Η Ducati παρουσιάζει την πρώτη μοτοσυκλέτα παγκοσμίως που διαθέτει τεχνολογία ραντάρ τόσο εμπρός όσο και πίσω, για μεγαλύτερη ασφάλεια και άνεση.
Για την τέταρτη γενιά της Multistrada, η Ducati ανέπτυξε ένα νέο, ελαφρύ και compact κινητήρα V4, σχεδιασμένο για να καλύψει την περιπετειώδη φύση της Multistrada, χωρίς να παραμελούνται ο σπορ χαρακτήρας και οι συγκινήσεις που παραδοσιακά προσφέρει το μοντέλο. Ο πλήρης επανασχεδιασμός, κατέστησε δυνατή την επίτευξη πρωτοποριακών διαστημάτων συντήρησης, για τον κόσμο των δύο τροχών. Παράλληλα, η Ducati σε παγκόσμια πρεμιέρα παρουσιάζει τα ραντάρ στις μοτοσικλέτες παραγωγής, κρατώντας την υπόσχεση που είχε δώσει το 2018. Τα ραντάρ προσφέρουν προηγμένη ασφάλεια και άνεση, χάρη στην ικανότητα να δίνουν μία σαφή εικόνα της πραγματικότητας που περιβάλλει τη μοτοσικλέτα.
Το ενδιαφέρον της Ducati για αυτόν τον τύπο συστημάτων χρονολογείται από το 2016, όταν η εταιρεία συνεργάστηκε με το Τμήμα Ηλεκτρονικής, Πληροφοριών και Βιομηχανικής του Politecnico di Milano, για να πειραματιστεί με αυτόν τον τύπο συστημάτων. Αυτή η πρώτη εμπειρία επιβεβαίωσε τη δυνατότητα εφαρμογής αυτού του είδους τεχνολογίας σε οχήματα με δύο τροχούς και ώθησε τη Ducati στη δημιουργία ενός πλήρους πακέτου υποβοήθησης οδήγησης με δύο ραντάρ. Μέσα σε τέσσερα μόλις χρόνια, το σύστημα έχει εξελιχθεί και κατασκευαστεί σε στενή συνεργασία με τη Bosch, ένα κορυφαίο τεχνολογικό συνεργάτη της Ducati και υλοποιείται πλέον για πρώτη φορά στη νέα Multistrada V4. Κάθε ραντάρ έχει συμπαγείς διαστάσεις (70 x 60 x 28 mm, παρόμοια με μια σύγχρονη action camera), βάρος μόνο 190 γραμμάρια και ενσωματώνεται τέλεια στη μοτοσικλέτα.
Το ραντάρ που βρίσκεται στο μπροστινό μέρος της μοτοσυκλέτας ελέγχει τη λειτουργία του ACC (Adaptive Cruise Control), το οποίο μέσω ελεγχόμενου φρεναρίσματος και επιτάχυνσης ρυθμίζει αυτόματα την απόσταση (επιλέξιμη σε τέσσερα επίπεδα) από άλλα οχήματα όταν η μοτοσυκλέτα κινείται με ταχύτητα μεταξύ 30 και 160 χλμ./ώρα. Το σύστημα, που προέρχεται από τον κόσμο του αυτοκινήτου, έχει εξελιχθεί και αναπτυχθεί σύμφωνα με τη δυναμική και την εργονομία ενός δίκυκλου οχήματος. Συγκεκριμένα, η ισχύς του συστήματος όσον αφορά την επιβράδυνση και την επιτάχυνση έχει περιοριστεί, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο αναβάτης μπορεί να διατηρήσει το συνεχή έλεγχο της μοτοσυκλέτας σε κάθε περίπτωση.
Το σύστημα επιτρέπει πιο άνετη οδήγηση, ειδικά σε μεγάλες διαδρομές στον αυτοκινητόδρομο. Το πίσω ραντάρ, από την άλλη πλευρά, μπορεί να ανιχνεύσει και να ενημερώσει για οχήματα που κινούνται στο λεγόμενο τυφλό σημείο, δηλαδή την περιοχή που δεν είναι ορατή ούτε απευθείας από τον αναβάτη ούτε μέσω του καθρέφτη. Το σύστημα BSD (Blind Spot Detection) ενημερώνει επίσης για την προσέγγιση από πίσω, οχημάτων που κινούνται με υψηλή ταχύτητα.
Η Ducati, για να υπογραμμίσει την τεχνολογική-επιστημονική αξία του ερευνητικού έργου, που πραγματοποιήθηκε από κοινού από μηχανικούς και ερευνητές της μάρκας με έδρα στο Borgo Panigale και απόφοιτους του Politecnico di Milano, υπέβαλε αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας σχετικά με τους αλγόριθμους ελέγχου του συστήματος, το Μάιο του 2017. Τον Ιούνιο του 2017, η σχετική επιστημονική δημοσίευση παρουσιάστηκε στο IEEE - Intelligent Vehicles Symposium (IV) στο Redondo Beach, Καλιφόρνια.