Με τη νέα γενιά του Tucson η Hyundai εξελίσσει στο έπακρο ένα πολύ σημαντικό για αυτή SUV, προσφέροντάς του ακόμη περισσότερη πρακτικότητα, υψηλή τεχνολογία, αλλά και μια νέα εμφάνιση που το κάνει επιτυχημένα να ξεχωρίζει.
Το Tucson είναι ένα από τα μοντέλα το οποίο είναι υπεύθυνο για την εδραίωση της παρουσίας της Hyundai στην Ευρώπη. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2004 και έβαλε για τα καλά τη μάρκα στην κατηγορία των compact (ή μικρομεσαίων SUV), ακολουθούμενο έκτοτε από 2 ακόμη γενιές (στη δεύτερή του ως «ix35» στην Ευρώπη), που συνέχισαν πετυχημένα την πορεία αυτή (πάνω από 7 εκατομμύρια πωλήσεις μέχρι σήμερα). Πλέον, με το λανσάρισμα της νέας, 4ης γενιάς του Tucson, η Hyundai ενισχύει ακόμη περισσότερο την παρουσία του SUV της, προικίζοντάς το με ό,τι καλύτερο έχει στη φαρέτρα της στο πεδίο των κινητήρων, των τεχνολογιών άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας, αλλά και ενισχύοντας περαιτέρω τομείς όπως η εικόνα και η πρακτικότητά του.
Ένα SUV που τολμά
Το νέο Tucson με την πρώτη ματιά κερδίζει τις εντυπώσεις του εξωτερικού παρατηρητή λόγω της ξεχωριστής του εμφάνισης. Το αυτοκίνητο είναι το πρώτο SUV της Hyundai που έχει σχεδιαστεί με βάση τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία «Sensuous Sportiness» της μάρκας, επιτρέποντάς του έτσι να υιοθετήσει σε διάφορα μέρη του αμαξώματός του τα περίφημα parametric jewels (παραμετρικά κοσμήματα), δηλαδή ειδικά γεωμετρικά σχήματα που στόχο έχουν να το κάνουν να δείχνει πραγματικά ξεχωριστό. Η πιο χαρακτηριστική άλλωστε έκφανση αυτή της μοναδικότητας της σχεδίασής του είναι η μπροστινή μάσκα με τα αντίστοιχα μοτίβα, που συνεχίζονται και στα χαρακτηριστικά LED φώτα ημέρας, δημιουργώντας έτσι ένα εντυπωσιακό οπτικό αποτέλεσμα όταν τα τελευταία ανάβουν. Αντίστοιχα σχεδιαστικά μοτίβα συναντούμε και στο υπόλοιπο αμάξωμα του νέου Tucson, τα οποία δημιουργούνται από στοιχεία όπως είναι οι πλευρικές νευρώσεις, τα «φουσκώματα» των θόλων των τροχών, η αισθητική των πίσω φώτων, αλλά και η σχεδίαση του περιβλήματος του πίσω προφυλακτήρα.
Εσωτερικό με πολύ καλή εργονομία και αναβαθμισμένη τεχνολογία
Στο θάλαμο των επιβατών η σχεδίαση του ταμπλό και η τοποθέτηση όλων των χειριστηρίων και διακοπτών έχει γίνει έτσι ώστε να μεγιστοποιηθεί η παρεχόμενη εργονομία. Έτσι λοιπόν, εκτός της νέας οθόνης των 10,25 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων που διαθέτει ένα εύκολο στη χρήση μενού, ακριβώς από κάτω της υπάρχουν αποκλειστικά διακόπτες αφής για τον κλιματισμό, που βοηθούν στη χρήση του. Μπροστά από τον οδηγό συναντούμε έναν πλήρους ενδείξεων, επίσης ψηφιακό πίνακα οργάνων ιδίου μεγέθους με αυτόν της κεντρικής κονσόλας, που δείχνει σαν να βγαίνει μέσα από το ταμπλό. Η θέση οδήγησης είναι τοποθετημένη ψηλά, πλήρους ρυθμίσεων, προσφέροντας μια αρκετά καλή ορατότητα προς τα εμπρός. Ποιοτικά, το εσωτερικό «ντύνεται» με μαλακά στην αφή πλαστικά στο ανώτερο τμήμα του, σκληρά πιο κάτω, ενώ δεν λείπουν και επιφάνειες στο ταμπλό με ύφασμα ή με μαύρη γυαλιστερή επένδυση στην κεντρική κονσόλα. Η συναρμογή και το φινίρισμα όλων των υλικών είναι αρκετά καλή, χωρίς να υπάρχουν παράπονα.
Διευρυμένη πρακτικότητα και ευρυχωρία
Το νέο Hyundai Tucson έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο (+20 χλστ. σε μήκος, +15 χλστ. σε πλάτος), όντας έτσι σε θέση να προσφέρει ακόμη καλύτερη εσωτερική ευρυχωρία. Ειδικότερα, χωρίς προβλήματα θα μεταφερθούν 4+1 επιβάτες από το SUV της Hyundai, ενώ το πορτ-μπαγκάζ παρά την ύπαρξη της 48V μπαταρίας κάτω από το δάπεδό του, έχει… εκτοξευθεί στα 577 λίτρα χωρητικότητας, όντας από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας. Αρκετές είναι και οι θήκες για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό, όπως για παράδειγμα η θέση στη βάση της κεντρικής κονσόλας με την ασύρματη φόρτιση για το κινητό, οι δύο ποτηροθήκες ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα, το μεγάλο ντουλαπάκι για τον συνοδηγό κ.λπ.
Πολιτισμένο μοτέρ με δύναμη και αρκετά καλή κατανάλωση
Για την κίνηση του Tucson της δοκιμής μας φρόντιζε ο ισχυρότερος 1.600άρης turbo Smartstream κινητήρας βενζίνης της γκάμας, o οποίος συνδυάζεται με 48V «ήπια» υβριδικό σύστημα. Η απόδοση της ισχύος του βρίσκεται στους 180 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή του αγγίζει τα 265 Nm διαθέσιμα μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. Παράλληλα, το μοτέρ αυτό συνδυάζεται με το νέο iMT μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων της Hyundai (6τάχυτο), το οποίο λειτουργεί αμιγώς ηλεκτρονικά, έχοντας μεταξύ άλλων τη δυνατότητα να αποσυνδέει τον κινητήρα από τον κιβώτιο όταν το αυτοκίνητο ρολάρει, για να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου.
Στην πράξη, το στοιχείο που χαρακτηρίζει το συνδυασμό είναι η εξαιρετική λειτουργία του κινητήρα. Ραφιναρισμένο, «πολιτισμένο», με άφθονη δύναμη και ροπή από χαμηλά, το μοτέρ αυτό κινεί με άνεση το Tucson, χωρίς ενοχλητικά ξεσπάσματα και εξάρσεις. Το μηχανικό κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται έχει τη σωστή κλιμάκωση και φροντίζει ώστε να βοηθά το μοτέρ στο «έργο» του. Χρειάζεται ωστόσο κάποιος χρόνος ώστε να μάθει ο οδηγός να βρίσκει με το πόδι του το σημείο του πεντάλ του συμπλέκτη που εμπλέκεται η ταχύτητα κυρίως όταν το αυτοκίνητο εκκινεί, αφού αυτό συμβαίνει πιο ψηλά από ό,τι στα περισσότερα πεντάλ. Φυσικά και στο πνεύμα της εποχής, το Tucson διαθέτει και προγράμματα οδήγησης που ορίζουν και την απόκριση του κινητήρα. Το «Eco» είναι προεπιλεγμένο όταν ο οδηγός μπαίνει στο αυτοκίνητο, ωστόσο είναι επιπλέον διαθέσιμα και το «Normal» και το «Sport» που θέτουν την απόκριση του μοτέρ σε πιο «κανονικά» ή «δυναμικά» επίπεδα αντίστοιχα. Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων να διευκρινίσω ότι και στο «Eco» το Tucson των 180 ίππων προσφέρει στον οδηγό τη δύναμη που απαιτείται για να κινηθεί με άνεση σε πόλη και εθνική. Σε ό,τι αφορά τώρα στην κατανάλωση καυσίμου, η Hyundai ανακοινώνει μια μέση τιμή 6,6 λίτρων/100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, κατέγραψα ένα νούμερο κοντά στα 8,2 λτ./100 χλμ., το οποίο κρίνεται ως αρκετά καλό με βάση και τη δύναμη του κινητήρα.
Ξεχωρίζει σε άνεση και ποιότητα κύλισης παρέχοντας ασφάλεια
Η Hyundai έχει τα τελευταία χρόνια δώσει ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία αυτοκινήτων που έχουν και οδηγικό ενδιαφέρον, εκτός από το να είναι άνετα και εύχρηστα στην οδήγηση, κάτι που έχουμε δει ιδίως με την παρουσία στη γκάμα του σπορ i30 N (και που θα μεγιστοποιηθεί περαιτέρω με μοντέλα όπως το i20 N ή το Kona N). Πλέον, η εμπειρία αυτή δείχνει να πριμοδοτεί και τα SUV της μοντέλα, όχι τόσο με την παροχή αντίστοιχα δυναμικών οδικών και οδηγικών χαρακτηριστικών, αλλά με την ιδανική θα έλεγα ισορροπία που ταιριάζει στο χαρακτήρα τους. Πώς είναι λοιπόν στο δρόμο το νέο Tucson; Ένα εξαιρετικό σε άνεση SUV, με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση που αρμόζει σε premium μοντέλα, το οποίο επιτρέπει έτσι σε οδηγό και επιβάτες να απολαύσουν τη διαμονή τους στο εσωτερικό. Η ανάρτηση, με Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και Πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, έχει ένα στήσιμο που εγγυάται αρκετή πρόσφυσης στις στροφές, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι λογικές. Το τιμόνι έχει βελτιωθεί σε αίσθηση και ακρίβεια συγκριτικά με αυτό του προηγούμενου Tucson, όντας πάντα μέσα στα δεδομένα που απαιτούνται από ένα SUV που μπορεί να «πατήσει» και χώμα, ενώ τα φρένα με την καλή αίσθηση του πεντάλ, ικανοποιούν και με το παραπάνω με την απόδοσή τους.
Συμπέρασμα
Το νέο Tucson ισχυροποιεί τη θέση της Hyundai στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV. Το νέο μοντέλο έχει «άποψη», πολύ καλή πρακτικότητα και έχει προσαρμοστεί και με το παραπάνω, στα νέα ψηφιακά δεδομένα της εποχής. Η έκδοση των 180 ίππων του δίνει έναν «αεράτο» χαρακτήρα συγκριτικά με αυτή των 150 ίππων (ίδιο μοτέρ), χωρίς να επιβαρύνει την κατανάλωση. Προσόν της αποτελεί και η πολύ καλή τιμή (27.090 ευρώ) με την οποία προσφέρει η Hyundai στη χώρα μας την «αρχική» επιλογή Premium με το μοτέρ αυτό, η οποία συνοδεύεται από μια μακρά λίστα εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.598 κ.εκ. βενζίνη, 180PS/5.500 σ.α.λ., 265 Nm/1.500-4.500 σ.α.λ.
Μετάδοση: 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,4 sec. 0-100 km/h, 205 km/h τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,6 λτ./100 χλμ., 150 g/km
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.500/1.865/1.650 χλστ., 2.680 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.463 κιλά
Χώρος αποσκευών: 577 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 27.090 ευρώ / 105 ευρώ