Το φετινό πρωτάλθλημα της Formula 1 ανάμεσα στον Λιούις Χάμιλτον και τον Μαξ Φερστάπεν θα κριθεί σήμερα, στο τελευταίο αγώνα.
Μετά από 1.240 γεμάτους αδρεναλίνη γύρους στη φετινή σεζόν της Formula 1, δεν θα υπάρχει τίποτα που να χωρίζει τον Λιούις Χάμιλτον και τον Μαξ Φερστάπεν.
Για πρώτη φορά από το 1974 και τους Εμερσον Φιτιπάλντι-Κλέι Ρεγκατσόνι ένα δίδυμο οδηγών της Formula 1 θα μπει στο τελευταίο Grand Prix της σεζόν σε απόλυτη ισοβαθμία. Ενα και μόνο λάθος από τους δύο οδηγούς, Λιούις Χάμιλτον και Μαξ Φερστάπεν μπορεί να κάνει τη προσπάθεια μια ολόκληρης σεζόν να καταρρέυσει εν ριπή οφθαλμού.
Ο τελικός γύρος του πρωταθλήματος της Formula 1 για το 2021 θα διεξαχθεί σήμερα στις 3 το μεσημέρι. Λιούις Χάμιλτον και Μαξ Φερστάπεν θα δώσουν την τελευταία μάχη της χρονιάς στο Αμπου Ντάμπι, τον τελικό γύρο του πρωταθλήματος της Formula 1, στον οποίο οι δύο διεκδικητές του τίτλου μπαίνουν με απόλυτη ισοψηφία βαθμών. Κάτι που συμβαίνει πολύ σπάνια στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Πότε έχει συμβεί ξανά όμως;
Formula 1: To πρώτο πρωτάθλημα του Χάμιλτον το 2008
Δεν υπάρχουν και πολλοί πιο δραματικοί τρόποι να κερδίσεις ένα πρωτάθλημα από το να το κάνεις στην τελευταία στροφή του τελευταίου αγώνα της σεζόν. Αυτό ακριβώς συνέβη το 2008 στο αξέχαστο Grand Prix της Βραζιλίας με τον Λιούις Χάμιλτον να κατακτά τον πρώτο από τους επτά Παγκόσμιου Τίτλους της Formula 1 του σοκάροντας τον Φελίπε Μάσα της Ferrari.
Ο Βραζιλιάνος ήταν σε τροχιά κατάκτησης του πρώτου πρωταθλήματος της καριέρας του και μάλιστα στο «σπίτι» του μπροστά σε ένα κοινό που τον επεφυμούσε με κάθε ευκαιρία. Ο Μάσα έκανε ό,τι περνούσε από το χέρι του μιας και τερμάτισε πρώτος ξεκινώντας από την pole position.
Για να κερδίσει τον τίτλο της Formula 1 ο Λιούις Χάμιλτον χρειαζόταν απλά να τερματίσει σε κάποια από τις πέντε πρώτες θέσεις. Ακόμη και να τερμάτιζε πρώτος ο Μάσα, αν ο Χάμιλτον τερμάτιζε τουλάχιστον πέμπτος, θα έπαιρνε το πρωτάθλημα με έναν πόντο. Και έτσι έγινε, αλλά με τον πιο δραματικό τρόπο, αφού ο Μάσα και η Ferrari, ενώ ο Βρεζιλιάνος τερμάτισε πρώτος, πίστεψαν όλοι για κάποια δευτερόλεπτα ότι κέρδισαν το πρωτάθλημα για να παγώσουν όλοι αμέσως μετά, όταν ο Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος πίστευαν ότι τα έχει χάσει όλα, στην τελευταία στροφή εκμεταλλεύτηκε την υγρή άσφλατο και προσπέρασε τον Τίμο Γκλοκ κατακτώντας την πέμπτη θέση και το πρωτάθλημα της Formula 1.
F 1: O Νάιτζελ Μάνσελ το έχασε μέσα από τα χέρια του το 1986
Το 1986 οι Νάιτζελ Μάνσελ, Αλεν Προστ και Νέλσον Πικέ μάχονταν για τον τίτλο της Formula 1, με το τελευταίο Grand Prix στην Αδελαΐδα της Αυστραλίας να κρίνει τα πάντα.
Ο Μάνσελ ξεκίνησε από την Pole Position και χρειαζόνταν έστω την τρίτη θέση για να πάρει τη νίκη και φάνηκε να μένει εκτός μάχης όταν έπεσε στην 4η θέση με την εκκίνηση. Ο Κέκε Ρόσμπεργκ, πατέρας του Νίκο, βρισκόταν στη πρώτη θέση και έδειχνε να βαδίζει σε μια εύκολη νίκη τη στιγμή που ένα ατύχημα τον έβγαλε εκτός μάχης με 20 γύρους να απομένουν.
Αυτή η εξέλιξη σε αυτό το γκραν πρι της Formula 1 ανέβασε τον Βρετανό στη τρίτη θέση που χρειαζόταν, αλλά η χαρά του δεν κράτησε πολύ καθώς ένα γύρο αργότερα, βγήκε και εκείνος εκτός αγώνα. Ο Πικέ αγχωμένος να μην έχει την ίδια τύχη μπήκε στα πιτ-στοπ για να αλλάξει λάστιχα, αλλά δεν κατάφερε ποτέ να ξεπεράσε τον Προστ που εν τέλει κατέκτησε το δεύτερο συνεχόμενο πρωτάθλημά του.
Formula 1: Σουμάχερ vs Χιλ το 1994
Μόλις ένας βαθμός ήταν η διαφορά ανάμεσα στον πρωτοπόρο Μίκαελ Σουμάχερ και τον Ντάμον Χιλ της Γουίλιαμς πριν μπουν στον τελευταίο αγώνα της Formula 1του 1994 στη Χέρεζ της Ισπανίας. Ο Σουμάχερ προηγούνταν από την αρχή ξεπερνώντας τον Νάιτζελ Μάνσελ, ενώ είχε αποκτήσει διαφορά από τον Χιλ μέχρι που υπέπεσε σε λάθος στον 36ο γύρο χάνοντας τον έλεγχο για λίγο.
Ο Χιλ προσπάθησε να το εκμεταλλευτεί στην επόμενη στροφή με τον Σουμάχερ να κάνει έναν ελιγμό βγάζοντας τόσο τον ίδιο, όσο και τον αντίπαλό του εκτός μάχης. Κάπως έτσι «σφράγισε» και τον τίτλο του.
F 1:Το έπος Χαντ εναντίον Λάουντα το 1976
Η σεζόν του 1976 στη Formula 1 ήταν τόσο δραματική που έγινε ταινία, το Rush με τον Κρις Χέμσγουορθ. Τζέιμς Χαντ και Νίκι Λάουντα ήταν οι δύο πρωταγωνιστές της επικής αυτής μάχης μέχρι τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς στη πίστα της Σουζούκα στην Ιαπωνία. Αμφότεροι ήλπιζαν να «κλειδώσουν» τον τίτλο σε μια χρονιά που ο Λάουντα λίγο έλειψε να χάσει τη ζωή του στη πίστα της Γερμανίας.
O μεν Αυστριακός έμπαινε στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς όντας τρεις βαθμούς μπροστά από τον αντίπαλό του και ήθελε μόνο να τερματίσει μπροστά από τον Βρετανό για να στεφθεί πρωταθλητής. Ο αγώνας αυτός της Formula 1 ξεκίνησε με συνθήκες που θα καταστούσαν απαγορευτική τη διεξαγωγή του τη σύγχρονη εποχή του μηχανοκίνητου αθλητισμούς, εξαιτίας της έντονης βροχόπτωσης. Ο Λάουντα αποφάσισε πως ήταν υπερβολικά επικίνδυνο να αγωνιστεί και εγκατέλειψε μετά από μόλις δύο γύρους.
Ο Χαντ ήταν πρώτος για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα, ώσπου κατέστρεψε τα λάστιχά του και αναγκάστηκε να μπει για πιτ στοπ αργά στον αγώνα. Κάτι που τον έριξε στην πέμπτη θέση. Αυτό δεν τον σταμάτησε όμως καθώς πέρασε τον Αλαν Τζόουνς και τον Κλέι Ρεγκατσόνια στους τρεις τελευταίους γύρους κερδίζοντας το πρωτάθλημα του 1976 της Formula 1 για μόλις ένα πόντο.
Formula 1: Ο δραματικός τρόπος που ο Σουμάρχερ έχασε το πρωτάθλημα το 1997
Ακρως δραματικός ήταν το φινάλε του πρωταθλήματος της Formula 1 του 1997. Ο Μίκαελ Σουμάχερ μπήκε στον τελευταίο αγώνα της σεζόν στη Χερέθ της Ισπανίας με έναν βαθμό μπροστά από τον Ζακ Βιλνέβ.
Ο Σουμάχερ ήταν μπροστά από τον Καναδό 48 γύρους πριν το τέλος, όταν ο Ζακ Βιλνέβ «βούτηξε» στα φρένα και πέρασε μισό σώμα μονοθέσιου τον Γερμανό. Τότε ο Σουμάχερ χτύπησε ηθελημένα τον αντίπαλό του, όμως το μόνο που κατάφερε ήταν να βγει εκτός πίστας και να δει τον αγώνα του να καταστρέφεται. Την ίδια στιγμή, ο Καναδός συνέχισε, τερμάτισε 3ος και κατέκτησε το πρώτο, και μοναδικό, πρωτάθλημα της καριέρας του στη Formula 1.
Σε πολλούς η κίνηση του Σουμάχερ θύμισε την αντίστοιχη του στο τελευταίο grand prix του 1994. Η FIA τιμώρησε τον Σουμάχερ με μηδενισμό στο πρωτάθλημα και, μοιραία, έχασε και τη 2η θέση στο πρωτάθλημα οδηγών.
F1: Χάμιλτον ή Φερστάπεν σήμερα;
Ο Λιούις Χάμιλτον μάχεται για τον 8ο τίτλο της καριέρας του στη Formula 1, ο Μαξ Φερστάπεν για τον πρώτο. Φερστάπεν εκκινεί από την pole, Χάμιλτον από τη δεύτερη θέση με το διακύβευμα και για τους δύο να είναι απλά τεράστιο. Εντονοι φόβοι για εσκεμμένη κίνηση από Φερστάπεν που θα βγάλει τον Χάμιλτον εκτός ή ακόμη και τον ίδιο, υπήρχαν έντονοι την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά όλοι ελπίζουμ σε έναν καθαρό αγώνα που πρωταθλητής θα στεφθεί αυτός που απλά θα τερματίσει μπροστά από τον άλλο.