Hyundai: 30 χρόνια παρουσίας σε «πράσινες» τεχνολογίες - iefimerida.gr

Hyundai: 30 χρόνια παρουσίας σε «πράσινες» τεχνολογίες

Hyundai: 30 χρόνια παρουσίας σε «πράσινες» τεχνολογίες
Hyundai: 30 χρόνια παρουσίας σε «πράσινες» τεχνολογίες
Κώστας Φούζας

Μετά τις πρώτες προσπάθειες EVs τη δεκαετία του 1990 και FCEVs στη δεκαετία του 2000, η Hyundai έγινε ένας από τους πρώτους κατασκευαστές που παράγουν μαζικά εναλλακτικούς κινητήρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Hyundai έκανε τα πρώτα της βήματα στην ανάπτυξη EV οχημάτων στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Η εταιρεία παρουσίασε το πρώτο της καθαρά ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το Sonata Electric Vehicle, το 1991. Μια ιδέα βασισμένη στο Sonata sedan, διέθετε lead-acid μπαταρία και προσέφερε αυτονομία 70 χιλιομέτρων και τελική ταχύτητα 60 χλμ/ώρα. Το 1992, ένα EV βασισμένο στο Excel παρουσίασε αυτονομία 100 χιλιομέτρων και τελική ταχύτητα 100 χλμ/ώρα και στη συνέχεια το 1993 η Hyundai ανέπτυξε ένα δεύτερο EV βασισμένο στο Sonata με αυτονομία 140 χιλιομέτρων και τελική ταχύτητα 120 χλμ/ώρα. Την επόμενη χρονιά, το 1994, παρουσιάστηκε ένα EV με βάση το Scoupe, με αυτονομία 140 χιλιομέτρων και τελική ταχύτητα 120 χλμ/ώρα.

Η Hyundai παρουσίασε ακόμη μεγαλύτερη πρόοδο στην ανάπτυξη των EVs με την κατασκευή του Κέντρου Έρευνας και Ανάπτυξης στη Namyang της Νότιας Κορέας, το 1995. Αυτό οδήγησε στην ανάπτυξη Hyundai EV με υβριδικές μπαταρίες νικελίου-μετάλλου, όπως το πρωτότυπο Accent EV. Αυτό το αυτοκίνητο διέθετε μια πολύ βελτιωμένη αυτονομία 390 χιλιομέτρων και ταχύτητα 140 χλμ/ώρα. Η πρώτη προσπάθεια της Hyundai για ανάπτυξη υβριδικού-ηλεκτρικού αυτοκινήτου ήταν το FGV-1 concept, που έκανε το ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σεούλ το 1995.

Η Hyundai είχε ξεκινήσει την ανάπτυξη οχημάτων με κυψέλες καυσίμου το 1998 και παρουσίασε το 2000 το πρώτο concept κυψελών καυσίμου, το Santa Fe Fuel Cell Electric. Το πρώτο FCEV με δεξαμενή υδρογόνου 350 bar, ήταν εξοπλισμένο με 75 kW fuel cell και προσέφερε αυτονομία 230 χιλιομέτρων. Αν και αυτά τα δεδομένα ήταν εντυπωσιακά για την εποχή, η έλλειψη υποδομής για αυτοκίνητα υδρογόνου, δεν επέτρεψε την ανάπτυξη οχημάτων μαζικής παραγωγής.

Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης του 2004, η Hyundai παρουσίασε τη δεύτερη γενιά fuel cell concept, το Tucson FCEV, το οποίο ήταν εξοπλισμένο με μια νέα μπαταρία πολυμερούς λιθίου. Ενσωμάτωνε μια σειρά τεχνολογικών εξελίξεων, όπως κυψέλες καυσίμου 80 kW και εκτεταμένη αυτονομία 300 χιλιομέτρων, λόγω των δεξαμενών αποθήκευσης υδρογόνου 152 λίτρων. Επιπλέον, το Tucson FCEV είχε τη δυνατότητα ενός συστήματος εκκίνησης ψυχρού καιρού, που σημαίνει ότι μπορούσε να οδηγηθεί ακόμη και σε θερμοκρασίες -20 βαθμούς Κελσίου για πέντε ημέρες. Προς το τέλος της δεκαετίας του 2000 λάνσαρε το Avante LPI Hybrid. Ήταν το πρώτο υβριδικό όχημα σε παγκόσμιο επίπεδο που διέθετε κινητήρα εσωτερικής καύσης που έχει κατασκευαστεί για να λειτουργεί με υγροποιημένο πετρέλαιο ως καύσιμο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το ηλεκτρικό Hyundai Kona
Το ηλεκτρικό Hyundai Kona

Το LPI Hybrid ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που υιοθέτησε μπαταρίες πολυμερούς λιθίου, τις οποίες η Hyundai ανέπτυξε σε συνεργασία με τοπικούς συνεργάτες της. Τον Σεπτέμβριο του 2010, η Hyundai παρουσίασε το BlueOn, το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής, βασισμένο στο Hyundai i10 με αυτονομία 140 χιλιομέτρων και τελική ταχύτητα 130 χλμ./ώρα. Το BlueOn ήταν εξοπλισμένο με μπαταρία πολυμερούς λιθίου 16,4 kWh και είχε χρόνο πλήρους φόρτισης έξι ώρες. Οι πωλήσεις του περιορίστηκαν στη Νότια Κορέα και χρησιμοποιήθηκαν για εξυπηρέτηση κυβερνητικών υπηρεσιών.

Το 2011, ξεκίνησαν οι πωλήσεις του Hyundai Sonata Hybrid, το οποίο είχε παρουσιασθεί στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες το 2008. Εκτός από το πρώτο συμβατικό πλήρες υβριδικό όχημα που χρησιμοποίησε μπαταρίες πολυμερούς ιόντων λιθίου, το Sonata Hybrid χρησιμοποίησε την τεχνολογία Blue Drive της Hyundai, η οποία βελτίωσε τη συνολική κατανάλωση καυσίμου και μείωσε τις εκπομπές καυσαερίων.

Η Hyundai γιόρτασε το 2013 ένα βασικό ορόσημο στην οικολογική κινητικότητα, καθώς το ix35 Fuel Cell έγινε το πρώτο όχημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου σε παγκόσμιο επίπεδο σε μαζική παραγωγή. Το ix35 είχε ισχύ 100 kW και ντεπόζιτο 5,64 kg υδρογόνου καθώς και μπαταρία πολυμερούς λιθίου 24 kWh. Ο γρήγορος χρόνος ανεφοδιασμού του οχήματος και η αυτονομία των 600 χιλιομέτρων, σε συνδυασμό με την έλλειψη εκπομπών CO2, παρείχαν οφέλη τόσο στους πελάτες όσο και στην κοινωνία στο σύνολό της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το 2016, η Hyundai συνεχίζοντας δυναμικά παρουσίασε το IONIQ, το πρώτο αυτοκίνητο παγκοσμίως που διαθέτει τρία (3) διαφορετικά συστήματα κίνησης: υβριδικό, plug-in υβριδικό και πλήρως ηλεκτρικό κινητήρια σε έναν τύπο αμαξώματος. Το IONIQ χρησιμοποιεί την τεχνολογία Blue Drive για τη μείωση των εκπομπών ρύπων και τη βελτίωση της απόδοσης. Η ηλεκτρική έκδοση διαθέτει μπαταρία πολυμερούς ιόντων λιθίου 28 kWh και αυτονομία 200 χιλιομέτρων. Κάθε μοντέλο IONIQ είναι κατασκευασμένο με ελαφρά υλικά, όπως αλουμίνιο και προηγμένο χάλυβα υψηλής αντοχής, οπότε χρησιμοποιεί λιγότερη ενέργεια κατά την οδήγηση. Στη συνέχεια, η Hyundai το 2018 παρουσιάζει στο ευρύ κοινό το NEXO, το όχημα κυψελών καυσίμου δεύτερης γενιάς και τεχνολογική ναυαρχίδα της εταιρείας. Διαθέτοντας την καλύτερη στην κατηγορία αυτονομία 666 χιλιομέτρων, το NEXO συνδυάζει καθαρή κινητικότητα με τις τελευταίες αυτόνομες δυνατότητες οδήγησης και έξυπνα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης.

Αργότερα την ίδια χρονιά η Hyundai παρουσίασε το πρώτο ηλεκτρικό SUV σε παγκόσμιο επίπεδο, το Kona Electric. Η ζήτηση των πελατών για το Kona Electric ξεπέρασε όλες τις προσδοκίες από τις πρώτες ημέρες κυκλοφορίας του. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις μπαταρίας, 39,2 kWh και 64 kWh και διαθέτει αυτονομία 484 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Hyundai πράσινη τεχνολογία Περιβάλλον
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ