To «γυμνό» μοντέλο της Aprilia εφοδιάζεται με δικύλινδρο μοτέρ 95 ίππων και σύμφωνα με τους Ιταλούς μπορεί να προσφέρει ισχυρές δόσεις σπορτίφ οδικής συμπεριφοράς.
Με 635 άλογα η κορυφαία BMW M5 CS
Η Aprilia υπήρξε το πρώτο εργοστάσιο που κατασκεύασε naked μοντέλο, ξεκινώντας από μία τεχνολογική βάση που είχε αναπτυχθεί για χρήση σε πίστα, παρέχοντας στα μοντέλα Tuono 1000 V-twin και κατόπιν στις V4 έναν αγωνιστικό χαρακτήρα.
Με την ίδια λογική, από τη νέα σπορ Aprilia RS 660 γεννήθηκε η Tuono 660, μία γυμνή έκδοση που χαρακτηρίζεται από εξαιρετικά υψηλή τεχνολογία, αλλά και από τον έντονο προσανατολισμό στην καθημερινή χρήση στον δρόμο, κυρίως χάρη στην πιο ψηλή θέση οδήγησης που ενισχύει την εργονομία για αναβάτες κάθε σωματότυπου και εξασφαλίζει φυσική και άνετη οδήγηση.
Η Aprilia Tuono 660 έχει τον ίδιο στόχο με την RS 660, την επίτευξη εκπληκτικής αναλογίας βάρους/ισχύος: 183 κιλά βάρους σε κατάσταση λειτουργίας προς 95 άλογα ισχύος. Είναι ένα ρεκόρ για την κατηγορία, το οποίο εκφράζει την ιδανική φόρμουλα για απόλαυση στον δρόμο, προσιτή σε κάθε αναβάτη.
Η Tuono 660 απευθύνεται και σε μικρότερης εμπειρίας μοτοσυκλετιστές, καθώς είναι διαθέσιμη και σε έκδοση 37 ίππων, αλλά και σε νεαρής ηλικίας αναβάτες που κάνουν τη μετάβασή τους σε μια μοτοσυκλέτα μεγαλύτερου κυβισμού, αναζητώντας μια υψηλών προδιαγραφών sport naked που μπορεί να προσφέρει καθημερινή διασκέδαση, αλλά και μοναδικές εμπειρίες σε κάθε περιστασιακή συμμετοχή σε track day.
Η Tuono 660 είναι εφοδιασμένη με πλαίσιο και ψαλίδι από κράμα αλουμινίου που συμβάλουν στη διατήρηση του συνολικού βάρους σε χαμηλό επίπεδο. Διαθέτει επίσης ρυθμιζόμενες αναρτήσεις Kayaba με ειδικό αποκλειστικό setting. Το ψηλό τιμόνι και οι διαστάσεις του πλαισίου διαφοροποιούν την Tuono 660 από την RS και παρέχουν ακρίβεια στον έλεγχο, άμεση απόκριση και ευελιξία στον χειρισμό, χάρη στο διαφορετικό offset των πλακών του τιμονιού.
Ο κινητήρας χρησιμοποιείται ως δομικό στοιχείο του πλαισίου και συμβάλλει στη δημιουργία μιας μικρών διαστάσεων, ελαφριάς και στιβαρής δομής. Ο τελευταίας γενιάς κινητήρας διαθέτει δύο κυλίνδρους με εμπρόσθια κλίση, είναι μικρός και ελαφρύς και για την κατασκευή του αξιοποιήθηκε η εμπειρία από τον πανίσχυρο κινητήρα Aprilia V4, από τον οποίο προέρχονται η φιλοσοφία κατασκευής και οι κύριες τεχνολογικές αρχές. Ο χρονισμός ανάφλεξης 270° επέτρεψε την επίτευξη του χαρακτήρα και της συναρπαστικής απόδοσης που αναζητά ο κάθε αναβάτης. Η τελική μετάδοση είναι πιο κοντή από τη μετάδοση της RS 660 και προσφέρει άμεση απόκριση και ταχύτητα. Το ηλεκτρονικό γκάζι Ride-by-Wire παρέχει το υψηλότερο δυνατό επίπεδο διαχείρισης του συστήματος ηλεκτρονικών ελέγχων APRC, η οποία περιλαμβάνει πολλαπλών επιπέδων έλεγχο πρόσφυσης, έλεγχο ανύψωσης μπροστινού τροχού (σούζας), cruise control, έλεγχο φρένου κινητήρα και χάρτες κινητήρα κατ’ επιλογή, τα οποία συμπληρώνονται από σύστημα ABS.
Για ευκολότερο έλεγχο των ηλεκτρονικών συστημάτων μέσω της έγχρωμης οθόνης TFT, η Aprilia έχει εξελίξει πέντε προγράμματα οδήγησης (Riding Modes), τρία για οδήγηση στον δρόμο και δύο για την πίστα. Ο αναβάτης πρέπει απλά να επιλέξει το πρόγραμμα που ταιριάζει καλύτερα με το οδηγικό στυλ και τις απαιτήσεις του, έχοντας παράλληλα, τη δυνατότητα να κάνει τις δικές του ρυθμίσεις. Η Tuono 660 αναμένεται να είναι σύντομα διαθέσιμη στα σημεία πώλησης Aprilia.
Η προτεινόμενη τιμή λιανικής της Tuono 660 είναι 10.550 ευρώ και περιλαμβάνει ένα ολοκληρωμένο πακέτο προνομίων.