίππους, θα κάνει μία επίδειξη των ικανοτήτων της στο φετινό Goodwood στα χέρια του τρεις φορές παγκόσμιου πρωταθλητή σε αγώνες drift, Vaughn Gittin Jr. Η Shelby GT500 είναι το ισχυρότερο μοντέλο όλων των εποχών της Ford με έγκριση τύπου για χρήση στο δρόμο, έχοντας χειροποίητο, αλουμινένιο, υπερτροφοδοτούμενο V8 κινητήρα 5.2L V8 που εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-60 mph (0-97 km/h) σε 3 περίπου δλ. και 0-400 km/h σε λιγότερο από 11 δλ.
Με ροπή 625 lb/ft, πρόκειται για τον πιο ισχυρό και ροπάτο υπερτροφοδοτούμενο V8 κινητήρα παραγωγής στον κόσμο. Η Shelby GT500 διαθέτει επίσης μία μοναδική γεωμετρία στην ανάρτησή της, νέο σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση και ελαφρύτερα ελατήρια στην ανάρτηση, τόσο εμπρός όσο και πίσω. Σε συνδυασμό με την υιοθέτηση της επόμενης γενιάς ενεργούς ανάρτησης MagneRide™, η Shelby GT500 επιτυγχάνει τις υψηλότερες τιμές πλευρικής επιτάχυνσης στην ιστορία της Mustang – κάτι που μεταφράζεται σε κορυφαίες επιδόσεις στην πίστα αλλά και απόλυτο έλεγχο του αυτοκινήτου από τον οδηγό.
Ένα σετ από εμπρός δισκόφρενα με διάμετρο 420 mm – τα μεγαλύτερα από οποιουδήποτε σπορ κουπέ μοντέλο που πωλείται σήμερα στις ΗΠΑ – υποστηρίζεται από εξαπίστονες δαγκάνες ώστε να εξασφαλίζεται στην πράξη η μέγιστη πίεση πέδησης. Επίσης, ένα επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TREMEC® αλλάζει ομαλά τις σχέσεις σε λιγότερο από 100 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Ford GT Le Mans: Το αγωνιστικό «υπερόπλο»
Κάθε ένα από τα τέσσερα εργοστασιακά Ford GT της Ford Chip Ganassi Racing που έλαβαν μέρος τον περασμένο μήνα στο θρυλικό 24ωρο αγώνα αντοχής του Le Mans ήταν εφοδιασμένα με ειδικά, εορταστικά χρώματα (“Celebration Livery”) που παραπέμπουν στις επιτυχίες της Ford στο Le Mans, τόσο στη σύγχρονη εποχή, όσο και στη δεκαετία του 1960.
Το #66 Ford GT, το οποίο στη φετινή ανάβαση του Goodwood θα οδηγήσει ο Stefan Mücke (στο Le Mans τη θέση του οδηγού μοιράστηκαν οι Mücke, Olivier Pla και Billy Johnson), φέρει επετειακά μαύρα χρώματα προς τιμήν του Ford GT40 των Bruce McLaren και Chris Amon που κέρδισε στο Le Mans το 1966.
Τα Ford GT της Ford Chip Ganassi Racing διαθέτουν ένα ελαφρύ πλαίσιο από carbon και αλουμίνιο, ανθρακονημάτινα πάνελ αμαξώματος και έναν Twin-Turbo EcoBoost V6 κινητήρα με χωρητικότητα 3,5 λίτρων, που αποδίδει ισχύ 500 ίππων και ροπή 500 Nm.
Το αγωνιστικό Ford GT βασίζεται στην πολιτική έκδοση του μοντέλου που αποδίδει 655 ίππους και ροπή 750 Nm. Η καθαρόαιμη αυτή κατασκευή επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 347 km/h και διαθέτει ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα που υπηρετούν ένα και μόνο σκοπό: τις απόλυτες επιδόσεις.
Με περιορισμένη παραγωγή 250 αντιτύπων το χρόνο, το Ford GT είναι από τα πιο μοναδικά και περιζήτητα υπεραυτοκίνητα παγκοσμίως. Η εταιρεία ετοιμάζεται να προβεί σε μία πολύ ενδιαφέρουσα ανακοίνωση σχετικά με το Ford GT στο πλαίσιο μιας ειδικής συνέντευξης Τύπου που θα πραγματοποιηθεί στις 4 Ιουλίου και ώρα 09:45 BST στο φετινό Goodwood Festival of Speed. Εκεί, όπου ο Hermann Salenbauch, global director, Ford Performance, και ο Larry Holt, chief technical officer, Multimatic, θα ανακοινώσουν κάτι σημαντικό για το Ford GT.
Το Ford Fiesta WRC «μπαίνει» στην ειδική
Με την υποστήριξη της M-Sport Ford World Rally Team στο FIA World Rally Championship, το Ford Fiesta WRC μπορεί να αποδώσει ισχύ 385 ίππων και ροπή 450 Nm από τον κινητήρα 1.6L EcoBoost διαθέτοντας ένα προηγμένο όσο και αποτελεσματικό σύστημα τετρακίνησης για κάθε επιφάνεια.
Ο οδηγός της M-Sport στο θεσμό του WRC, Elfyn Evans, θα πραγματοποιήσει στο Goodwood Hillclimb και στην ειδική Forest Rally Stage μία επίδειξη των επιδόσεων του αυτοκινήτου αλλά και των οδηγικών του ικανοτήτων, οι οποίες την περασμένη χρονιά του χάρισαν την πρώτη του νίκη στο WRC στο Dayinsure Wales Rally.
Ο ομόσταυλος του Evans, Teemu Suninen, τον περασμένο μήνα πέτυχε το καλύτερο αποτέλεσμα στην καριέρα του στο Rally Italia Sardegna τερματίζοντας με το Ford Fiesta WRC στη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης. Ο Elfyn Evans και ο Teemu Suninen είναι αυτή τη στιγμή στην 4η και 5η θέση αντίστοιχα, στο πρωτάθλημα οδηγών του θεσμού.
Η αγωνιστική έκδοση Ford Fusion NASCAR στην Ευρώπη
Φεύγοντας από τις οβάλ πίστες και τους αγώνες σε αυτές στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού και ερχόμενο στην ανάβαση του Goodwood σε μία διαδρομή με μήκος 1 μιλίου και κάτι, το αγωνιστικό Ford Fusion NASCAR της Team Penske φέρνει μαζί του στο West Sussex της Μ. Βρετανίας τη “γεύση” ενός από τα πιο επιτυχημένα προγράμματα της Ford στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Όπως όλα τα αγωνιστικά του πρωταθλήματος NASCAR, το #22 Ford Fusion της Team Penske, το οποίο κέρδισε το πρωτάθλημα οδηγών στο Monster Energy NASCAR Cup Series του 2018 με οδηγό τον Joey Logano, παραμένει πιστό στις αγωνιστικές του ρίζες κινούμενο από έναν V8 κινητήρα με χωρητικότητα 5,8 λίτρων που αποδίδει ισχύ 775 ίππων και ροπή 530 lb/ft. Οι αλλαγές σχέσεων γίνονται μέσω τετρατάχυτου, σχήματος H, μηχανικού κιβωτίου.
Με ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο και χειροποίητα μεταλλικά εξωτερικά πάνελ, το Ford Fusion της Team Penske θα οδηγήσει στο φετινό Goodwood ο αμερικανός, Billy Johnson, ο πιο επιτυχημένος οδηγός όλων των εποχών στο IMSA Continental Tire Championship, ο οποίος κέρδισε τον τίτλο το 2016 με μία Ford Mustang Shelby GT350R-C.
Γιορτάζοντας τα 50 χρόνια του Ford Capri με το Zakspeed Turbo
Το Zakspeed Turbo Capri, μία σκληροπυρηνική αγωνιστική έκδοση του θρυλικού Ford Capri, κατασκευάστηκε προκειμένου να λάβει μέρος στο γερμανικό πρωτάθλημα τουρισμού DRM κερδίζοντας την απόλυτη διάκριση στην Κατηγορία 2 το 1981 με πιλότο τον Γερμανό, Klaus Ludwig.
Το Zakspeed Turbo Capri αποδίδει ισχύ 540 ίππων και ροπή 482 Nm χρησιμοποιώντας έναν κινητήρα 1,7 λίτρων βελτιωμένου σε σχέση με τον Cosworth BDA, ο οποίος βασίζεται στον 1.300άρη Kent της Ford της εποχής εκείνης.
Το αυτοκίνητο που συμμετείχε σε πρωταθλήματα DRM από το 1980 μέχρι και το 1982 ανήκει στον Peter Mücke, ο οποίος και θα το οδηγήσει στο φετινό Goodwood. Ο Peter Mücke είναι ο ιδρυτής της Mücke Motorsports και πατέρας του Stefan Mücke, ο οποίος έλαβε μέρος στο WEC με το Ford GT της ομάδας Ford Chip Ganassi Racing.
Το Capri λανσαρίστηκε για πρώτη φορά το 1969 και στα 17 χρόνια της παραγωγής του, η Ford πούλησε πάνω από 1,9 εκατομμύρια αντίτυπά του.
Οι αγαπημένοι του κοινού, Block και Gittin Jr., επιστρέφουν στην πίστα
Οι δημοφιλείς petrol-heads, Ken Block και Vaughn Gittin Jr., επιστρέφουν πίσω από το τιμόνι ειδικών κατασκευών που κοσμούνται με τα σήματα της Ford με στόχο να προσφέρουν φέτος στο Goodwood Hillclimb και στην Arena – μία νέα πίστα drift – μοναδικές στιγμές και θέαμα.
Το Ford F-150 Hoonitruck του 1977 του Ken Block δικαιώνει το όνομά του, χάρη στην απίστευτη ιπποδύναμη των 914 ίππων και τη ροπή των 702 lb/ft του κινητήρα του και τις αγωνιστικές περγαμηνές του συστήματος τετρακίνησης με το οποίο εφοδιάζεται.
Το αυτοκίνητο, το οποίο πραγματοποίησε το ντεμπούτο του πέρσι στο 10ο βίντεο της σειράς Gymkhana (Gymkhana TEN), περιλαμβάνει το μεγαλύτερο στην ιστορία του αυτοκινήτου μεταλλικό εξάρτημα (πολλαπλή εισαγωγής) που προέρχεται από τρισδιάστατη εκτύπωση και προορίζεται για “λειτουργικό” όχημα. Οι μηχανικοί της Ford Performance συνεργάστηκαν με μία ομάδα έρευνας της Ford στην Ευρώπη και το Ινστιτούτο Ψηφιακής Προσθετικής Κατασκευής του Άαχεν RWTH (Digital Additive Production Institute) για την εξέλιξη αλλά και την κατασκευή της περίπλοκης και αλουμινένιας για την περίσταση πολλαπλής εισαγωγής.
Το νέο Ford Escort RS Cosworth Widebody “Cossie V2” του Ken Block πραγματοποιεί επίσης το ντεμπούτο του στο φετινό Goodwood. Το εντυπωσιακό αυτό μοντέλο εξελίχθηκε μετά την καταστροφή του Ford Escort Cosworth Group A του 1990 του Ken Block εξαιτίας πυρκαγιάς κατά τη διάρκεια ενός αγώνα το καλοκαίρι του 2018. Με την ισχύ των 317 ίππων που παρέχει ο δίλιτρος κινητήρας Ford Cosworth να πρωταγωνιστεί, το αυτοκίνητο ξεχωρίζει τόσο για το φαρδύτερο αμάξωμά του όσο και για το εξωτερικό “κιτ” που παραπέμπει στις κατασκευές του WRC.
Η Mustang RTR Spec 5-D, την οποία θα οδηγήσει ο Gittin Jr. στο φετινό Goodwood, είναι το ίδιο όχημα που χρησιμοποίησε ο οδηγός πέρσι “ντριφτάροντας” σε όλο το μήκος της θρυλικής πίστας του Nürburgring Nordschleife.
Ειδικά σχεδιασμένη προκειμένου να συμμετέχει σε αγώνες της κατηγορίας Formula Drift, η Mustang του Gittin Jr. τροφοδοτείται από τον Aluminator XS V8 κινητήρα των 5,0 λίτρων της Ford Performance διαθέτοντας έναν supercharger της Vortech JT Trim, σε συνδυασμό με εξατάχυτο σειριακό κιβώτιο της Pfitzner Performance και πάνελ αμαξώματος από ανθρακονήματα.
Το Ranger Raptor εκτός δρόμου
Το νέο Ford Ranger Raptor είναι η πιο σκληροτράχηλη και ταχύτερη έκδοση του δημοφιλούς ευρωπαϊκού pick-up, το οποίο εξέλιξε η Ford Performance για τους λάτρεις της off-road οδήγησης. Τα αυτοκίνητο αντλεί ισχύ από μία έκδοση Bi-turbo του 2.0 EcoBlue πετρελαιοκινητήρα της Ford, ο οποίος αποδίδει ισχύ 213 ίππων και ροπή 500 Nm, σε συνεργασία με το νέο 10τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της εταιρείας.
Ο οδηγός, Paul Swift, θα πραγματοποιήσει μία επίδειξη των δυνατοτήτων του νέου Ford Ranger Raptor στην Off-Road Arena του φετινού Goodwood.
Από τις 2 Ιουλίου, ακόμα περισσότεροι φίλοι της off-road οδήγησης έχουν τη δυνατότητα να απολαύσουν τις επιδόσεις του νέου Ranger Raptor, καθώς το κορυφαίο pick-up μοντέλο της Ford διατίθεται στο γνωστό video game της Xbox, Forza Horizon 4. Πέρσι, το Ranger Raptor αποτέλεσε το πρώτο όχημα όλων των εποχών που λανσαρίστηκε σε έκθεση βιντεοπαιχνιδιών, στο Gamescom στην Κολωνία.
«Υπάρχει ένας γνήσιος παράγοντας απόλαυσης γι’ αυτό το μοναδικό όχημα, ένα pick-up αγωνιστικών προδιαγραφών, που θα ενθουσιάσει οδηγούς και gamers σε όλο τον κόσμο» δήλωσε ο Roelant de Waard, vice president, Marketing, Sales & Service, Ford Ευρώπης. «Επίσης, πρόκειται για μία συναρπαστική προσθήκη στο εικονικό γκαράζ της Ford, που ήδη περιλαμβάνει μερικά από τα πιο δημοφιλή οχήματα του Forza. Όλοι ξέρουμε ότι οι gamers σε όλο τον κόσμο θα απολαύσουν τις συγκινήσεις εντός και εκτός δρόμου που υπόσχεται το Ranger Raptor.»
Ντεμπούτο για τα Puma και Kuga στο περίπτερο της Ford
Οι επισκέπτες του τριώροφου περιπτέρου της Ford Performance θα είναι μεταξύ των πρώτων που θα έρθουν σε άμεση επαφή με το νέο Ford Kuga και το νέο Ford Puma που αποκαλύφθηκαν νωρίτερα μέσα στη χρονιά.
Με μία νέα, κομψή εξωτερική σχεδίαση και αναλογίες που υπόσχονται ευρυχωρία και άνεση, το νέο Kuga είναι το πιο “ηλεκτροκίνητο“ μοντέλο στην ιστορία της Ford. Το προηγμένο Kuga Titanium, το σπορ Kuga ST-Line και το πολυτελές Kuga Vignale θα διατίθενται με μία προηγμένη γκάμα υβριδικών κινητήριων συνόλων που έρχονται να εξασφαλίσουν ασυναγώνιστες τιμές κατανάλωσης στην κατηγορία των SUV μοντέλων.
Το χαρισματικό, νέο Puma συνδυάζει εντυπωσιακή εξωτερική σχεδίαση, τον καλύτερο στην κατηγορία του χώρο αποσκευών και προηγμένη, ήπια υβριδική τεχνολογία.
Επιπλέον, οι gamers που θα σημειώνουν στο φετινό Goodwood τους ταχύτερους χρόνους χρησιμοποιώντας τις κονσόλες του Forza Horizon 4 στο περίπτερο της Ford, θα έχουν την ευκαιρία να κερδίζουν μία βόλτα με το νέο Ranger Raptor με οδηγό τον Paul Swift, ενώ μία τσουλήθρα σε στιλ… τρενάκι του τρόμου γύρω από το περίπτερο της μάρκας θα προσφέρει μία συναρπαστική εμπειρία υψηλών ταχυτήτων, η οποία είναι εμπνευσμένη από τις κορυφαίες επιδόσεις της Ford Performance.